ГДЗ к учебнику Spotlight 5 класс, страница 37

4. Look at the picture and the title of the text. Read the four names below (Aunt Mary, Mary Jane, Peter Parker, The Green Goblin). Who are these people? Listen and read to find out. — Посмотри на картинку и заголовок текста. Кто эти люди? Послушай и прочитай, чтобы понять.

Peter Parker is a quiet teenager. He lives in a small house in New York City with his Aunt Mary. Peter hasn’t got many friends. His best friend, Mary Jane, lives next door. One day, a spider bites Peter in a science lab. Now he’s got special powers! He is strong and fast and he can climb walls, just like a spider! People love him, but his enemy, the evil Green Goblin, is after him. Can Spider-Man stop him? Watch this brilliant film to find out!

Питер Паркер — тихий, скромный подросток. Он живет в маленьком доме в Нью-Йорке с его тетей Мэри. У Питера немного друзей. Его лучшая подруга — Мэри Джейн, живет по соседству. Однажды, паук укусил Питера в научной лаборатории. И он получил необычные возможности! Он стал сильным, быстрым и научился лазать по стенам, как паук! Люди любят его, но его враг, злой Зеленый Гоблин преследует его. Сможет ли Человек-Паук остановить его? Смотри фильм, чтобы узнать!

Ответ:

1 Aunt Mary is Peter Parker’s aunt. — Тетя Мэри — тетя Питера Паркера
2 Mary Jane is Peter’s friend. — Мэри Джейн — подруга Питера.
3 Peter Parker is a quiet teenager and Spider-Man. — Питер Паркер — скромный подросток и Человек-Паук
4 The Green Goblin is Spider-Man’s enemy. — Зеленый Гоблин — враг Человека-Паука

5. Read and answer the questions. Explain the words in bold — Прочитай и ответь на вопросы. Объясни слова, выделенные жирным шрифтом.

Ответ:

1 Where’s Spider-Man from? — Откуда Человек-паук?
   He’s from New York City. — Он из Нью-Йорка.
2 Who’s his best friend? — Кто его лучший друг?
   His best friend is Mary Jane. — Его лучший друг Мэри Джейн.
3 What can Spider-Man do? — Что умеет делать Человек-паук?
   He can climb walls just like a spider. — Он умеет карабкаться по стенам как паук.
4 Who is against him? — Кто против него?
   The Green Goblin is Spider-Man’s enemy. — Зеленый Гоблин — враг Человека-паука.

quiet: тихий (calm, not causing trouble)
next door: по соседству (neighbouring, not far away)
bite: кусать (sink your teeth into, use your teeth to cut sth to eat)
powers: способности (special abilities)
strong: сильный (not weak)
fast: быстрый (quick, not slow)
climb walls: взбираться по стенам (go up the sides of buildings)
enemy: враг (not a friend, opponent)
watch: наблюдать (see)

6. Make notes then present the story of Spider-Man to the class — Сделай пометки, затем представь историю Человека-Паука классу

Примерный ответ:

Notes
People: Peter Parker, Aunt Mary, Mary Jane, the Green Goblin — Люди: Питер Паркер, тетя Мэри, Мэри Джейн, Зеленый Гоблин
What happens: a spider bites Peter, now Peter has special powers; he is strong, fast and can climb walls — Что случилось: паук укусил Питера, теперь Питер обрел особые способности; он стал сильным, быстрым и он может лазить по стенам.
Peter: he is quiet, he hasn’t got many friends — Питер: он тихий, у него немного друзей.
There are four people in this story: Peter, Aunt Mary, Mary Jane and the Green Goblin. Peter is quiet. He lives with his aunt Mary in New York City. One day a spider bites him and now he has special powers. He is strong and fast. He can climb walls like a spider! His name is Spider-Man. The Green Goblin doesn’t like Peter. — В этой истории есть четыре основных персонажа: Питер, тетя Мэри, Мэри Джейн и Зеленый Гоблин. Питер тихий. Он живет в Нью-Йорке. Однажды его укусил паук и теперь он приобрел особые возможности. Он сильный и быстрый. Он умеет лазить по стенам как паук! Его зовут Человек-паук. Зеленый Гоблин не любит Питера.

