Ответы к Section 3

15. a) Read the transcriptions and write the words.
[‘saɪns] Science
[‘ɪŋɡlɪʃ]
[ɑ:t]
[ˏmæθɪ’mætɪks]
[‘hɪstərɪ]
[ʤɪ’ɒɡrəfɪ]
[‘mju:zɪk]
[ˏɑɪ’tɪ:]
b) Read the definition and write the subject.
Example: It’s the language which French people speak. − French.
1. It teaches us how to use numbers and shapes. −
2. This subject unites knowledge from physics, chemistry and biology. −
3. It is about the countries and the people who live in them. −
4. It teaches us how to draw and paint. −
5. It is about events which happened in the past. −

Перевод задания

a) Прочтите транскрипцию и напишите слова.
[‘saɪns] Естествознание
[‘ɪŋɡlɪʃ]
[ɑ:t]
[ˏmæθɪ’mætɪks]
[‘hɪstərɪ]
[ʤɪ’ɒɡrəfɪ]
[‘mju:zɪk]
[ˏɑɪ’tɪ:]
b) Прочтите определение и напишите предмет.
Пример: Это язык, на котором говорят французы. − Французский язык.
1. Он учит нас использовать числа и формы. −
2. Этот предмет объединяет знания из физики, химии и биологии. −
3. Это о странах и людях, которые в них живут. −
4. Он учит нас рисовать и раскрашивать. −
5. Это о событиях, которые произошли в прошлом. −

Ответ:

a)
[‘saɪns] Science
[‘ɪŋɡlɪʃ] English
[ɑ:t] Art
[ˏmæθɪ’mætɪks] Mathematics
[‘hɪstərɪ] History
[ʤɪ’ɒɡrəfɪ] Geography
[‘mju:zɪk] Music
[ˏɑɪ’tɪ:] I.T.
b)
1. Mathematics
2. Science
3. Geography
4. Art
5. History

Перевод ответа

a)
[‘saɪns] Естествознание
[‘ɪŋɡlɪʃ] Английский
[ɑ:t] Рисование
[ˏmæθɪ’mætɪks] Математика
[‘hɪstərɪ] История
[ʤɪ’ɒɡrəfɪ] География
[‘mju:zɪk] Музыка
[ˏɑɪ’tɪ:] Информатика
b)
1. Математика
2. Наука
3. География
4. Искусство
5. История

16. Answer these questions.
1. How many lessons do you have on Mondays? −
2. Which day of the week is the most difficult one? Why do you think so? −
3. How many subjects do you study in the sixth grade? −
4. What new subjects do you study this year? −
5. What is your favourite school subject? −
6. What school clubs are there in your school? −

Перевод задания

Ответьте на эти вопросы.
1. Сколько уроков у вас по понедельникам? −
2. Какой день недели самый трудный? Почему ты так думаешь? −
3. Сколько предметов вы изучаете в шестом классе? −
4. Какие новые предметы вы изучаете в этом году? −
5. Какой твой любимый школьный предмет? −
6. Какие школьные клубы есть в вашей школе? –

Ответ:

1. I have five lessons on Mondays.
2. Tuesday is the most difficult day of the week for me because we have a Physics lesson. I am not very good at Physics.
3. We study 12 subjects in the sixth grade.
4. The new subjects are Biology, History and Physics.
5. My favourite subject is Art.
6. There is an Explorers’ Club, Drama Club, Music Club and some Sports Clubs.

Перевод ответа

1. У меня пять уроков по понедельникам.
2. Вторник для меня самый трудный день недели, потому что у нас урок физики. Я не очень хорошо разбираюсь в физике.
3. В шестом классе изучаем 12 предметов.
4. Новые предметы − биология, история и физика.
5. Мой любимый предмет − искусство.
6. Есть клуб исследователей, драматический клуб, музыкальный клуб и несколько спортивных клубов.

