Ответы к разделу VI. Just for Fun
Задание 33. Find and circle the odd word out in each line.
1. trainers, trousers, sweater, pyjamas, leggings
2. snow, snowball, snowflake, snowman, snowboard
3. win, play, forget, make, wear
4. heavy, degree, neat, fashionable, scruffy
5. travelling, gardening, cooking, boring, skateboarding
Перевод задания
Найдите и обведите лишнее слово в каждой строке.
1. кроссовки, брюки, свитер, пижама, леггинсы
2. снег, снежок, снежинка, снеговик, сноуборд
3. выиграть, пьеса, забыть, сделать, носить
4. тяжелый, градус, аккуратный, модный, потрепанный
5. путешествие, садоводство, кулинария, скучный, скейтбординг
Ответ
1) sweater (все остальное – то, что мы носим на ногах)
2) snowboard (все остальное сделано из снега)
3) play (все остальное – глаголы и не имеют значения существительного)
4) degree (все остальное – прилагательные)
5) boring (все остальное – существительные и обозначают увлечения)
Перевод ответа
1) свитер
2) сноуборд
3) пьеса
4) градус
5) скучный
Задание 34. Complete the squares writing the right words from rows 1 − 5.
Example : so, during, because, nobody
1. coats, gloves, shirts, dresses
2. down, off, below, up
3. hate, forget, fall, lie
4. do, make, give, take
5. cold, dry, heavy, rainy
Перевод задания
Заполните квадраты, написав правильные слова из строк 1 − 5.
Пример: так, во время, потому что, никто
1. пальто, перчатки, рубашки, платья
2. вниз, из, ниже, вверх
3. ненавидеть, забывать, падать, лежать
4. делать, делать, давать, брать
5. холодный, сухой, тяжелый, дождливый
Ответ
Задание 35. Choose the right replies (a−c) and circle them.
1. It’s frosty today.
a) I’m sorry.
b) The snowflakes are falling to the ground.
c) What’s the temperature?
2. Don’t forget to call me.
a) I won’t.
b) You’re telling me.
c) I don’t.
3. Look! Jack’s going to win!
a) Yes, he will.
b) Yes, he is.
c) Yes, he does.
4. You look great in your new dress.
a) Thanks. It’s a nice dress.
b) Thanks. The dress is very nice.
c) Thanks. It’s very nice of you.
5. What will the weather be like tomorrow?
a) You won’t like it.
b) It’ll rain heavily.
c) I don’t like this weather.
Перевод задания
Выберите правильные ответы (a−c) и обведите их.
1. Сегодня морозно.
а) Извините.
b) Снежинки падают на землю.
c) Какая температура?
2. Не забудьте позвонить мне.
а) Я не буду.
b) Вы говорите мне.
c) Нет.
3. Смотри! Джек собирается победить!
а) Да, он победит.
b) Да.
c) Да, он побеждает.
4. Ты прекрасно выглядишь в своем новом платье.
а) Спасибо. Это хорошее платье.
b) Спасибо. Платье очень приятное.
c) Спасибо. Это очень мило с твоей стороны.
5. Какая погода будет завтра?
а) Тебе это не понравится.
b) Будет сильный дождь.
c) Мне не нравится эта погода.
Ответ
1 – c,
2 – a,
3 – b,
4 – c,
5 – b.
Задание 36. Use the chart to decode a popular phrase.
Перевод задания
Используйте таблицу для декодирования популярной фразы.
Ответ
RAIN BEFORE SEVEN, FINE BEFORE ELEVEN
Перевод ответа
Дождь до семи, ясно до одиннадцати. (Не всё ненастье − проглянет и красное солнышко.)
UNIT Six. What We Are Like
Ответы к разделу I. Listening
Задание 1. Listen, CD (21), and decide what clothes (a−c) the people wear/will wear. Write the letters in the table.
1. Wendy
2. Fiona
3. Colin
↓
a) a white shirt, a black jacket, dark grey trousers
b) a fashionable skirt, a white jacket, new sandals
c) a T−shirt, a sweater, leggings
Перевод задания
Послушайте CD (21) и решите, какую одежду (а − c) люди будут носят / будут носить. Напишите буквы в таблице.
