Ответы к разделу III. Use of English+

13. Complete the sentences using the verbs on the right in past simple.   Завершите предложения, используя глаголы справа в Простом прошедшем времени.

Ответ:

1) I found a small bird’s nest under the tree. |find
2) We chose a wonderful watch for my mother. She said she liked the present very much.|choose, say, like
3) Caroline kept to a diet of vegetables and fruit last month. |keep
4) My friend got ill and didn’t take part in the volleyball match. |get
5) My father taught me to play chess when I was six. |teach
6) Who brought the newspapers and magazines yesterday? |bring
7) They slept outdoors because it was very warm. |sleep
8) Rick came into the room, put the bag on the chair and took the book out of it. |come, put, take
9) At last I spelt the word right. |spell
10) Jim felt he was not right.  |feel

Перевод:

1) Я нашел маленькое птичье гнездо под деревом.
2) Мы выбрали замечательные часы для мамы. Она сказала, что ей очень понравился подарок.
3) Каролина придерживалась диеты из овощей и фруктов в прошлом месяце.
4) Мой друг заболел и не принимал участия в волейбольном матче.
5) Мой отец научил меня играть в шахматы, когда мне было шесть лет.
6) Кто вчера принес газеты и журналы?
7) Они спали на улице, потому что было очень тепло.
8) Рик вошел в комнату, положил сумку на стул и вынул из нее книгу.
9) Наконец я произнес слово правильно.
10) Джим чувствовал, что он не прав.

14. Choose the right forms of the verbs in brackets to complete the sentences and circle them.    Выберите правильные формы глаголов в скобках, чтобы завершить предложения и обведите их.

Ответ:

1) Did you (find/found) the exercise easy or difficult?
2) I want to (choose/chose) a different kind of book.
3) We didn’t (think/thought) of going there.
4) My aunt Rose says she (doesn’t/don’t/didn’t) sleep well any more.
5) Last Sunday Charles (gets up/get up/got up) late. He (puts on/put on) his new sweater and (goes/go/went) to the gym.
6) I (feel/feels/felt) bad yesterday morning but in the evening I (get/gets/got) better.
7) Who (takes/take/took) part in the basketball game last Thursday?
8) When we go to the market, we (choose/chooses/chose) different vegetables, buy them and my father (bring/brings/brought) them home.
9) Two days ago Alice (say/says/said) she knew who the new pupil in our class was.
10) Who (look/looks/looked) after your pets? − I do.

 

Перевод:

1) Вам это упражнение показалось легким или трудным?
2) Я хочу выбрать другой вид книги.
3) Мы не думали идти туда.
4) Моя тетя Роуз говорит, что она плохо спит.
5) В прошлое воскресенье Чарльз встал поздно. Он надел свой новый свитер и пошел в спортзал.
6) Я плохо себя чувствовал вчера утром, но вечером я поправился.
7) Кто принимал участие в баскетбольном матче в прошлый четверг?
8) Когда мы идем на рынок, мы выбираем разные овощи, покупаем их, и мой отец приносит их домой.
9) Два дня назад Алиса сказала, что знает, кто новый ученик в нашем классе.
10) Кто ухаживает за вашими питомцами? − Я это делаю.

15. Complete the text using the verbs in brackets in past simple.   Завершите текст, используя глаголы в скобках в Простом прошедшем времени.

Ответ:

Yesterday my sister and I went (go) to the shop. We wanted  (want) to buy a present for my granny. I thought (think) of a new bag for her but Patricia had  (have) different plans. She decided (decide) to buy nice French cups for her. We asked (ask) the shop assistant to show us the cups and found (find) two that we liked (like). The shop assistant brought (bring) us a beautiful bright box and we put (put) the cups in it. Our present for granny was  (be) ready.

Перевод:

Вчера мы с сестрой пошли в магазин. Мы хотели купить подарок для бабушки. Я думал о новой сумке для нее, но у Патрисии были другие планы. Она решила купить хорошие французские чашки для нее. Мы попросили продавца показать нам чашки и нашли две, которые нам понравились. Продавец принес нам красивую яркую коробку, и мы положили в нее чашки. Наш подарок для бабушки был готов.