17. Complete the sentences with mustn’t, can’t or needn’t.
1. I _ rewrite my English test. I’ve got an excellent mark for it.
2. Students _ use mobile phones in the lesson.
3. You _ learn this poem by heart. You can just read it aloud.
4. Why _ I play computer games now? I have already finished my essay.
5. My brother _ go to school today. He’s got the flu.
6. You _ join the Dance Club if you want to take part in this contest.

Перевод задания

Завершите предложения mustn’t, can’t или needn’t.
1. Я _ переписать свой тест по английскому. Я получил за него отличную оценку.
2. Студенты _ использовать мобильные телефоны на уроке.
3. Вы _ учить это стихотворение наизусть. Вы можете просто прочитать это вслух.
4. Почему _ я сейчас играть в компьютерные игры? Я уже закончил сочинение.
5. Мой брат _ сегодня в школу. У него грипп.
6. Вы _ вступать в танцевальный клуб, если хотите принять участие в этом конкурсе.

Ответ:

1. I needn’t rewrite my English test. I’ve got an excellent mark for it.
2. Students mustn’t use mobile phones in the lesson.
3. You needn’t learn this poem by heart. You can just read it aloud.
4. Why can’t I play computer games now? I have already finished my essay.
5. My brother can’t go to school today. He’s got the flu.
6. You needn’t join the Dance Club if you want to take part in this contest.

Перевод ответа

1. Мне не нужно переписывать свой тест по английскому. Я получил за него отличную оценку.
2. Студенты не должны пользоваться мобильными телефонами на уроке.
3. Тебе не нужно заучивать это стихотворение наизусть. Вы можете просто прочитать это вслух.
4. Почему сейчас я не могу поиграть в компьютерные игры? Я уже закончил сочинение.
5. Мой брат сегодня не может ходить в школу. У него грипп.
6. Вам не нужно вступать в танцевальный клуб, если вы хотите принять участие в этом конкурсе.

18. Make word combinations with the words from the two boxes.
to follow
to use
to join
to write
to learn
to do
to wear
to complete
↓↑
a project
a school club
a test
a dictionary
school rules
school uniform
a sentence
a foreign language
to follow school rules,

Перевод задания

Составьте словосочетания из слов из двух полей.
следовать
использовать
присоединиться
писать
учить
делать
носить
завершить
↓↑
проект
школьный клуб
тест
словарь
школьные правила
школьная форма
предложение
иностранный язык
соблюдать школьные правила,

Ответ:

to follow school rules
to use a dictionary
to join a school club
to write a test
to learn a foreign language
to do a project
to wear school uniform
to complete a sentence

Перевод ответа

соблюдать школьные правила
пользоваться словарем
вступить в школьный клуб
написать тест
выучить иностранный язык
сделать проект
носить школьную форму
закончить предложение

19. Complete the sentences with some of the word combinations from Exercise 18.
1. “Let’s _ on protecting endangered animals in our area. The results of it can be published on our school website.” − “I think, that’s a good idea!”
2. Teacher: “You have 15 minutes to do this test. Any questions?”
Student: “Could I _ ? There are some new words in the test.”
3. “I’m sorry, I’m late.” − “It’s the third time this week. You have to _ and come to classes on time.”
4. In my school you can do different things after classes: play chess, practice dance steps, take photos or play the guitar. Just _ any _ you like!
5. “Why should we _ ? In most schools in our town, students wear whatever they want.” − “But you don’t have to think about what to put on in the morning!”

Перевод задания

Завершите предложения некоторыми словосочетаниями из упражнения 18.
1. «Давайте _ о защите находящихся под угрозой исчезновения животных в нашем районе. Результаты можно опубликовать на сайте нашей школы ». − «Я думаю, это хорошая идея!»
2. Учитель: «У вас есть 15 минут на выполнение этого теста. Любые вопросы?"
Студент: «Могу я _? В тесте есть несколько новых слов ».
3. «Извините, я опоздал». − «Это уже третий раз за неделю. Вы должны _ и приходить на занятия вовремя ».
4. В моей школе после уроков можно заниматься разными вещами: играть в шахматы, практиковать танцевальные шаги, фотографировать или играть на гитаре. Просто _ любой _, который вам нравится!
5. «Почему мы должны _? В большинстве школ нашего города ученики носят то, что хотят ». − «Но ведь не надо думать, что надеть с утра!»

