Step 2

Задание №1

Listen, Audio (3), and say which of the facts below are true, false or not stated.
1) Muhammad Ali is a famous boxer.
2) He has 9 children.
3) He doesn’t like the idea of women boxers.
4) People were very interested in Laila’s first fight.
5) Muhammad Ali came to see his daughter’s first fight.
6) April Fowler was Laila’s opponent during her first fight.
7) Laila’s first fight lasted less than a minute.
8) Laila has a talent for boxing.

Послушайте, Audio (3), и скажите, какие из приведенных ниже фактов верны, ложны или не указаны.
1) Мухаммед Али − известный боксер.
2) У него 9 детей.
3) Ему не нравится идея женского бокса.
4) Людей очень заинтересовал первый бой Лейлы.
5) Мухаммед Али пришел посмотреть первый бой своей дочери.
6) Эйприл Фаулер была соперницей Лейлы во время ее первого боя.
7) Первый бой Лейлы длился меньше минуты.
8) У Лейлы есть боксерский талант.

Аудио:

Everybody knows the name of Muhammad Ali. He is a real boxing legend. Laila Ali is his youngest daughter. She has become a professional boxer too, but her father didn't like that idea. Muhammad Ali thought that boxing was not for women.
Laila's first fight was very unusual because her dad was so famous. Everybody who liked boxing was interested in Muhammad Ali's daughter and her first fight.
The best boxing journalists and TV people came to see Laila. Everyone wanted to know the same thing − was she any good? People asked each other if the young girl knew the risks of fighting.
Laila's opponent was April Fowler. She was not very good at boxing. The fight lasted 30 seconds − Laila Ali won. She showed that she had a talent for boxing. Her father didn't go to the fight but he was at the party after the fight.
Muhammad Ali said he was very proud of his daughter.

Всем известно имя Мухаммеда Али. Он − настоящая легенда бокса. Лейла Али − его младшая дочь. Она тоже стала профессиональным боксером, но ее отцу эта идея не понравилась. Мухаммед Али считает, что бокс не для женщин.
Первый бой Лейлы был очень необычным, потому что ее отец был очень знаменит. Всем любителям бокса была интересна дочь Мухаммеда Али и ее первый бой.
Увидеть Лейлу пришли лучшие боксеры−журналисты и телеведущие. Все хотели знать одно и то же − хороша ли она? Люди спрашивали друг друга, знает ли девушка о риске боев.
Соперницей Лейлы была Эйприл Фаулер. Она не очень хорошо боксировала. Бой длился 30 секунд − победила Лейла Али. Она показала, что у нее есть боксерский талант. Ее отец не пошел на бой, но он был на вечеринке после него.
Мухаммед Али сказал, что очень гордится своей дочерью.

Ответ:

1) True.
2) Not stated.
3) True.
4) True.
5) False.
6) True.
7) True.
8) True.

Перевод:

1) Верно.
2) Не указано.
3) Верно.
4) Верно.
5) Неверно.
6) Верно.
7) Верно.
8) Верно.

Задание №2

Say the same in Russian.
A.
1) The more ecological organizations we have, the better. 2) The more people you meet, the more friends you get. 3) The fewer mistakes you make in your tests, the better mark you get. 4) The less we destroy our planet, the happier we will be. 5) The kinder you are to your pets, the more they love you. 6) The more you speak English, the better you do it. 7) The stronger you are, the better you play football. 8) The more you watch television, the less time you have for reading. 9) The more trees we plant, the cleaner the air we breathe. 10) The longer I collect badges, the more interesting it becomes.

B.
The more we learn, the more we know.
The more we know, the more we forget.
The more we forget, the less we know.
Then why study?