7. Read the table. Find examples in the text. — Прочитай таблицу. Найди примеры в тексте

Ответ:

1 Peter hasn’t got many friends. — У Питера немного друзей
2 Now he’s got special powers! — Теперь у него есть особые возможности

8. What have Jane and John got in their school bags? Ask and answer — Что у Джейн и Джона в портфелях? Задай вопрос и ответь

Ответ:

A: Has Jane got a ruler in her school bag? — У Джейн есть линейка в портфеле?
В: No, she hasn’t. Has John got a ruler in his school bag? — Нет. У Джона есть линейка в портфеле?
A: Yes, he has. — Да

A: Has Jane got an eraser in her school bag? — У Джейн есть стёрка в портфеле?
B: Yes, she has. Has John got an eraser in his school bag? — Да. У Джона есть стёрка в портфеле
A: No, he hasn’t. — Нет

A: Has Jane got a pen in her school bag? — У Джейн есть ручка в портфеле?
B: Yes, she has. Has John got a pen in his school bag? — Да. У Джона есть ручка в портфеле?
A: No, he hasn’t. — Нет

A: Has Jane got a sharpener in her school bag? — У Джейн есть точилка в портфеле?
B: Yes, she has. Has John got a sharpener in his school bag? — Да. У Джона есть точилка в портфеле?
A: No, he hasn’t. — Нет

A: Has Jane got an atlas in her school bag? — У Джейн есть атлас в портфеле?
B: Yes, she has. Has John got an atlas in his school bag? — Да. У Джона есть атлас в портфеле.
A: No, he hasn’t. — Нет.

A: Has Jane got a book in her school bag? — У Джейн есть книга в портфеле?
B: Yes, she has. Has John got a book in his school bag? — Да. У Джона есть книга в портфеле?
A: Yes, he has. — Да

A: Has Jane got a pencil in her school bag? — У Джейн есть карандаш в портфеле?
B: Yes, she has. Has John got a pencil in his school bag? — Да. У Джона есть карандаш в портфеле?
A: Yes, he has. — Да

A: Has Jane got a pencil case in her school bag? — У Джейн есть пенал в портфеле?
B: Yes, she has. Has John got a pencil case in his school bag? — Да. У Джона есть пенал в портфеле?
A: Yes, he has. — Да.

A: Has Jane got a notebook in her school bag? — У Джейн есть тетрадь в портфеле?
В: No, she hasn’t. Has John got a notebook in his school bag? — Нет. У Джона есть тетрадь в портфеле?
A: Yes, he has. — Да

A: Has Jane got a notepad in her school bag? — У Джейн есть блокнот в портфеле?
B: No, she hasn’t. Has John got a notepad in his school bag? — Нет. У Джона есть блокнот в портфеле?
A: Yes, he has. — Да.

What has your partner got in his school bag? What have you got? — А что у твоего друга есть в портфеле? Что есть у тебя?

Ответ:

I’ve got a ruler, an eraser, a notebook, a book, a sharpener in my school bag — У меня в портфеле есть линейка, стёрка, тетрадь, книга, точилка.

9. Portfolio: Make a poster of your favourite cartoon characters. Stick on pictures. Write a few sentences about each character. Write: name, who the character is, what the character does — Портфолио: Сделай постер по своему любимому мультипликационному герою. Прикрепи картинки. Напиши несколько предложений о каждом персонаже. Напиши имя, кто это, что он делает.

Примерный ответ:

My favourite cartoon is Three Heroes. There are a lot of interesting characters. Ilya is a great Russian epic hero. He is very strong. The source of his power is in Russian ground. He loves his fighting horse Burushka. Dobrynya is the Russian epic hero too. He is strong as Ilya, but Dobynya is very exacting to himself and to others. His “fighting horse” is a camel Vasya. The third hero is Alyosha. He is naughty and restless, but he is very kind. He likes his donkey Moissey and his friend Yuliy – the horse, that can speak. Also, there is a knyaz Vladimir in this cartoon. He is very funny. He has a lot of troubles always. I like this cartoon very much.

Мой любимый мультфильм — Три богатыря. В нем много интересных персонажей. Илья — великий русский былинный богатырь. Он очень сильный. Источник его силы — в русской земле. Он любит своего боевого коня Бурушку. Добрыня тоже русский былинный герой. Он так же силен, как и Илья, но Добрыня очень требовательный к себе и другим. Его «боевой конь» — верблюд Вася. Третий герой — Алеша. Он непоседливый и неусидчивый, но он очень добрый. Он любит своего ослика Моисея и своего друга Юлия — говорящую лошадь. Также в мультфильме есть князь Владимир. Он очень забавный. У него постоянно куча проблем. Мне очень нравится этот мультфильм.