Ответ:

1. “Let’s do a project on protecting endangered animals in our area. The results of it can be published on our school website.” − “I think, that’s a good idea!”
2. Teacher: “You have 15 minutes to do this test. Any questions?”
Student: “Could I use a dictionary? There are some new words in the test.”
3. “I’m sorry, I’m late.” − “It’s the third time this week. You have to follow school rules and come to classes on time.”
4. In my school you can do different things after classes: play chess, practice dance steps, take photos or play the guitar. Just join any school club* you like!
5. “Why should we wear school uniform? In most schools in our town, students wear whatever they want.” − “But you don’t have to think about what to put on in the morning!”

Перевод ответа

1. «Давайте сделаем проект по защите находящихся под угрозой исчезновения животных в наших краях. Результаты можно опубликовать на сайте нашей школы ». − «Я думаю, это хорошая идея!»
2. Учитель: «У вас есть 15 минут на выполнение этого теста. Есть вопросы?»
Студент: «Можно мне пользоваться словарем? В тесте есть несколько новых слов ».
3. «Извините, я опоздал». − «Это уже третий раз за неделю. Вы должны соблюдать школьные правила и приходить на занятия вовремя.»
4. В моей школе после уроков можно заниматься разными вещами: играть в шахматы, практиковать танцевальные шаги, фотографировать или играть на гитаре. Просто вступите в любой школьный клуб, который вам нравится!
5. «Почему мы должны носить школьную форму? В большинстве школ нашего города ученики носят то, что хотят.» − «Но ведь не надо думать, что надеть с утра!»

20. Choose the correct answer.
Example: Luis lives in North Africa. He ... never ... snow.
a) do ... see
b) did ... see
c) has ... seen
1. Where is Angela? − She is in the canteen. She ... her lunch.
a) has
b) is having
c) has had
2. Students ... their project yet. They need one more day to finish it.
a) don’t do
b) didn’t do
c) haven’t done
3. This English school has good sports facilities, ... it?
a) doesn’t
b) didn’t
c) don’t
4. ... you ... the new French words? − Not yet.
a) Do... learn
b) Are ... learning
c) Have... learnt
5. Lisa ... Russian and Spanish at school. She is going to be a travel agent.
a) studies
b) has studied
c) studied
6. “Don’t be afraid! You ... a success” the conductor encouraged the musicians before the concert.
a) are
b) will be
c) have been
7. Jason ... the tennis club last year.
a) joins
b) has joined
c) joined
8. What are you doing? − I ... a picture for my mum’s birthday.
a) draw
b) am drawing
c) have drawn

Перевод задания

Выберите правильный ответ.
Пример: Луис живет в Северной Африке. Он ... никогда ... снег.
a) do ... see
b) did ... see
c) has ... seen
1. Где Анджела? − Она в столовой. Она ... ее обед.
a) has
b) is having
c) has had
2. Студенты ... их проект пока. Им нужен еще один день, чтобы закончить его.
a) don’t do
b) didn’t do
c) haven’t done
3. В этой английской школе есть хорошие спортивные сооружения, ... не так ли?
a) doesn’t
b) didn’t
c) don’t
4. ... вы ... новые французские слова? − Еще нет.
a) Do... learn
b) Are ... learning
c) Have... learnt
5. Лиза ... русский и испанский в школе. Она собирается стать туристическим агентом.
a) studies
b) has studied
c) studied
6. «Не бойтесь! Вы ... успех», − подбадривал музыкантов перед концертом дирижер.
a) are
b) will be
c) have been
7. Джейсон ... теннисный клуб в прошлом году.
a) joins
b) has joined
c) joined
8. Что делаешь? − Я ... картинку на день рождения мамы.
a) draw
b) am drawing
c) have drawn

Ответ:

1 – b, 2 – c, 3 – a, 4 – c, 5 – a, 6 – b, 7 – c, 8 – b.