16. Look at the pictures and write what the children chose for lunch yesterday.  Посмотрите на картинки и напишите, что дети выбрали вчера на обед.

Ответ ©:

Rose chose sandwiches and milk.
Sue chose a banana and an apple.
Don chose porridge and an egg.
Jim chose chicken with vegetables.
Lisa chose hamburger and a cup of coffee.
Max chose a pie and some juice.

Перевод:

Роза выбрала бутерброды и молоко.
Сью выбрала банан и яблоко.
Дон выбрал кашу и яйцо.
Джим выбрал курицу с овощами.
Лиза выбрала гамбургер и чашку кофе.
Макс выбрал пирог и немного сока.

17. Match the words in the two columns and use the word combinations to complete the sentences.   Сопоставьте слова в двух столбцах и используйте словосочетания для завершения предложений.

1) easy
2) difficult
3) different
4) regular
5) useful
6) successful
7) healthy
8) busy
9) free
    ↓
a) address
b) actor
c) job
d) exercise
e) country
f) diet
g) hours
h) woman
i) book

Ответ:

1- c   2- d   3- a   4- g   5- i   6- b   7- f   8- h   9- e

1) If you want to live a long life, keep regular hours.
2) Jerry doesn’t live at number 9, High Street. He has got a different address.
3) Emma keeps to a healthy diet of vegetables and fruit.
4) Is it an easy job to build houses?
5) We all want to live in a free country.
6) Exercise 10 was not easy, it was a difficult exercise.
7) George Clooney is a successful actor. People in many countries know his name.
8) Mrs Spencer is a journalist. Every day she has so much to do. I think she is a very busy woman.
9) You can find answers to many questions here. I think it is a very useful book.

Перевод ответа:

1) Если вы хотите прожить долгую жизнь, соблюдайте режим.
2) Джерри не живет под номером 9 на Хай−стрит. У него другой адрес.
3) Эмма соблюдает здоровую диету из овощей и фруктов.
4) Легко ли строить дома?
5) Мы все хотим жить в свободной стране.
6) Упражнение 10 было нелегким, это было сложное упражнение.
7) Джордж Клуни − успешный актер. Люди во многих странах знают его имя.
8) Миссис Спенсер − журналистка. Каждый день у нее много дел. Я думаю, что она очень занятая женщина.
9) Вы можете найти ответы на многие вопросы здесь. Я думаю, что это очень полезная книга.

18. Put the words from the box under the three categories. Some words can be under two categories.  Поместите слова из рамки в три категории. Некоторые слова могут быть в двух категориях.

face, gymnastics, hour, snowboarding, judo, skateboarding, minute, regular, healthy, clock, outdoors, watch, karate, quarter, roller-skating, exercise, ill, boxing, hand, athletics, minute
I. Sports and Activities
1) gymnastics
2) _
II. Time
III. Health

Ответ ©:

I. Sports and Activities
  1) gymnastics
  2) snowboarding
  3) judo
  4) skateboarding
  5) outdoors
  6) karate
  7) roller−skating
  8) exercise
  9) boxing
  10) athletics
II. Time
  1) face
  2) hour
  3) minute
  4) clock
  5) watch
  6) quarter
  7) hand
III. Health
  1) regular
  2) healthy
  3) outdoors
  4) exercise
  5) ill

Перевод:

I. Спорт и активный отдых
1) гимнастика
2) сноубординг
3) дзюдо
4) скейтбординг
5) на открытом воздухе
6) карате
7) катание на роликах
8) упражнения
9) бокс
10) легкая атлетика
II. Время
1) циферблат
2 час
3) минута
4) настенные часы
5) наручные часы
6) четверть
7) стрелка
III. Здоровье
1) регулярный
2) здоровый
3) на открытом воздухе
4) упражнение
5) болен

19. What is the time by these clocks and watches? Write 9 sentences.  Сколько времени на этих часах? Напишите 9 предложений.