1. Венди
2. Фиона
3. Колин
↓
a) белая рубашка, черная куртка, темно−серые брюки
b) модная юбка, белая куртка, новые босоножки
c) футболка, свитер, леггинсы
Аудио к заданию
1. Colin is a schoolboy of fourteen. He goes to school every day but Sundays. When he goes to school he wears a white shirt, black jacket and dark−grey trousers. Sometimes he puts on a tie. He mustn’t wear jeans or T−shirts at school but he likes to wear them at weekends.
2. Wendy is nineteen. She is a very nice−looking girl. She is going to have birthday party tomorrow. She will put on her new fashionable skirt and a white blouse. Then Wendy will put on her white jacket and her new sandals which she bought yesterday.
3. Fiona is a very active girl. She like sport very much. She plays football every Saturday. All her friends are boys. Fiona looks like a boy. She never wears skirts or dresses. She wears shorts or jeans with a T−shirt. She plays football even when it is cold. Then she puts on leggings, her warm sweater and gloves.
Перевод аудио
1. Колин − школьник четырнадцати лет. Он ходит в школу каждый день, кроме воскресенья. Когда он идет в школу, он носит белую рубашку, черный пиджак и темно−серые брюки. Иногда он надевает галстук. Он не должен носить джинсы или футболки в школе, но он любит носить их по выходным.
2. Венди девятнадцать. Она очень красивая девушка. У нее завтра день рождения. Она наденет свою новую модную юбку и белую блузку. Еще Венди наденет свою белую куртку и свои новые сандалии, которые она купила вчера.
3. Фиона очень активная девушка. Она очень любит спорт. Она играет в футбол каждую субботу. Все ее друзья мальчики. Фиона выглядит как мальчик. Она никогда не носит юбки или платья. Она носит шорты или джинсы с футболкой. Она играет в футбол, даже когда холодно. В таком случае она надевает леггинсы, теплый свитер и перчатки.
Ответ
1 2 3
b c a
Задание 2. A. Listen, CD (22), and complete the sentences with the names of the seasons.
1. Nick’s daddy spends his holidays in the south in _ .
2. He spends his holidays in the country in _ .
3. He spends his holidays in the place where he lives in _ .
B. Listen to the text again and write where Nick's father usually is.
1. When Nick’s father wears a suit, a white shirt and a tie, he is at _ .
2. When Nick’s father wears shorts and a T−shirt, he is in the _ .
3. When Nick’s father wears his warm sports trousers, white jacket, a warm scarf and mittens, he is in the _ skiing.
Перевод задания
A. Послушайте CD (22) и дополните предложения названиями сезонов.
1. Папа Ника проводит свой отпуск на юге _.
2. Он проводит свой отпуск в деревне _.
3. Он проводит свой отпуск в том месте, где он живет, _ .
В. Послушайте текст снова и напишите, где обычно находится отец Ника.
1. Когда отец Ника носит костюм, белую рубашку и галстук, он в _ .
2. Когда отец Ника носит шорты и футболку, он находится в _.
3. Когда отец Ника носит свои теплые спортивные брюки, белый жакет, теплый шарф и варежки, он в _ катается на лыжах.
Аудио к заданию
My Daddy
Hi! I’m Nick. My daddy is a teacher. He works at school. He likes his job. When he goes to work he always puts on his suit, a white shirt and a tie. He has a lot of suits. They are different in colour. My daddy has holidays four times a year: in autumn, summer, winter and spring.
He likes his summer holidays very much as he can travel then. He usually goes to the south. He takes shorts and a lot of T−shirts, sandals and his swimming suit.
In autumn he doesn’t travel far as his holidays are short then. He usually goes to the country. He walks in the forest or goes fishing in the river. So he puts on his raincoat and boots as it often rains in autumn. He may also put on his other warm clothes: his sweater or his sweatshirt, he always takes his gloves with him.
In winter he has two weeks holidays. He usually goes to the park to ski with his friends. So he puts on his warm sports trousers, a winter jacket and a warm scarf. He doesn’t wear gloves in winter. He always puts on his mittens.
So this is how my daddy spends his holidays.
Перевод аудио
Мой папа
Привет! Я Ник. Мой папа учитель. Он работает в школе. Ему нравится его работа. Когда он идет на работу, он всегда надевает костюм, белую рубашку и галстук. У него много костюмов. Они разного цвета. У моего папы каникулы четыре раза в год: осенью, летом, зимой и весной.
Ему очень нравятся его летние каникулы, потому что тогда он может путешествовать. Обычно он идет на юг. Он берет шорты и много футболок, сандалии и купальный костюм.