1. Where is Angela? − She is in the canteen. She is having her lunch.
2. Students haven’t done their project yet. They need one more day to finish it.
3. This English school has good sports facilities, doesn’t it?
4. Have you learnt the new French words? − Not yet.
5. Lisa studies Russian and Spanish at school. She is going to be a travel agent.
6. “Don’t be afraid! You will be a success” the conductor encouraged the musicians before the concert.
7. Jason joined the tennis club last year.
8. What are you doing? − I am drawing a picture for my mum’s birthday.

Перевод ответа

1. Где Анжела? − Она в столовой. Она обедает.
2. Студенты еще не выполнили свой проект. Им нужен еще один день, чтобы закончить его.
3. В этой английской школе есть хорошие спортивные сооружения, не так ли?
4. Выучили ли вы новые французские слова? − Еще нет.
5. Лиза изучает в школе русский и испанский языки. Она собирается стать туристическим агентом.
6. «Не бойтесь! У вас будет успех », − подбадривал музыкантов перед концертом дирижер.
7. Джейсон присоединился к теннисному клубу в прошлом году.
8. Что ты делаешь? – Я рисую картинку на день рождения мамы.

21. Match the words from the two boxes to make noun + noun combinations. Write ten sentences with them. Use the dictionary and pay attention to spelling.
school
Information
football
Maths
grammar
summer
photography
sports
theatre
class
+
activities
uniform
club
term
festival
rules
holidays
group
facilities
Technology
job
room
lesson
year
school uniform – I love wearing my new school uniform.

Перевод задания

Сопоставьте слова из двух полей, чтобы образовать комбинации существительное + существительное. Напишите с ними десять предложений. Используйте словарь и обратите внимание на орфографию.
школа
Информация
футбол
Математика
грамматика
лето
фотография
виды спорта
театр
класс
+
деятельность
униформа
клуб
четверть (учебная)
праздник
правила
каникулы
группа
объекты
Технологии
работа
комната
урок
год
школьная форма − Я люблю носить свою новую школьную форму.

Ответ:

1) school uniform – I love wearing my new school uniform.
2) Information Technology – I.T. is one of my favourite school subjects.
3) football facilities – Our city has new football facilities for Worldcup.
4) Maths lesson – I don’t like Maths lessons. I am not good at Maths.
5) grammar rules – We have to learn grammar rules.
6) summer holidays – Summer holidays last for 3 months in Russia.
7) photography festival – Every year there is a photography festival in our city.
8) sports club – Most of boys in our class joined a sports club.
9) theatre activities – Children who joined Drama club can take part in many theatre activities.
10) classroom – There are many new things in our classroom this year.
11) summer job – Some of my classmates have summer jobs during their holidays.

Перевод ответа

1) школьная форма − Я люблю носить свою новую школьную форму.
2) Информатика – Информатика − это один из моих любимых школьных предметов.
3) футбольные объекты − В нашем городе есть новые футбольные объекты для Чемпионата мира по футболу.
4) Урок математики − Я не люблю уроки математики. Я плохо разбираюсь в математике.
5) правила грамматики − Мы должны выучить правила грамматики.
6) летние каникулы − Летние каникулы в России длятся 3 месяца.
7) фестиваль фотографии − Каждый год в нашем городе проходит фестиваль фотографии.
8) спортивный клуб − Большинство мальчиков в нашем классе записались в спортивный клуб.
9) театральная деятельность − Дети, вступившие в драматический кружок, могут принимать участие во многих театральных мероприятиях.
10) классная комната − В этом году в нашем классе появилось много нового.
11) летняя работа − Некоторые из моих одноклассников работают летом во время каникул.

