Прочитайте текст и выполните задания.
Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32–38. Эти номера соответствуют заданиям 32–38, в которых представлены возможные варианты ответов. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

A jazz evening

Jessica was talking about jazz music with her mother. Her mom was telling her about one song that was a revolutionary piece of music in the last century. Jessica was surprised to 32 ______ out that it was still listened to by jazz audiences all around the world. She loved how music could be passed down through generations.

“Well, it sounds like you’re interested 33 ______ jazz history all of a sudden. What’s making you ask all these questions?” Jessica’s mom asked.

The girl explained that she wanted to learn something new. She had learned enough classical music and wanted to move on to something else.

“Then start improvising!” Jessica’s mom told her. “Jazz is all about improvising. So many solos are just musicians playing what their heart feels.”

Jessica thought about improvising. She could 34 ______ imagine just sitting down at the piano and playing anything that came to her mind, just piecing together notes in a way that would captivate her listeners. She 35 ______ silent for a while, concentrating on what she could possibly play off the top of her head.

Her mom noticed Jessica’s hesitation. “The only way you’re going to learn how to improvise is if you try,” she told her daughter. She 36 ______ quickly at Jessica, walked over to the piano and pulled out the bench. She patted it and looked at Jessica.

“Let’s start now!” she said with excitement in her eyes. 37 ______ Jessica had never done it before, she decided to give it a try. She was full of inspiration. The girl didn’t say anything; she just nodded her head in 38 ______ and sat down at the piano.

Задание №1. Выберите правильный ответ.

1) sort
2) find
3) turn
4) look

КЭС: 2.3.1 Распознавание в звучащем и письменном тексте и употребление в устной и письменной речи лексических единиц (слов, в том числе многозначных, фразовых глаголов, словосочетаний, речевых клише, средств логической связи), обслуживающих ситуации общения в рамках тематического

Ответ:

2

Номер: 76AB90 1 (566EC1)

Задание №2. Выберите правильный ответ.

1) in
2) of
3) on
4) at

КЭС: 2.3.1 Распознавание в звучащем и письменном тексте и употребление в устной и письменной речи лексических единиц (слов, в том числе многозначных, фразовых глаголов, словосочетаний, речевых клише, средств логической связи), обслуживающих ситуации общения в рамках тематического

Ответ:

1

Номер: 04B3DF 2 (566EC1)

Задание №3. Выберите правильный ответ.

1) nearly
2) merely
3) hardly
4) rarely

КЭС: 2.3.1 Распознавание в звучащем и письменном тексте и употребление в устной и письменной речи лексических единиц (слов, в том числе многозначных, фразовых глаголов, словосочетаний, речевых клише, средств логической связи), обслуживающих ситуации общения в рамках тематического

Ответ:

3

Номер: 71D52E 3 (566EC1)

Задание №4. Выберите правильный ответ.

1) remained
2) recovered
3) reacted
4) reclined

КЭС: 2.3.2 Многозначные лексические единицы. Синонимы. Антонимы

Ответ:

1

Номер: C34E09 4 (566EC1)

Задание №5. Выберите правильный ответ.

1) stared
2) watched
3) looked
4) saw

КЭС: 2.3.2 Многозначные лексические единицы. Синонимы. Антонимы

Ответ:

3

Номер: E903A0 5 (566EC1)

Задание №6. Выберите правильный ответ.

1) Therefore
2) Nevertheless
3) However
4) Although

КЭС: 2.3.2 Многозначные лексические единицы. Синонимы. Антонимы

Ответ:

4

Номер: 6E17AB 6 (566EC1)

Задание №7. Выберите правильный ответ.

1) argument
2) agreement
3) achievement
4) arrangement

КЭС: 2.3.2 Многозначные лексические единицы. Синонимы. Антонимы

Ответ:

2

Номер: 9B3BE6 7 (566EC1)