Ответы к UNIT 14. Islands of the South Pacific

1. Circle the things you can find on a tropical island. (Обведи то, что можно найти на тропическом острове.)

What could you use to make:
a house?
breakfast?
a fire?
a necklace?
a table?
dinner?
clothes?
dishes?
What could you do on your island when you are bored?
watch TV
go fishing
sail your boat
go shopping
tell stories
climb trees
go diving
sleep
swim
surf
sing
dance
explore
play computer games

Перевод задания

Обведите в кружок то, что можно найти на тропическом острове.
корни таро
бананы
горные породы
бензин
вода
электричество
газ
ракушки
орехи
спички
шерсть
магазины
змеи
кокосовые пальмы
рыба
птицы
кукурузные хлопья
яйца
фрукты
золото
спутник
Что можно использовать для изготовления:
дома?
завтрака?
огня?
ожерелья?
стола?
обеда?
одежды?
посуды?
Что бы вы могли делать на своем острове, когда вам скучно?
смотреть телевизор
пойти на рыбалку
поплыть на своей лодке
сходить по магазинам
рассказывать истории
лазить по деревьям
заняться дайвингом
спать
плавать
заняться сесрфингом
петь
танцевать
исследовать
играть в компьютерные игры

Ответ

taro roots
bananas
rocks
water
shells
nuts
snakes
coconut palms
fish
birds
eggs
fruit
1) We could use coconut palms to make a house.
2) We could use bananas, fruit and eggs to make breakfast.
3) We could use dry coconut palms to make a fire.
4) We could use shells to make a necklace.
5) We could use a rock or coconut palms to make a table.
6) We could use fish and fruit to make dinner.
7) We could use coconut leaves to make clothes.
8) We could use shells and coconuts to make dishes.

1) I could go fishing when I am bored.
2) I could sail my boat when I am bored.
3) I could climb trees when I am bored.
4) I could go diving when I am bored.
5) I could sleep when I am bored.
6) I could swim when I am bored.
7) I could surf when I am bored.
8) I could sing when I am bored.
9) I could dance when I am bored.
10) I could explore the island when I am bored.

Перевод ответа

корни таро
бананы
горные породы
вода
ракушки
орехи
змеи
кокосовые пальмы
рыба
птицы
яйца
фрукты
1) Мы могли бы построить дом из кокосовых пальм.
2) Мы можем использовать бананы, фрукты и яйца, чтобы приготовить завтрак.
3) Можно использовать сухие кокосовые пальмы, чтобы развести огонь.
4) Из ракушек можно сделать колье.
5) Мы могли бы использовать камень или кокосовые пальмы, чтобы сделать стол.
6) Мы можем использовать рыбу и фрукты для приготовления обеда.
7) Мы могли бы использовать кокосовые листья для изготовления одежды.
8) Мы могли бы использовать скорлупу и кокосы для изготовления посуды.

1) Я мог бы порыбачить, когда мне скучно.
2) Я мог бы поплавать на лодке, когда мне скучно.
3) Я мог бы полазить по деревьям, когда мне скучно.
4) Я мог бы позаниматься дайвингом, когда мне скучно.
5) Я мог бы поспать, когда мне скучно.
6) Я мог бы поплавать, когда мне скучно.
7) Я мог бы позаниматься серфингом, когда мне скучно.
8) Я мог бы попеть, когда мне скучно.
9) Я мог бы потанцевать, когда мне скучно.
10) Я мог бы исследовать остров, когда мне скучно.

2. Listen and fill in the missing words.
Branston is a good place to live. There are _ interesting things to do. There’s a big sports centre near my house and there are _ tennis courts in the park. There are _ fields round Branston where you can walk. There are _ factories in the town, so the air is clean and healthy. There are _ famous buildings which you can visit and _ hotels, where tourists can stay. There are _ supermarkets, but _ restaurants. There’s _ cinema in Branston now, but there’s a small theatre next to the library. We’ve got a railway station, but there are only _ trains each day. There are _ buses and there’s an airport in Tadford which is only _ miles away.

Перевод задания

Слушайте и впишите недостающие слова.
Бранстон − хорошее место для жизни. Есть _ интересные дела. Рядом с моим домом есть большой спортивный центр, а в парке _ теннисные корты. Вокруг Бранстона есть _ поля, по которым можно гулять. В городе _ фабрик, поэтому воздух чистый и здоровый. Здесь есть _ известные здания, которые можно посетить, и _ отели, где могут остановиться туристы. Есть _ супермаркетов, но _ ресторанов. Сейчас в Брэнстоне _ кинотеатр, но рядом с библиотекой есть небольшой театр. У нас есть вокзал, но ежедневно ходит только _ поездов. Есть _ автобусы и есть аэропорт в Тадфорде, который находится всего в _ милях от отеля.