22. Complete the dialogues with the past simple or present perfect forms of the verbs in brackets.
Example:
A: Has Elvis ever been (be) to Moscow?
B: No, but last night he wrote (write) a letter to Santa and asked (ask) him about a trip to Red Square.
1.
A: Last summer, Anton _ (go) to London with his class. They _ (ride) the London Eye, _ (enjoy) the Science Museum and _ (walk) in Hyde Park. They _ (take) lots of pictures. Would you like to see his photos?
B: I _ (see) them. It _ (be) an amazing trip, _ n’t it?
2.
A: _ you _ (be) to Denis Matzuev’s concert?
B: Not yet. But I _ (be) lucky last Monday. I _ (buy) two tickets for his next concert. Would you like to go with me?
A: I’d love to.
3.
A: Maggie, I _ (phone) you on Saturday.
B: Sorry, I missed you.
A: _ (be) you at home?
B: No, I _ (take) my niece to the show for children. It _ (be) such fun. Then we _ (have) lunch in the cafe.
A: I see. I _ (go) to the show recently. And I liked it, too.

Перевод задания

Завершите диалоги формами глаголов в скобках в Прошедшем простом или Настоящем совершенном времени.
Пример:
A: Элвис когда−нибудь бывал (быть) в Москве?
В: Нет, но вчера вечером он написал (писать) письмо Деду Морозу и спросил (спросил) его о поездке на Красную площадь.
1.
A: Прошлым летом Антон ехал со своим классом в Лондон. Они _ (кататься) на Лондонском глазе, _ (наслаждаться) Музеем науки и _ (гулять) в Гайд−парке. Они _ (делать) много фотографий. Хотели бы вы увидеть его фотографии?
B: Я _ (видеть) их. Это _ (быть) потрясающая поездка, _ не так ли?
2.
A: _ Вы _ (быть) на концерт Дениса Мацуева?
B: Еще нет. Но в прошлый понедельник мне повезло. Я _ (купить) два билета на его следующий концерт. Хотел бы ты пойти со мной?
A: Я бы с удовольствием.
3.
A: Мэгги, я _ (звонить) тебе в субботу.
B: Извини, я пропустил.
A: _ (Быть) вы дома?
B: Нет, я _ (брать) свою племянницу на шоу для детей. Это _ (быть) так весело. Потом мы _ (обедать) в кафе.
A: Понятно. Я _ (ходить) на шоу недавно. И мне тоже понравилось.

Ответ:

1.
A: Last summer, Anton went to London with his class. They rode the London Eye, enjoyed the Science Museum and walked in Hyde Park. They took lots of pictures. Would you like to see his photos?
B: I have seen them. It was an amazing trip, $\textbf{was}$n’t it?
2.
A: Have you been to Denis Matzuev’s concert?
B: Not yet. But I was lucky last Monday. I bought two tickets for his next concert. Would you like to go with me?
A: I’d love to.
3.
A: Maggie, I phoned you on Saturday.
B: Sorry, I missed you.
A: Was you at home?
B: No, I took my niece to the show for children. It was such fun. Then we had lunch in the cafe.
A: I see. I have gone to the show recently. And I liked it, too.

Перевод ответа

1.
A: Прошлым летом Антон ездил со своим классом в Лондон. Они прокатились на «Лондонском глазе», посетили Музей науки и гуляли по Гайд−парку. Они сделали много снимков. Хотели бы вы увидеть его фотографии?
B: Я их видел. Это была потрясающая поездка, не правда ли?
2.
A: Вы были на концерте Дениса Мацуева?
B: Еще нет. Но мне повезло в прошлый понедельник. Я купил два билета на его следующий концерт. Хотел бы ты пойти со мной?
A: Я бы с удовольствием.
3.
A: Мэгги, я звонила тебе в субботу.
B: Извини, я пропустил.
A: Вы были дома?
B: Нет, я взял с собой племянницу на спектакль для детей. Было так весело. Потом пообедали в кафе.
A: Понятно. Я недавно ходил на спектакль. И мне тоже понравилось.