Скажи то же самое по−русски..
A.
1) The more ecological organizations we have, the better. 2) The more people you meet, the more friends you get. 3) The fewer mistakes you make in your tests, the better mark you get. 4) The less we destroy our planet, the happier we will be. 5) The kinder you are to your pets, the more they love you. 6) The more you speak English, the better you do it. 7) The stronger you are, the better you play football. 8) The more you watch television, the less time you have for reading. 9) The more trees we plant, the cleaner the air we breathe. 10) The longer I collect badges, the more interesting it becomes.
B.
The more we learn, the more we know.
The more we know, the more we forget.
The more we forget, the less we know.
Then why study?

Ответ:

A.
1) Чем больше у нас экологических организаций, тем лучше. 2) Чем больше людей вы встретите, тем больше у вас будет друзей. 3) Чем меньше ошибок вы сделаете в тестах, тем лучше получите оценку. 4) Чем меньше мы разрушаем нашу планету, тем счастливее мы будем. 5) Чем добрее вы к своим питомцам, тем больше они вас любят. 6) Чем больше вы говорите по−английски, тем лучше вы это делаете. 7) Чем ты сильнее, тем лучше ты играешь в футбол. 8) Чем больше вы смотрите телевизор, тем меньше времени у вас остается на чтение. 9) Чем больше деревьев мы сажаем, тем чище воздух, которым дышим. 10) Чем дольше собираю значки, тем интереснее становится.
B.
Чем больше мы узнаем, тем больше мы знаем.
Чем больше мы знаем, тем больше забываем.
Чем больше мы забываем, тем меньше знаем.
Тогда зачем учиться?

Задание №3

Listen, Audio (4), and read.
A.
advantage [ədˈvɑ:ntɪʤ] − преимущество
climb [klaɪm] − лазить, подниматься
excited [ɪkˈsaɪtɪd] − возбуждённый, взволнованный
race [reɪs] − состязание на скорость; гонка
score [skɔ:] − выиграть очко, забить гол
taste [teɪst] − вкус
team [ti:m] − команда
though [ðəʊ] – хотя
B.
advantage: an advantage, a great advantage, to give an advantage, to get an advantage, to have an advantage over somebody. Quick thinking is an advantage in many professions. What gives Alice an advantage over the other students?
climb: to climb a mountain, to climb the tree, to go climbing. The little train slowly climbed the mountainside.
excited: to be excited about something. The excited children were opening their presents. Everyone was excited about the trip to the mountains.
race: a difficult race, famous motor races. Horse races can be very interesting to watch.
score: to score a point (some points), to score a goal (some goals). I scored twenty goals in the game. Who scored the goal in the first half?
taste: a sweet taste, a salty taste, not to everyone’s taste. I love the taste of chocolate. The new film was not to everyone’s taste.
team: a hockey team, the school’s football team, to be in a team, to play for a team, a team member. Jack would like to play for the school’s basketball team.
though: Though the weather was cold, we enjoyed our walk. The text was interesting though I didn’t quite understand some parts of it.

Слушайте, Audio (4), и читайте.
A.
advantage [ədˈvɑ:ntɪʤ] − преимущество
climb [klaɪm] − лазить, подниматься
excited [ɪkˈsaɪtɪd] − возбуждённый, взволнованный
race [reɪs] − состязание на скорость; гонка
score [skɔ:] − выиграть очко, забить гол
taste [teɪst] − вкус
team [ti:m] − команда
though [ðəʊ] – хотя
B.
преимущество: преимущество, большое преимущество, дать преимущество, получить преимущество, иметь преимущество над кем−то. Быстрое мышление − преимущество во многих профессиях. Что дает Алисе преимущество перед другими учениками?
лазить: подняться на гору, залезть на дерево, заниматься скалолазанием. Поезд медленно поднимался по склону горы.
возбужденный: быть в восторге от чего−либо. Возбужденные дети открывали свои подарки. Все были в восторге от поездки в горы.
гонка: сложная гонка, знаменитые автогонки. Очень интересно наблюдать за скачками.
счет: набрать очко (несколько очков), забить гол (несколько голов). Я забил в игре двадцать голов. Кто забил гол в первом тайме?
вкус: сладкий вкус, соленый вкус, не всем по вкусу. Обожаю вкус шоколада. Новый фильм пришелся по вкусу далеко не всем.
команда: хоккейная команда, футбольная команда школы, быть в команде, играть за команду, член команды. Джек хотел бы играть за школьную баскетбольную команду.
хотя: Хотя погода была холодной, прогулка нам понравилась. Текст был интересным, хотя некоторые его части я не совсем понял.

