Прочитайте текст и выполните задания.
Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32– 38. Эти номера соответствуют заданиям 32– 38, в которых представлены возможные варианты ответов. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

How to become a good leader

Being a good leader takes work. It is not hard at all to 32 ______ the difference between a good and a bad boss. Exceptional leaders – those who are respected and 33 ______ by their team – have a lot of secret skills that they put to use every day.

Firstly, building relationships – both with your team and your partners – is crucial in leading a team. That means your success depends greatly 34 ______ interpersonal skills and emotional intelligence. Emotional intelligence is the ability to recognize, understand, and manage our emotions, as well as understand the emotions of others. It’s a part of how we navigate social situations and then make decisions to 35 ______ goals. Several studies have found that a strong emotional intelligence is a top factor for a leader’s success. 36 ______ to the research, managers with the strongest emotional intelligence were much more likely to succeed.

Exceptional leaders are ones who regularly 37 ______ employees of the main goal. A team needs to know what they’re marching toward. With a larger vision in mind, their day-to-day work has more purpose.

Great leaders 38 ______ sure their daily behavior is a model for their team. They’re reliable (meaning they always follow through on what they’ve promised), they respect people’s time (meaning they don’t make others wait unnecessarily), and they retain a thoughtful, objective approach to problems or issues.

Задание №1. Выберите правильный ответ.

1) talk
2) speak
3) say
4) tell

КЭС: 2.3.2 Многозначные лексические единицы. Синонимы. Антонимы

Ответ:

4

Номер: 69413C 1 (9D5FC2)

Задание №2. Выберите правильный ответ.

1) amazed
2) admired
3) impressed
4) enjoyed

КЭС: 2.3.2 Многозначные лексические единицы. Синонимы. Антонимы

Ответ:

2

Номер: 341E07 2 (9D5FC2)

Задание №3. Выберите правильный ответ.

1) in
2) from
3) on
4) for

КЭС: 2.3.1 Распознавание в звучащем и письменном тексте и употребление в устной и письменной речи лексических единиц (слов, в том числе многозначных, фразовых глаголов, словосочетаний, речевых клише, средств логической связи), обслуживающих ситуации общения в рамках тематического

Ответ:

3

Номер: AFF96D 3 (9D5FC2)

Задание №4. Выберите правильный ответ.

1) complete
2) master
3) manage
4) achieve

КЭС: 2.3.2 Многозначные лексические единицы. Синонимы. Антонимы

Ответ:

4

Номер: 8A9B45 4 (9D5FC2)

Задание №5. Выберите правильный ответ.

1) According
2) Including
3) Concerning
4) Regarding

КЭС: 2.3.2 Многозначные лексические единицы. Синонимы. Антонимы

Ответ:

1

Номер: 47DA0D 5 (9D5FC2)

Задание №6. Выберите правильный ответ.

1) revise
2) remind
3) review
4) recall

КЭС: 2.3.2 Многозначные лексические единицы. Синонимы. Антонимы

Ответ:

2

Номер: A9E6BE 6 (9D5FC2)

Задание №7. Выберите правильный ответ.

1) keep
2) make
3) hold
4) take

КЭС: 2.3.1 Распознавание в звучащем и письменном тексте и употребление в устной и письменной речи лексических единиц (слов, в том числе многозначных, фразовых глаголов, словосочетаний, речевых клише, средств логической связи), обслуживающих ситуации общения в рамках тематического

Ответ:

2

Номер: C278C9 7 (9D5FC2)