Example: 1) It's half past two by this bedside clock.   Пример: 1) Половина третьего по этим прикроватным часам.
1) bedside clock
2) bathroom clock
3) cuckoo clock
4) tower clock
5) wall clock
6) clock radio
7) kitchen clock
8) pocket watch
9) sport watch
10) grandfather clock

1) прикроватные часы
2) часы в ванной
3) часы с кукушкой
4) башенные часы
5) настенные часы
6) часы−радио
7) кухонные часы
8) карманные часы
9) спортивные часы
10) дедушкины часы

Ответ *:

1) It's half past two by this bedside clock.
2) It's half past three by this bathroom clock.
3) It's twelve o’clock by this cuckoo clock.
4) It's a quarter past six by this tower clock.
5) It's twenty minutes past nine by this wall clock.
6) It's a quarter to nine by this clock radio.
7) It's ten minutes to eleven by this kitchen clock.
8) It's twenty−five minutes past two by this pocket watch.
9) It's half past five by this sport watch.
10) It's a quarter to one by this grandfather clock.

Перевод ответа:

1) Половина третьего по этим прикроватным часам.
2) Половина четвертого по этим часам в ванной.
3) Двенадцать часов на этих часах с кукушкой.
4) Четверть шестого по этим башенным часам.
5) Двадцать минут десятого на этих настенных часах.
6) Без пятнадцати девять часов по радио−часам.
7) Это кухонные часы показывают без десяти одиннадцать.
8) Эти карманные часы показывают двадцать пять минут второго.
9) Эти спортивные часы показывают половину пятого.
10) Без четверти час на дедушкиных часах.

20. Complete the sentences. Write if these people feel sad or happy.  Закончите предложения. Напишите, эти люди чувствуют грусть или счастье.

Ответ:

1) John feels happy: he is the winner of the race.
2) Sally feels happy: she is visiting Mary, her cousin and good friend.
3) Ron feels sad: he is ill and he is in bed.
4) Jane and Sue feel happy: they are watching their favourite film.
5) Mum and dad feel happy: they are spending holidays with their children.
6) Alice’s grandmother feels sad: her granddaughter is leaving and will stay away for a long time.
7) My friends feel happy: they know they are healthy and fit.
8) We all feel sad: the test we are writing is too difficult.
9) Kate feels happy: she enjoys skateboarding with her friends.

Перевод:

1) Джон чувствует себя счастливым: он победитель гонки.
2) Салли чувствует себя счастливой: она навещает Мэри, ее двоюродную сестру и хорошего друга.
3) Рон грустит: он болен и лежит в постели.
4) Джейн и Сью чувствуют себя счастливыми: они смотрят свой любимый фильм.
5) Мама и папа чувствуют себя счастливыми: они проводят каникулы со своими детьми.
6) Бабушка Алисы грустит: ее внучка уезжает и долго будет отсутствовать.
7) Мои друзья чувствуют себя счастливыми: они знают, что они здоровы и подтянуты.
8) Нам всем грустно: тест, который мы пишем, слишком сложный.
9) Кейт чувствует себя счастливой: ей нравится кататься на скейтборде со своими друзьями.

21. Complete the sentences with do, play or go in their right forms.    Завершите предложения с помощью do, play или go в правильных формах.

Ответ:

1) My brother does a lot of cycling in late spring and in summer.
2) Most of all my friends like to play basketball.
3) James is a very busy man but he finds time to go roller−skating.
4) In Russia many boys love to play ice hockey outdoors.
5) I'd like to do swimming or athletics: I think these sports will be good for my health.
6) Sue would like to go skateboarding with you. Why don’t you invite her?
7) I know a boy who does karate after school. He says he loves it.
8) My doctor says it’s good for my health to go skiing regularly.
9) Very young children don’t play water polo: it is a difficult game.
10) We sometimes go boating in summer and find this activity very good for health.

Перевод ответа:

1) Мой брат много катается на велосипеде поздней весной и летом.
2) Больше всего мои друзья любят играть в баскетбол.
3) Джеймс очень занятой человек, но находит время кататься на роликах.
4) В России многие мальчики любят играть в хоккей на свежем воздухе.
5) Я хотел бы заниматься плаванием или легкой атлетикой: я думаю, что эти виды спорта будут полезны для моего здоровья.
6) Сью хотела бы кататься с вами на скейтборде. Почему ты не приглашаешь ее?
7) Я знаю мальчика, который занимается каратэ после школы. Он говорит, что любит это.
8) Мой доктор говорит, что для моего здоровья полезно регулярно кататься на лыжах.
9) Маленькие дети не играют в водное поло: это сложная игра.
10) Иногда летом мы катаемся на лодках и находим это занятие очень полезным для здоровья.