Задание №4

Complete the sentences with the new words.
1) My friend is very good at cycling, lately he’s won an important ... . 2) A ... of scientists made a very important discovery in physics. 3) In the second half our players ... two goals and won the game. 4) I was late for school ... I got up early. 5) Being tall is an ... for a basketball player. 6) The wall was high and it was not easy to ... over it. 7) The fans were ... after the final game. 8) Among many shirts I couldn’t find one to my ... .

Дополните предложения новыми словами.
1) Мой друг очень хорошо ездит на велосипеде, недавно он выиграл важный ... . 2) ... несколько ученых сделали очень важное открытие в физике. 3) Во втором тайме наши футболисты ... забили два гола и выиграли игру. 4) Я опоздал в школу ... я рано встал. 5) Высокий рост − это ... для баскетболиста. 6) Стена была высокой, и через нее было нелегко ... . 7) Болельщики были ... после финальной игры. 8) Среди множества рубашек я не нашла ни одной на свой ... .

Ответ:

1) My friend is very good at cycling, lately he’s won an important race. 2) A team of scientists made a very important discovery in physics. 3) In the second half our players scored two goals and won the game. 4) I was late for school though I got up early. 5) Being tall is an advantage for a basketball player. 6) The wall was high and it was not easy to climb over it. 7) The fans were excited after the final game. 8) Among many shirts I couldn’t find one to my taste.

Перевод:

1 ) Мой друг очень хорошо ездит на велосипеде, недавно он выиграл важную гонку. 2) Команда ученых сделала очень важное открытие в физике. 3) Во втором тайме наши игроки забили два гола и выиграли игру. 4) Я опоздал в школу хотя я встал рано. 5) Высокий рост − преимущество для баскетболиста. 6) Стена была высокой, и ее было нелегко перелезть. 7) Болельщики были взволнованы после финальной игры. 8) Среди множества рубашек я не нашла ни одной на свой вкус.

Задание №5

You know the words in column A. Read the sentences (1 − 6) and say what the words in column B mean.

B
to climb  a climb
excited  to excite
  excitement
a race  to race
to score  a score
a taste  to taste

1) Their climb of the hill took an hour. 2) The team’s great play excited the fans. 3) We could hardly sleep because of our excitement about starting the trip tomorrow. 4) I can race you to that oak tree. 5) The final score was 5 to 4. 6) Taste the soup to see if there is enough salt in it.

Вы знаете слова в столбце A. Прочтите предложения (1–6) и скажите, что означают слова в столбце B.

B
подняться  восхождение
взволнован  возбуждать
  азарт

 

гонка 

гоняться
забить  оценка
вкус  по вкусу

1) Их подъем на холм занял час. 2) Отличная игра команды взволновала болельщиков. 3) Мы почти не могли уснуть из−за нашего волнения по поводу завтрашней поездки. 4) Я могу обогнать тебя до того дуба. 5) Окончательный счет составил 5 − 4. 6) Попробуй суп, чтобы увидеть, достаточно ли в нем соли.