Ответ

Branston is a good place to live. There are a lot of interesting things to do. There’s a big sports centre near my house and there are some tennis courts in the park. There are a lot of fields round Branston where you can walk. There are no factories in the town, so the air is clean and healthy. There are some famous buildings which you can visit and a few hotels, where tourists can stay. There are some supermarkets, but not many restaurants. There’s no cinema in Branston now, but there’s a small theatre next to the library. We’ve got a railway station, but there are only a few trains each day. There are a lot of buses and there’s an airport in Tadford which is only a few miles away.

Перевод ответа

Бранстон − хорошее место для жизни. Есть много интересных дел. Рядом с моим домом есть большой спортивный центр, а в парке есть теннисные корты. Вокруг Бранстона много полей, по которым можно гулять. В городе нет заводов, поэтому воздух чистый и здоровый. Есть несколько известных зданий, которые можно посетить, и несколько отелей, где могут остановиться туристы. Есть несколько супермаркетов, но мало ресторанов. Сейчас в Бранстоне нет кинотеатра, но рядом с библиотекой есть небольшой театр. У нас есть вокзал, но всего несколько поездов в день. Есть много автобусов и есть аэропорт в Тадфорде, который находится всего в нескольких милях от отеля.

3. Write about the place where you live. Use these words:
a lot of
some
not many
a few
no
houses
offices
parks
schools
shops
fields
cars
cafés
cinemas
lorries
trees
libraries
factories
farms
theatres
bikes
buses
gardens
hotels
flats
hospitals

Перевод задания

Напишите о месте, где живете. Используйте эти слова:
много
несколько
не много
несколько
нет
дома
офисы
парки
школы
магазины
поля
машины
кафе
кинотеатры
грузовики
деревья
библиотеки
заводы
фермы
театры
велосипеды
автобусы
сады
гостиницы
квартиры
больницы

Ответ

Nizhny Novgorod is a good place to live. It’s a big city. It’s very beautiful and clean. There are a lot of historic houses and high buildings. There are many offices in our city. There are a lot of parks in the city. There is a zoo with lake and some exotic animals. There are some farms near the city. There are a lot of trains and buses. There are some factories in the city. There are theatres, cinemas and some hotels in the city.

Перевод ответа

Нижний Новгород − хорошее место для жизни. Это большой город. Он очень красивый и чистый. Здесь много исторических домов и высоких зданий. В нашем городе много офисов. В городе много парков. Есть зоопарк с озером и экзотическими животными. Рядом с городом есть фермы. Очень много поездов и автобусов. В городе есть несколько заводов. В городе есть театры, кинотеатры и несколько отелей.

4. Complete the questions with how many or how much.
1. _ water
2. _ glasses of water
3. _ milk
4. _ cups of tea
5. _ lemonade
6. _ fruit juice
7. _ mineral water
8. _ cups of coffee
do you drink every day?
MUCH
A LOT
NOT MUCH / MANY
LITTLE
NONE
Now give answers to the above questions. Get ready to ask same questions in class. (Теперь ответь на приведенные выше вопросы.)
1. Not much. I drink three or four glasses of water a day.

Перевод задания

Заполни вопросы how many или how much.
1. _ вода
2. _ стаканы воды
3. _ молоко
4. _ чашки чая
5. _ лимонад
6. _ фруктовый сок
7. _ минеральная вода
8. _ чашки кофе
ты пьешь каждый день?
МНОГО
МНОГО
НЕ МНОГО / МНОГО
МАЛО
НИСКОЛЬКО
Теперь дайте ответы на поставленные вопросы. Будьте готовы задавать одни и те же вопросы в классе.
1. Немного. Я пью три−четыре стакана воды в день.

Ответ

1. How much water do you drink every day? − Not much. I drink three or four glasses of water a day.
2. How many glasses of water do you drink every day? − Not much. I drink three or four glasses of water a day.
3. How much milk do you drink every day? – Little. I drink one cup of milk a day.
4. How many cups of tea do you drink every day? – Little. I drink one cup of tea a day.
5. How much lemonade do you drink every day? – None. I don’t drink lemonade.
6. How much fruit juice do you drink every day? – A lot. I drink a lot of fruit juice every day.
7. How much mineral water do you drink every day? – Much. I drink one or two bottles of mineral water a day.
8. How many cups of coffee do you drink every day? – Not much. I drink one cup of coffee a day.

