Прочитайте текст и выполните задания.
Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32–38. Эти номера соответствуют заданиям 32–38, в которых представлены возможные варианты ответов. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.
Good news
Barbara was doing a course in the traditional Hawaiian dancing, which is called hula. She and her groupmates were sitting at the meeting in their dance school when their teacher announced the final preparations for the graduation ceremony. The girls and boys 32 ______ at one another in excitement – they had been training hard in order to graduate and become professional hula dancers. They were all waiting 33 ______ this moment.
“That means that you all must stay in the school unless you have a very good reason to leave. I don’t want you to 34 ______ out of energy now, so we’ll only practice once a day in order to give your bodies rest,” the dance teacher told her students. Barbara and her friends all let out a sigh of relief. They expected to practice more than usual before their big graduation performance. 35 ______, their teacher had a different plan.
After the meeting the girls and boys got up to eat breakfast. They walked to the kitchen where fresh fruit was already scattered across the table. Barbara picked up a mango and a knife and began to cut. As she passed around juicy mango slices to her friends, they 36 ______ their excitement for graduation with each other.
“I can’t wait to see my family!” a boy named Keanu said. Everyone nodded their heads in 37 ______. It had been a month since everyone had seen their family and friends. Although they loved living in the dance school, it was sort of a boarding school and they could not go home 38 ______ they wanted to. They couldn’t wait to celebrate graduation with their friends.
Задание №1. Выберите правильный ответ.
1) saw
2) noticed
3) looked
4) watched
КЭС: 2.3.2 Многозначные лексические единицы. Синонимы. Антонимы
Ответ:
3
Номер: 383291 1 (E878E5)
Задание №2. Выберите правильный ответ.
1) on
2) for
3) at
4) to
КЭС: 2.3.1 Распознавание в звучащем и письменном тексте и употребление в устной и письменной речи лексических единиц (слов, в том числе многозначных, фразовых глаголов, словосочетаний, речевых клише, средств логической связи), обслуживающих ситуации общения в рамках тематического
Ответ:
2
Номер: D3B8B7 2 (E878E5)
Задание №3. Выберите правильный ответ.
1) keep
2) turn
3) put
4) run
КЭС: 2.3.1 Распознавание в звучащем и письменном тексте и употребление в устной и письменной речи лексических единиц (слов, в том числе многозначных, фразовых глаголов, словосочетаний, речевых клише, средств логической связи), обслуживающих ситуации общения в рамках тематического
Ответ:
4
Номер: B89A13 3 (E878E5)
Задание №4. Выберите правильный ответ.
1) Nevertheless
2) Moreover
3) Otherwise
4) Although
КЭС: 2.3.2 Многозначные лексические единицы. Синонимы. Антонимы
Ответ:
1
Номер: 50C21D 4 (E878E5)
Задание №5. Выберите правильный ответ.
1) filled
2) linked
3) joined
4) shared
КЭС: 2.3.2 Многозначные лексические единицы. Синонимы. Антонимы
Ответ:
4
Номер: 7B5917 5 (E878E5)
Задание №6. Выберите правильный ответ.
1) achievement
2) agreement
3) argument
4) arrangement
КЭС: 2.3.2 Многозначные лексические единицы. Синонимы. Антонимы
Ответ:
2
Номер: 2AD174 6 (E878E5)
Задание №7. Выберите правильный ответ.
1) whoever
2) whatever
3) whenever
4) wherever
КЭС: 2.3.2 Многозначные лексические единицы. Синонимы. Антонимы
Ответ:
3
Номер: A26D22 7 (E878E5)