Ответ:

a climb − подъем
to excite − взволновать
excitement − волнение
to race − догонять, гнаться
a score − счет
to taste − пробовать на вкус

Задание №6

A. Read the text and decide which of these titles is the best for it.
a) Sport and People
b) Popular Sports
c) Sport and Health

Sport is one of the most popular pastimes all over the world. Though a lot of people don’t go in for sport themselves, they watch sports programmes on television, support their teams at stadiums [ˈsteɪdɪəmz]. But many people, young and old, do different kinds of sport. Some sports are common, others are not. It is difficult to find a person who has not heard about figure [ˈfɪɡə] skating, long or high jump, water skiing, weightlifting, such team games as basketball, hockey or water polo or such athletics as running and jumping. At the same time there are sports and games that are less common, for example motor racing, rock climbing and parachute [ˈpærəʃu:t] jumping are not to everyone’s taste.
Going in for sport gives you a lot of advantages. It gives you physical [ˈfɪzɪkl] exercise, you spend a lot of time in the open air, you meet people who enjoy the same sport. Just think of the excitement of the moment when your favourite footballer scores a goal at the last moment of the match.
B. Look at the pictures (1 − 12) and match them with the names of sports and games from the text (a − l). Say which of them are sports and which are games.

a) hockey
b) running
c) long jump
d) high jump
e) basketball
f) water skiing
g) figure skating
h) motor racing
i) rock climbing
j) parachute jumping
k) water polo
l) weightlifting
ГДЗ ответы к учебнику Rainbow за 8 класс, 1 часть Афанасьева, Михеева, БарановаГДЗ ответы к учебнику Rainbow за 8 класс, 1 часть Афанасьева, Михеева, БарановаГДЗ ответы к учебнику Rainbow за 8 класс, 1 часть Афанасьева, Михеева, БарановаГДЗ ответы к учебнику Rainbow за 8 класс, 1 часть Афанасьева, Михеева, БарановаГДЗ ответы к учебнику Rainbow за 8 класс, 1 часть Афанасьева, Михеева, Баранова

A. Прочтите текст и решите, какое из этих заголовков лучше всего подходит для него.
a) Спорт и люди
b) Популярные виды спорта
c) Спорт и здоровье
Спорт − одно из самых популярных развлечений во всем мире. Хотя многие люди не занимаются спортом сами, они смотрят спортивные передачи по телевидению, поддерживают свои команды на стадионах. Но многие люди, молодые и старые, занимаются разными видами спорта. Некоторые виды спорта распространены, другие − нет. Трудно найти человека, который не слышал о фигурном катании, прыжках в длину или высоту, водных лыжах, тяжелой атлетике, таких командных играх, как баскетбол, хоккей или водное поло, или такой легкой атлетике, как бег и прыжки. В то же время есть менее распространенные виды спорта и игры, например, автоспорт, скалолазание и прыжки с парашютом, не всем по вкусу.
Занятия спортом дают вам много преимуществ. Это дает вам физические упражнения, вы проводите много времени на свежем воздухе, вы встречаетесь с людьми, которые увлекаются тем же спортом. Только подумайте о волнении от момента, когда ваш любимый футболист забивает гол в последний момент матча.
B. Посмотрите на картинки (1–12) и сопоставьте их с названиями видов спорта и игр из текста (a − l). Скажите, какие из них виды спорта, а какие просто игры.

a) хоккей
b) бег
c) прыжки в длину
d) прыжки в высоту
e) баскетбол
f) водные лыжи
g) фигурное катание
h) мотоспорт
i) скалолазание
j) прыжки с парашютом
k) водное поло
l) тяжелая атлетика

Ответ:

A.
a) Sport and People
B.
1 − h) motor racing
2 − k) water polo
3 − f) water skiing
4 − a) hockey
5 − d) high jump
6 − j) parachute jumping
7 − g) figure skating
8 − c) long jump
9 − e) basketball
10 − b) running
11 − i) rock climbing
12 − l) weightlifting
Motor racing, water skiing, high jump, parachute jumping, figure skating, long jump, running, rock climbing, weightlifting are sports.
Water polo, hockey, basketball are games.