Перевод ответа

1. Сколько воды вы пьете каждый день? − Немного. Я пью три−четыре стакана воды в день.
2. Сколько стаканов воды вы пьете каждый день? − Немного. Я пью три−четыре стакана воды в день.
3. Сколько молока вы пьете каждый день? − Мало. Я пью одну чашку молока в день.
4. Сколько чашек чая вы пьете каждый день? − Мало. Я пью по одной чашке чая в день.
5. Сколько лимонада вы пьете каждый день? − Нисколько. Я не пью лимонад.
6. Сколько фруктового сока вы пьете каждый день? − Много. Я пью много фруктового сока каждый день.
7. Сколько минеральной воды вы пьете каждый день? − Очень много. Я пью одну−две бутылки минеральной воды в день.
8. Сколько чашек кофе вы пьете каждый день? − Немного. Я пью по одной чашке кофе в день.

5. Compare the two photos. What can you see? What is the difference between the places? (Сравни фотографии. Что ты видишь на них? Чем эти места отличаются друг от друга?)

Перевод задания

Сравни две фотографии. Что ты можешь видеть? В чем разница между местами?

Ответ

1) There are a lot of high buildings in the first picture. And there are no high buildings in the second picture.
2) There are a lot of people and offices in the first picture. And there are not many people in the second picture. There are no offices in the second picture.
3) There are many palm trees in the second picture. There are no palm trees in the first picture.
4) There is sand and sea in the second picture. There is no sand and sea in the first picture.

Перевод ответа

1) На первой картинке много высоких зданий. А на второй картинке нет высоких зданий.
2) На первой картинке много людей и офисов. А на второй картинке мало людей. На второй картинке нет офисов.
3) На второй картинке много пальм. На первой картинке нет пальм.
4) На второй картинке песок и море. На первой картинке нет песка и моря.

6. What are the populations of Moscow and London? Read the information in the table and write the numbers in words. (Какова численность населения Москвы и Лондона? Прочитай информацию в таблице и напиши цифры словами.)

Перевод задания

Каково население Москвы и Лондона? Прочтите информацию в таблице и напишите числа прописью.

Ответ

The population of London is eight point six million.
The population of Moscow is ten and half million.

Перевод ответа

Население Лондона составляет восемь целых шесть десятых миллионов человек.
Население Москвы составляет десять с половиной миллионов человек.

7. What are the longest rivers in the world? (Какие реки самые длинные в мире? Напиши цифры словами.)
The top three rivers in the world are located in Africa, South America and the United States. Three big rivers of Russia are in the list of the top ten rivers of the planet. What are they? Look at the information in the table and write the numbers in words.

Перевод задания

Какие реки самые длинные в мире?
Три главных реки мира расположены в Африке, Южной Америке и Соединенных Штатах. Три большие реки России входят в десятку лучших рек планеты. Какие они? Посмотрите информацию в таблице и напишите числа прописью.

Ответ

8. Russian landmarks. Read the text in exercise 17 on page 60 of your Student’s Book (Part 2). Answer the questions and get ready to speak about landmarks of Russia in class. (Прочитай текст из упражнения 17 на странице 60 учебника (часть 2). Ответь на вопросы и будь готов рассказать о достопримечательностях России на уроке.)
1. What is the longest river in Europe? How long is it?
2. What is the longest river in Siberia? How long is it?
3. What is the deepest lake in the world? How deep is it?
4. What is the highest mountain in Russia and in Europe? How high is it?
5. What is the population of Russia’s capital?

Перевод задания

Достопримечательности России. Прочтите текст упражнения 17 на странице 60 Книги учащегося (часть 2). Отвечайте на вопросы и будьте готовы рассказать на уроках о достопримечательностях России.
1. Какая река самая длинная в Европе? Какая у нее длина?
2. Какая река самая длинная в Сибири? Какая у нее длина?
3. Какое самое глубокое озеро в мире? Насколько оно глубоко?
4. Какая самая высокая гора в России и в Европе? Насколько она высока?
5. Каково население столицы России?

Ответ

1. The longest river in Europe is the Volga. It is 3,351 km long.
2. The longest river in Siberia is the Lena river. It is 4,400 km long.
3. The deepest lake in the world is Baikal. It is 1,642 m deep.
4. The highest mountain in Russia and in Europe is Elbrus. It’s 5,642 m high.
5. The population of Russia’s capital is 10.5 million people.