22. Look at the pictures and write what sports, games and activities these people would like to take up.   Посмотрите на картинки и напишите, какими видами спорта, игр и занятий эти люди хотели бы заниматься.

Ответ:

1) Lisa would like to take up karate.
2) My friend Peter would like to take up judo.
3) All the pupils in my class would like to take up running.
4) Bill and James would like to take up badminton.
5) Helen would like to take up swimming.
6) A lot of people would like to take up snowboarding.
7) Mr Colin would like to take up skiing.
8) Charlie would like to take up tennis.
9) Anna’s sister would like to take up basketball.
10) Julia would like to take up roller−skating.

Перевод ответа:

1) Лиза хотела бы заняться каратэ.
2) Мой друг Питер хотел бы заняться дзюдо.
3) Все ученики в моем классе хотели бы заняться бегом.
4) Билл и Джеймс хотели бы заниматься бадминтоном.
5) Елена хотела бы заняться плаванием.
6) Многие люди хотели бы заняться сноубордом.
7) Мистер Колин хотел бы заняться лыжами.
8) Чарли хотел бы заняться большим теннисом.
9) Сестра Анны хотела бы заняться баскетболом.
10) Юля хотела бы заняться катанием на роликах.

23. Complete the sentences with the derivatives of the words on the right (in the brakets).  Завершите предложения производными от слов справа (в скобках).

Ответ:

1) Last Thursday it was windy and foggy.  |wind, fog
2) John is a very good swimmer and he is a good basketball player too.  |swim, play
3) There was a colourful picture of Trafalgar Square in the book about London.  |colour
4) My sister says she is going to keep to a healthy diet.  |health
5) Gerald is a successful journalist.  |success
6) My friend doesn’t want to talk with me and it’s very painful.  |pain
7) Mr Gibson is the best teacher in our school.  |teach
8) I heard a new song on TV. The music was wonderful and the words were beautiful.  |wonder, beauty

Перевод:

1) В прошлый четверг было ветрено и туманно.
2) Джон очень хороший пловец и тоже хороший баскетболист.
3) В книге о Лондоне была красочная картина Трафальгарской площади.
4) Моя сестра говорит, что она будет придерживаться здоровой диеты.
5) Джеральд − успешный журналист.
6) Мой друг не хочет со мной разговаривать, и это очень больно.
7) Мистер Гибсон − лучший учитель в нашей школе.
8) Я услышал новую песню по телевизору. Музыка была прекрасна, и слова были красивыми.

24. Decide in which of these sentences you can use have got/has got and circle their numbers.   Решите, в каком из этих предложений вы можете использовать «have got/has got», и обведите их номера.

1) A watch has a face and two or three hands.
2) A clock has a face and two or three hands too.
3) Have you a big family?
4) My granny doesn’t have a computer.
5) In the middle of the 20th century many people didn’t have fridges.
6) Have you a good gym in your school?
7) Last year I had a puppy as a pet, this year I have a big dog.
8) Do you have great−grandparents?

1) У наручных часов есть циферблат и две или три стрелки.
2) У настенных часов есть циферблат и две или три стрелки тоже.
3) У тебя большая семья?
4) У моей бабушки нет компьютера.
5) В середине 20−го века у многих не было холодильников.
6) У вас есть хороший спортзал в вашей школе?
7) В прошлом году у меня был щенок в качестве домашнего животного, в этом году у меня большая собака.
8) Есть ли у тебя прабабушки и прадедушки?

Ответ:

1) A watch has got a face and two or three hands.
2) A clock has got a face and two or three hands too.
3) Have you got a big family?
4) My granny hasn’t got a computer.
6) Have you got a good gym in your school?
8) Have you got great−grandparents?