Перевод:

A.
a) Спорт и люди
B.
1 − h) мотоспорт
2 − k) водное поло
3 − f) водные лыжи
4 − a) хоккей
5 − d) прыжки в высоту
6 − j) прыжки с парашютом
7 − g) фигурное катание
8 − c) прыжки в длину
9 − e) баскетбол
10 − b) бег
11 − i) скалолазание
12 − l) тяжелая атлетика
Видами спорта являются мотоспорт, водные лыжи, прыжки в высоту, прыжки с парашютом, фигурное катание, прыжки в длину, бег, скалолазание, тяжелая атлетика.
Водное поло, хоккей, баскетбол − это игры.

Задание №7

Read the text again and say which information is not in it.
1) Sport is an activity that most people know and enjoy.
2) The most popular sports in England.
3) Some sports are more popular than others.
4) Sports that are more dangerous than others.
5) Why people go in for sport.
6) Some of the best−known athletes.

Прочтите текст еще раз и скажите, какой информации в нем нет.
1) Спорт − это занятие, которое многие люди знают и наслаждаются им.
2) Самый популярный вид спорта в Англии.
3) Некоторые виды спорта популярнее других.
4) Виды спорта, которые опаснее других.
5) Почему люди занимаются спортом.
6) Некоторые из самых известных спортсменов.

Ответ:

2) The most popular sports in England.
4) Sports that are more dangerous than others.
6) Some of the best−known athletes.

Перевод:

2) Самый популярный вид спорта в Англии.
4) Виды спорта, которые опаснее других.
6) Некоторые из самых известных спортсменов.

Задание №8

Match the two parts of the sentences and write them down.
1) Though the climb was long and hard,
2) The fruit looked beautiful and juicy
3) Though the team had some advantages at the beginning,
4) A lot of people love sport
5) Though everyone was excited about the gifts,
6) They scored 38 points and won the game
7) Though no one believed it,
↓↑
a) we decided not to open the boxes until morning.
b) finally it lost the game.
c) though not all go to the stadiums to watch competitions.
d) though they were a new team.
e) nobody said a word.
f) the horse won the race.
g) though its taste was unusual.

Соедините две части предложений и запишите их.
1) Хотя подъем был долгим и трудным,
2) Плод выглядел красиво и сочно,
3) Хотя вначале у команды были некоторые преимущества,
4) Многие люди любят спорт
5) Хотя все были в восторге от подарков,
6) Они набрали 38 очков и выиграли игру,
7) Хотя никто этому не верил,
↓↑
a) мы решили не открывать ящики до утра.
b) в конце концов он проиграл игру.
c) правда, не все ходят на стадионы смотреть соревнования.
d) хотя они и были новой командой.
e) никто не сказал ни слова.
f) лошадь выиграла скачку.
g) хотя вкус у него был необычный.

Ответ:

1 − e, 2 − g, 3 − b, 4 − c, 5 − a, 6 − d, 7 − f.
1) Though the climb was long and hard, nobody said a word.
2) The fruit looked beautiful and juicy though its taste was unusual.
3) Though the team had some advantages at the beginning, finally it lost the game.
4) A lot of people love sport though not all go to the stadiums to watch competitions.
5) Though everyone was excited about the gifts, we decided not to open the boxes until morning.
6) They scored 38 points and won the game though they were a new team.
7) Though no one believed it, the horse won the race.

Перевод:

1) Хотя подъем был долгим и трудным, никто не сказал ни слова.
2) Плод выглядел красивым и сочным, хотя вкус у него был необычный.
3) Несмотря на то, что вначале у команды были преимущества, в итоге она проиграла.
4) Многие люди любят спорт, хотя не все ходят на стадионы смотреть соревнования.
5) Несмотря на то, что все были в восторге от подарков, мы решили не открывать коробки до утра.
6) Они набрали 38 очков и выиграли игру, хотя были новой командой.
7) Хотя никто в это не верил, лошадь выиграла гонку.