Перевод ответа

1. Самая длинная река в Европе − Волга. Ее длина составляет 3351 км.
2. Самая длинная река Сибири − Лена. Ее длина составляет 4400 км.
3. Самое глубокое озеро в мире − Байкал. Его глубина − 1642 метра.
4. Самая высокая гора России и Европы − Эльбрус. Его высота составляет 5642 метра.
5. Население столицы России составляет 10,5 миллиона человек.

9. Record your own radio programme.
In Britain there is a radio programme called Desert Island Discs. In it the presenter interviews famous people and asks them to choose music and books to take with them to a desert island.
Listen to Zoe and Paul, then interview your friend and record it. Then he / she can interview you in the same way. (Послушай интервью Зоуи и Пола и запиши свой выпуск радиопрограммы вместе с другом. Сначала подготовьтесь к записи и выполните задания 1 – 5.)

1. Write about three music CDs you would like to take and why.
2. Write the names of three books you would like to take.
3. You can take one special thing with you. What would you like to take? Why?
4. Write four questions you will ask your friend.
5. Practise your interviews a few times. Then record them on CD. Can you bring CDs of music you would like to take to a desert island? Play short pieces from the music between the questions.

Перевод задания

Запишите собственную радиопрограмму.
В Британии есть радиопрограмма «Диски с необитаемых островов». В нем ведущий берет интервью у известных людей и просит их выбрать музыку и книги, чтобы взять с собой на необитаемый остров.
Послушайте Зои и Пола, затем возьмите интервью у своего друга и запишите его. Затем он / она может таким же образом взять у вас интервью.
1. Напишите о трех музыкальных компакт−дисках, которые вы хотели бы взять и почему.
2. Напишите названия трех книг, которые вы хотите взять.
3. Вы можете взять с собой одну особенную вещь. Что бы вы хотели взять? Почему?
4. Напишите четыре вопроса, которые вы зададите другу.
5. Несколько раз потренируйтесь на собеседовании. Затем запишите их на компакт−диск. Можете ли вы принести компакт−диски с музыкой, которую хотели бы взять с собой на необитаемый остров? Между вопросами играйте короткие музыкальные произведения.

Аудио к заданию

− Hello, everybody! Welcome to this week’s program. This week I’m going to interview Zoe Watts. Hello, Zoe!
− Hello!
− Now… You can take three records with you to your desert island, Zoe. What’s your first record?
− I’d like a record of some reggae music.
− Why?
− Because it always makes me feel happy.
− Have you always liked reggae music?
− Yes, I danced to it with my brother when I was very little.
− What about a book to read on your island?
− Robinson Crusoe. It’s about a man who was shipwrecked on an island. It could be useful.

− Привет всем! Добро пожаловать в программу этой недели. На этой неделе я беру интервью у Зои Уоттс. Привет, Зоя!
− Здравствуйте!
− Сейчас ... Ты можешь взять с собой три пластинки на свой необитаемый остров, Зоя. Какая твоя первая запись?
− Я бы хотела пластинку с музыкой в стиле регги.
− Почему?
− Потому что она всегда меня радует.
− Тебе всегда нравилась музыка в стиле регги?
− Да, я танцевала под нее с братом, когда была совсем маленькой.
− А как насчет книги для чтения на вашем острове?
− Робинзон Крузо. Это о человеке, который потерпел кораблекрушение на острове. Она могла бы быть полезной.

Ответ

1. Write about three music CDs you would like to take and why.
I’d like to take CDs with pop music, jazz and reggae because they always make me feel happy.
2. Write the names of three books you would like to take.
I’d like to take “Robinson Crusoe”, “Harry Potter” and “Rikki−Tikki−Tavi”.
3. You can take one special thing with you. What would you like to take? Why?
I would like to take my teddy bear because it will remind me about my home.
4. Write four questions you will ask your friend.
What book would you like to take with you?
What clothes would you like to take with you?
What special thing would you like to take with you to the desert island?
Who would you like to go with to the desert island?

Перевод ответа

1. Напишите о трех музыкальных компакт−дисках, которые вы хотели бы взять и почему.
Я хочу брать компакт−диски с поп−музыкой, джазом и регги, потому что они всегда делают меня счастливым.
2. Напишите названия трех книг, которые вы хотите взять.
Я бы хотел взять «Робинзона Крузо», «Гарри Поттера» и «Рикки−Тикки−Тави».
3. Вы можете взять с собой одну особенную вещь. Что бы вы хотели взять? Почему?
Я хочу взять своего плюшевого мишку, потому что он будет напоминать мне о моем доме.
4. Напишите четыре вопроса, которые вы зададите другу.
Какую книгу вы хотели бы взять с собой?
Какую одежду вы бы хотели взять с собой?
Что особенного вы бы хотели взять с собой на необитаемый остров?
С кем бы вы хотели отправиться на необитаемый остров?

