TESTS

UNIT 1

1. Fill in the gaps with the words from the box. There are two words you don't need to use.  Заполните пропуски словами из списка. Есть два слова, которые вам не нужно использовать.

launched   запущен
flight           полет
drought      засуха
shake         встряхнуть
exploration исследование
leaf            лист
flood          наводнение
weather    погода
catch         ловить
researchers  исследователи
hurt           повредить
damage    повреждение
problem    проблема
space       космос
disasters  бедствия

Ответ:

1. The earthquake did a lot of damage.
2. It was very cold and the man was shaking like a leaf.
3. Over 2,000 spaceships have been launched since the space age began.
4. Can you solve the problem?
5. The weather can change very quickly in England.
6. I am sure, space exploration will find out lots of amazing things about our galaxy.
7. Teenagers spoke about space exploration in the lesson.
8. A drought is a long period of dry weather. When there is no rain, it ruins the harvest.
9. He wouldn't hurt a fly.
10. The sportsmen should shake hands with each other before and after the competition.
11. Natural disasters such as storms and tornadoes can damage houses, and kill animals and people.
12. The researchers of our solar system can help us understand the laws of the universe.
13. Russian space science has come a long way since Yuri Gagarin's flight.

Перевод:

1. Землетрясение нанесло большой ущерб.
2. Было очень холодно, и мужчина трясся, как лист.
3. С начала космической эры было запущено более 2000 космических кораблей.
4. Сможете ли вы решить проблему?
5. Погода в Англии может измениться очень быстро.
6. Я уверен, что исследование космоса позволит узнать много удивительного о нашей галактике.
7. На уроке подростки рассказали об освоении космоса.
8. Засуха − длительный период засушливой погоды. Когда нет дождя, это портит урожай.
9. Он бы и мухи не обидел.
10. Спортсмены должны пожать руки друг другу до и после соревнований.
11. Стихийные бедствия, такие как штормы и торнадо, могут повредить дома и убить животных и людей.
12. Исследователи нашей солнечной системы могут помочь нам понять законы Вселенной.
13. Российская космическая наука прошла долгий путь после полета Юрия Гагарина.

2. Complete the sentences. Use the verbs in present, past or future tenses.  Закончите предложения. Используйте глаголы в настоящем, прошедшем или будущем времени.

Ответ:

1. Alice usually helps her mother about the house. But now she is working (to work) on a new project and has no time.
2. She told me her phone number, but I don't remember (not / remember) it now.
3. What was she doing (she / do) at 4 o'clock yesterday?
4. Last summer my parents bought (buy) a small house near the river.
5. His brother went to France last week and he hasn't returned (not / to return) yet.
6. Jill and I have been (be) friends since our childhood.
7. Maria's English was poor last year. Now she speaks very well. I was surprised to hear how much she had improved (improve).
8. I know your are learning German. How long have you been learning (you / learn) the language? When did you start learning it?
9. I broke my leg when I was skating (skate).
10. I am sure, the baby isn't sleeping (not / sleep). Can't you hear the noises?
11. Look! Can you see Lucy over there? She is wearing (wear) a red hat and a red scarf. 
12. Jane lost her key yesterday, and she hasn't found (not / find) it yet.
13. I can't find Andrew anywhere. When did you see  (you / see) him last time?

Перевод:

1. Алиса обычно помогает матери по дому. Но сейчас она работает над новым проектом и ей некогда.
2. Она сказала мне свой номер телефона, но я не помню его сейчас.
3. Что она делала вчера в 4 часа?
4. Прошлым летом родители купили домик у реки.
5. Его брат уехал во Францию на прошлой неделе и еще не вернулся.
6. Мы с Джилл были друзьями с детства.
7. В прошлом году у Марии был плохой английский. Теперь она очень хорошо говорит. Я был удивлен, узнав, насколько она улучшилась.
8. Я знаю, что вы изучаете немецкий язык. Как долго вы изучаете язык? Когда ты начал его изучать?
9. Я сломал ногу, когда катался на коньках.
10. Я уверена, ребенок не спит. Разве вы не слышите шум?
11. Смотри! Вы видите там Люси? На ней одета красная шляпа и красный шарф.
12. Джейн вчера потеряла ключ, и она еще не нашла его.
13. Я нигде не могу найти Эндрю. Когда вы видели его в последний раз?

3. Use the words in CAPITAL letters in the appropriate form. Используйте слова ЗАГЛАВНЫМИ буквами в соответствующей форме.

Ответ:

When I was young, I wanted to be a space explorer, like Y.Gagarin, A.Leonov and N.Armstrong.  EXPLORE
We saw a video about the destroying power of tornadoes.  DESTROY
Latin is a dead language − nobody speaks it.  DIE
Smoking is harmful to your health.  HARM
He felt very excited because it was his first flight.  FLY
The power station has a disastrous effect on the environment.  DISASTER

Перевод:

В молодости хотел быть космическим исследователем, как Ю.Гагарин, А.Леонов и Н.Армстронг.
Мы видели видео о разрушительной силе торнадо.
Латынь − это мертвый язык, на нем никто не говорит.
Курение вредно для вашего здоровья.
Он был очень взволнован, потому что это был его первый полет.
Электростанция оказывает катастрофическое воздействие на окружающую среду.