Задание №9

Complete the sentences with used to + verb.
1) My little baby sister doesn’t cry much now, but she ... every night a month ago. 2) Ben Wilson ... in London, but now he is living in Glasgow. 3) Fanny ... a lot of sweets, but now she is on a diet. She has stopped eating sweet things. 4) Tom ... tennis a lot, but now his studies don’t give him much time to play tennis. 5) Jack ... race bikes, but now he hasn’t got time to do it.

Завершите предложения с used to + глагол.
1) Моя младшая сестра сейчас не много плачет, но она ... каждую ночь месяц назад. 2) Бен Уилсон ... в Лондоне, но сейчас он живет в Глазго. 3) Фанни ... много сладкого, но сейчас она на диете. Она перестала есть сладкое. 4) Том ... много теннисом, но сейчас учеба не дает ему много времени заниматься теннисом. 5) Джек ... гоночные велосипеды, но сейчас у него нет на это времени.

Ответ:

1) My little baby sister doesn’t cry much now, but she used to do it every night a month ago. 2) Ben Wilson used to live in London, but now he is living in Glasgow. 3) Fanny used to eat a lot of sweets, but now she is on a diet. She has stopped eating sweet things. 4) Tom used to play tennis a lot, but now his studies don’t give him much time to play tennis. 5) Jack used to ride race bikes, but now he hasn’t got time to do it.

Перевод:

1) Моя младшая сестра сейчас мало плачет, но месяц назад она делала это каждую ночь. 2) Бен Уилсон раньше жил в Лондоне, а теперь он живет в Глазго. 3) Фанни ела много сладкого, а теперь сидит на диете. Она перестала есть сладкое. 4) Том раньше много играл в теннис, но теперь учеба не дает ему много времени для игры в теннис. 5) Джек раньше ездил на гоночных велосипедах, но теперь у него нет на это времени.

Задание №10

Write five true sentences.
1) The more time I spend with my friends, ... .
2) The longer I learn English, ... .
3) The older I get, ... .
4) The more I think about the future, ... .
5) The better I understand life, ... .

Напишите пять правдивых предложений.
1) Чем больше времени я провожу с друзьями, ... .
2) Чем дольше я учу английский, ... .
3) Чем старше я становлюсь, ... .
4) Чем больше я думаю о будущем, ... .
5) Чем лучше я понимаю жизнь, ... .

Ответ:

1) The more time I spend with my friends, the better I know them.
2) The longer I learn English, the better I speak.
3) The older I get, the more people I know.
4) The more I think about the future, the better I feel.
5) The better I understand life, the more I want to live with my parents.

Перевод:

1) Чем больше времени я провожу с друзьями, тем лучше я их знаю.
2) Чем дольше я учу английский, тем лучше говорю.
3) Чем старше я становлюсь, тем больше людей я знаю.
4) Чем больше я думаю о будущем, тем лучше я себя чувствую.
5) Чем лучше я понимаю жизнь, тем больше я хочу жить с родителями.

Задание №11

Write these word combinations in English.
1) Преимущество над нашей командой; 2) подниматься в гору; 3) взволнованные дети; 4) забить гол; 5) скачки; 6) бега; 7) быть взволнованным по поводу поездки; 8) знаменитые автогонки; 9) на любой вкус; 10) хоккейная команда; 11) наше волнение по поводу соревнований.

Напишите эти словосочетания на английском языке.
1) Преимущество над нашей командой; 2) подниматься в гору; 3) взволнованные дети; 4) забить гол; 5) скачки; 6) бега; 7) быть взволнованным по поводу поездки; 8) знаменитые автогонки; 9) на любой вкус; 10) хоккейная команда; 11) наше волнение по поводу соревнований.

Ответ:

1) Advantage over our team; 2) to climb the mountain; 3) excited children; 4) to score a goal; 5) horse races; 6) races; 7) to be excited about the trip; 8) famous auto races; 9) to everyone's taste; 10) a hockey team; 11) our excitement about the competition.