10. Read the description of two rooms and complete the pictures with missing objects. (Прочитай описания комнат и дополни рисунки.)
Text 1
Before you come into my room, you can see a sign on the door saying ‘A tiger lives here’. There are a lot of pictures of tigers in my room. On the floor there is a rug in the shape of a tiger with black stripes. Next to the bed there is a desk with a computer on it. On the wall next to the window there’s a poster with a parrot and a baby tiger. My lamp is in the shape of a tropical flower. Sometimes my friends come to visit me and we play games in my room and have fun. My room is not big but it’s very colourful.

Text 2
On my door there’s a sign ‘Stop! Attention!’. When you walk in, be careful not to trip over my castle. There are toy soldiers and airplane models all around the room. On my desk there’s a computer on which I play games and do puzzles. There’s no television in my room. I have a world map on the wall with photographs from our family travels. There are no plants in my room, but there are two bookshelves with a lot of books on them and a comfortable armchair.

Перевод задания

Прочтите описание двух комнат и дополните картинки недостающими предметами.
Текст 1
Прежде чем войти в мою комнату, вы увидите на двери табличку с надписью «Здесь живет тигр». У меня в комнате много фотографий тигров. На полу коврик в виде тигра с черными полосами. Рядом с кроватью стоит письменный стол с компьютером. На стене у окна висит плакат с попугаем и тигренком. Моя лампа сделана в виде тропического цветка. Иногда ко мне приходят друзья, и мы играем в игры в моей комнате и веселимся. Моя комната небольшая, но очень красочная.
Текст 2
У меня на двери табличка «Стой! Внимание!'. Входя, будьте осторожны, чтобы не споткнуться о мой замок. По комнате повсюду игрушечные солдатики и модели самолетов. На моем столе стоит компьютер, на котором я играю в игры и решаю головоломки. В моей комнате нет телевизора. У меня на стене висит карта мира с фотографиями из наших семейных путешествий. В моей комнате нет растений, но есть две книжные полки с множеством книг и удобное кресло.

Ответ

Text 1
On the floor there is a rug in the shape of a tiger with black stripes. Next to the bed there is a desk with a computer on it. On the wall next to the window there’s a poster with a parrot and a baby tiger.
Text 2
When you walk in, be careful not to trip over my castle. There is a comfortable armchair in my room.

Перевод ответа

Текст 1
На полу коврик в виде тигра с черными полосами. Рядом с кроватью стоит письменный стол с компьютером. На стене у окна висит плакат с попугаем и тигренком.
Текст 2
Входя, будьте осторожны, чтобы не споткнуться о мой замок. В моей комнате удобное кресло.

11. What is your room like? Answer the questions.
Is your room big or small?
What is there on the walls of your room?
Is there a TV set in your room?
Is there a computer in your room? Where is it?
Where do you keep your books? Do you have a bookcase or bookshelves in your room?

Перевод задания

Как выглядит твоя комната? Ответь на вопросы.
Ваша комната большая или маленькая?
Что на стенах твоей комнаты?
В вашей комнате есть телевизор?
В твоей комнате есть компьютер? Где он находится?
Где вы храните свои книги? У вас есть книжный шкаф или книжные полки в вашей комнате?

Ответ

Is your room big or small? – My room is small.
What is there on the walls of your room? – There are pictures and a clock on the walls of my room.
Is there a TV set in your room? – No, there isn’t.
Is there a computer in your room? Where is it? – Yes, there is. The computer is on the desk.
Where do you keep your books? Do you have a bookcase or bookshelves in your room? – I keep my books on the bookshelves. The bookshelves are on the walls.

Перевод ответа

Ваша комната большая или маленькая? − Моя комната маленькая.
Что на стенах твоей комнаты? − На стенах моей комнаты картины и часы.
В вашей комнате есть телевизор? − Нет.
В твоей комнате есть компьютер? Где он находится? − Да, есть. Компьютер находится на столе.
Где вы храните свои книги? У вас есть книжный шкаф или книжные полки в вашей комнате? − Я храню свои книги на полках. Книжные полки на стенах.