23. Complete the text. Use the words in capitals in the correct form to fill in the gaps.

How do teenagers usually spend their summer holidays? Nowadays learning languages is becoming a popular hobby. Here is information about a new summer school for students from all over the world who want to improve their English.
The first lesson starts at 9.00 am. (ONE) Our students discuss interesting topics, act out little plays and learn facts about _ history. (ENGLAND) The students have four lessons before lunch. After lunch _ do projects on British traditions and places of interest. (CHILD) Last month some of our students _ part in a school trip to Ireland and the Holy Island. (TAKE)
There _ plenty of activities which students can choose to do after lessons: sports in the open air, musical performances, a disco and so on. (BE) If you _ sport or dancing, you can join one of our clubs. (NOT / LIKE) Our school also _ various school events: music concerts, festivals and school trips. (HAVE) You will be welcome at our school!

Перевод задания

Дополнить текст. Используйте слова, написанные заглавными буквами в правильной форме, чтобы заполнить пробелы.
Как обычно проводят летние каникулы подростки? В настоящее время изучение языков становится популярным хобби. Вот информация о новой летней школе для студентов со всего мира, которые хотят улучшить свой английский.
Первое занятие начинается в 9.00. (ОДИН) Наши студенты обсуждают интересные темы, разыгрывают небольшие пьесы и изучают факты из _ истории. (АНГЛИЯ) У студентов четыре урока до обеда. После обеда _ делают проекты, посвященные британским традициям и достопримечательностям. (РЕБЕНОК) В прошлом месяце некоторые из наших студентов _ участвовали в школьной поездке в Ирландию и на Святой остров. (ПРИНИМАТЬ)
Есть _ множество занятий, которыми студенты могут заниматься после уроков: спорт на свежем воздухе, музыкальные представления, дискотека и так далее. (БЫТЬ) Если вы _ спорт или танцы, вы можете вступить в один из наших клубов. (НЕ / НРАВИТСЯ) Наша школа также _ различные школьные мероприятия: музыкальные концерты, фестивали и школьные поездки. (ИМЕТЬ) Тебя ждут в нашей школе!

Ответ:

How do teenagers usually spend their summer holidays? Nowadays learning languages is becoming a popular hobby. Here is information about a new summer school for students from all over the world who want to improve their English.
The first lesson starts at 9.00 am. Our students discuss interesting topics, act out little plays and learn facts about English history. The students have four lessons before lunch. After lunch children do projects on British traditions and places of interest. Last month some of our students took part in a school trip to Ireland and the Holy Island.
There are plenty of activities which students can choose to do after lessons: sports in the open air, musical performances, a disco and so on. If you don’t like sport or dancing, you can join one of our clubs. Our school also has various school events: music concerts, festivals and school trips. You will be welcome at our school!

Перевод ответа

Как обычно проводят летние каникулы подростки? В настоящее время изучение языков становится популярным хобби. Вот информация о новой летней школе для студентов со всего мира, которые хотят улучшить свой английский.
Первое занятие начинается в 9.00. Наши студенты обсуждают интересные темы, разыгрывают небольшие пьесы и изучают факты об истории английского языка. До обеда у студентов четыре урока. После обеда дети занимаются проектами о британских традициях и достопримечательностях. В прошлом месяце некоторые из наших учеников приняли участие в школьной поездке в Ирландию и на Святой остров.
Есть множество занятий, которыми студенты могут заниматься после уроков: спорт на свежем воздухе, музыкальные представления, дискотека и так далее. Если вы не любите спорт или танцы, вы можете вступить в один из наших клубов. В нашей школе также проводятся различные школьные мероприятия: музыкальные концерты, фестивали и школьные экскурсии. Добро пожаловать в нашу школу!