SECTION 2

1. Complete the sentences. Use the word combinations from the box given below. Put them into the needed grammatical form.  Закончите предложения. Используйте словосочетания из приведенной ниже рамки. Поставьте их в нужную грамматическую форму.

to be famous for
endangered animals
to throw away
to be in danger
to be tired of
to throw in
to be responsible for
to be out of danger

Ответ:

1. The whole village was in danger when the earthquake started.
2. This packaging company is famous for using environmentally friendly materials.
3. After evacuation from their village everyone was out of danger when the volcano erupted.
4. Stephen tried to score by throwing the ball in the basket.
5. Due to high sea pollution whales have become endangered animals.
6. Our wonderful and beautiful Nature is tired of being polluted and treated badly.
7. We mustn’t throw away things which can be used again or recycled.
8. Everyone in the world is responsible for what people have done to the environment and must take immediate action.

Перевод:

1 . Когда началось землетрясение, вся деревня находилась в опасности.
2. Эта упаковочная компания известна использованием экологически чистых материалов.
3. После эвакуации из своей деревни все оказались вне опасности, когда произошло извержение вулкана.
4. Стивен попытался открыть счет, бросив мяч в корзину.
5. Из−за высокого уровня загрязнения моря киты стали животными, находящимися под угрозой исчезновения.
6. Наша чудесная и прекрасная Природа устала от загрязнения и плохого обращения.
7. Мы не должны выбрасывать вещи, которые можно использовать повторно или переработать.
8. Каждый в мире несет ответственность за то, что люди сделали с окружающей средой, и должен немедленно принять меры.

2. Write the sentences using Conditional III.  Напишите предложения, используя Условное предложение III.

1. eat ice cream
fall ill
Example: If Nick had not eaten so much ice cream, he would not have fallen ill.
2. play football so much
get a better mark
3. have breakfast
be hungry
4. watch TV very late
fall asleep during the lesson
5. break the window
call the parents
6. have enough money
buy the wildlife photo album

Ответ:

1. If Nick had not eaten so much ice cream, he would not have fallen ill.
2. If Nick had not played football so much, he would have gotten a better mark.
3. If the boy had breakfast in the morning, he wouldn't have been hungry.
4. If Polly hadn't watched TV very late, she wouldn't have fallen asleep during the lesson.
5. If John hadn't broken the window, the head teacher wouldn't have called his parents.
6. If Nick had had enough money, he would have bought the wildlife photo album.

Перевод:

1. Если бы Ник не съел столько мороженого, он бы не заболел.
2. Если бы Ник не играл так много в футбол, он бы получил лучшую оценку.
3. Если бы мальчик позавтракал утром, он бы не проголодался.
4. Если бы Полли не смотрела телевизор допоздна, она бы не заснула во время урока.
5. Если бы Джон не разбил окно, директор не позвонил бы его родителям.
6. Если бы у Ника было достаточно денег, он бы купил фотоальбом дикой природы.

4.* Write down your ideas on how to make your town/village attractive for tourists. Запишите свои идеи, как сделать ваш город / деревню привлекательным для туристов.

Use the phrases in the box  Используйте фразы в поле

protect wildlife
the main tourist attraction
make less polluted
no damage for wildlife
display signs protecting the environment
fine for dropping litter
improve ecological education

Ответ:

I think any place can be made attractive for tourists. People don't like to vist places which are full of rubbish and where the air is polluted. So, we have to protect wildlife. Government has to focus on environmental problems and make our area less polluted. We should display signs protecting the environment and there have to be fines for dropping litter. In schools we have to improve ecological education. Children from the early age have to know how not to make damage for wildlife. It can help create the main tourist attraction at our place.

Перевод:

Я думаю, любое место можно сделать привлекательным для туристов. Люди не любят посещать места, где много мусора и загрязнен воздух. Поэтому, мы должны защищать дикую природу. Правительство должно сосредоточить внимание на экологических проблемах и сделать нашу территорию менее загрязненной. Мы должны размещать знаки, защищающие окружающую среду, и должны быть наложены штрафы за сброс мусора. В школах мы должны улучшить экологическое образование. Дети с раннего возраста должны знать, как не навредить живой природе. Это может помочь создать из нашего места главную достопримечательность.

5. Match the phrasal verbs in the italics with the definitions. Use English – English dictionary if needed.   Сопоставьте фразовые глаголы, выделенные курсивом, с определениями. При необходимости используйте Англо−английский словарь.

1. I've lost my glasses. Can you help me to look for them?
2. He always makes up stories. Don’t trust him.
3. Have a nice trip! Take care of yourself.
4. Take your glasses off. It’s not sunny at all.
5. I can’t make out what he is saying.
6. She was always easy to get along with.
                ↓↑
a) to invent an excuse
b) to understand, to hear
c) to remove something
d) to try to find something
e) to have a friendly relationship
f) to look after somebody

Перевод:

1. Я потерял очки. Можете ли вы помочь мне найти их?
2. Он всегда придумывает истории. Не верь ему.
3. Удачного путешествия! Береги себя.
4. Снимите свои очки. Сейчас совсем не солнечно.
5. Я не могу разобрать, что он говорит.
6. С ней всегда было легко ладить.
          ↓↑
а) придумывать предлог
b) понимать, слышать
c) убрать что−нибудь
d) попытаться что−то найти
e) иметь дружеские отношения
f) присматривать за кем−то

Ответ:

1 − d, 2 − a, 3 − f, 4 − c, 5 − b, 6 − e.