Осенью он не едет далеко, потому что его каникулы короткие. Он обычно ездит на дачу. Он гуляет в лесу или ловит рыбу в реке. Поэтому он надевает плащ и ботинки, потому что осенью часто идет дождь. Он может также надеть другую теплую одежду: свитер или толстовку, он всегда берет с собой перчатки.
Зимой у него две недели отпуска. Обычно он ходит в парк кататься на лыжах со своими друзьями. Поэтому он надевает свои теплые спортивные брюки, зимнюю куртку и теплый шарф. Он не носит перчатки зимой. Он всегда надевает свои варежки.
Вот так мой папа проводит свой отпуск.
Ответ
A.
1. Nick’s daddy spends his holidays in the south in summer.
2. He spends his holidays in the country in autumn.
3. He spends his holidays in the place where he lives in winter.
B.
1. When Nick’s father wears a suit, a white shirt and a tie, he is at school/work.
2. When Nick’s father wears shorts and a T−shirt, he is in the south.
3. When Nick’s father wears his warm sports trousers, white jacket, a warm scarf and mittens, he is in the park skiing.
Перевод ответа
A.
1. Папа Ника проводит свой отпуск на юге летом.
2. Он проводит свой отпуск в деревне осенью.
3. Он проводит свой отпуск в том месте, где он живет зимой.
В.
1. Когда отец Ника носит костюм, белую рубашку и галстук, он в школе / на работе.
2. Когда отец Ника носит шорты и футболку, он находится на юге.
3. Когда отец Ника носит свои теплые спортивные брюки, белый жакет, теплый шарф и варежки, он в парке катается на лыжах.
Задание 3. Listen, CD (23), choose the right items (a − c) to complete the sentences and write them down.
1. Jackie’s classes are finishing _ .
a) this week
b) in two weeks
c) soon
2. Jackie can’t go to the country _ .
a) in the near future
b) soon
c) this week
3. Jackie is leaving for the country _ .
a) by coach
b) by train
c) by car
4. Alan is _ .
a) going to meet Jackie
b) Jackie’s relative
c) not against Jackie’s new looks
5. Jackie _ .
a) never saw Alan in the past
b) doesn’t know how Alan looks
c) saw Alan last year
6. Jackie thinks Alan _ .
a) will be surprised when he sees her
b) won’t recognize her at the railway station
c) won’t meet her at the railway station
7. Jackie _ fashionable clothes now.
a) is fond of
b) often buys
c) always wears
Перевод задания
Послушайте, CD (23), выберите правильные пункты (a − c), чтобы закончить предложения и запишите их.
1. Уроки Джеки заканчиваются _ .
а) на этой неделе
b) через две недели
c) скоро
2. Джеки не может поехать в деревню _ .
а) в ближайшее время
b) скоро
c) на этой неделе
3. Джеки уезжает в деревню _ .
а) на автобусе
b) поездом
c) на машине
4. Алан _.
а) собирается встретиться с Джеки
b) − родственник Джеки
c) не против новой внешности Джеки
5. Джеки _.
а) никогда не видеа Алана в прошлом
b) не знает, как выглядит Алан
c) видела Алана в прошлом году
6. Джеки думает, что Алан _ .
а) будет удивлен, когда увидит ее
b) не узнает ее на вокзале
c) не встретится с ней на вокзале
7. Джеки _ модную одежду сейчас.
а) увлекается
b) часто покупает
c) всегда носит
Ответ
1 – c,
2 – c,
3 – b,
4 – b,
5 – c,
6 – a,
7 – a.
Задание 4. Listen, CD (24), and choose the right items (a − c) to complete the sentences. Write them down.
1. Mary and Kate are _ fiends.
a) good
b) old
c) best
2. Mary _ Alice.
a) is not a friend to
b) is not honest with
c) likes to spend time with
3. Mary _ that Sue is not ideal.
a) doesn’t know
b) knows
c) hates to say
4. Kate says she and Sue _ .
a) are good friends
b) will become best friends
c) may become friends
5. Kate and Mary are talking about _ girls.
a) two
b) three
c) four
Перевод задания
Прослушайте CD (24) и выберите нужные пункты (a − c), чтобы завершить предложения. Запишите их.
1. Мэри и Кейт − _ друзья.
a) хорошие
b) старые
c) лучшие
2. Мэри _ Алиса.
а) не дружит с
b) не честна с
c) любит проводить время с
3. Мэри _ , что Сью не идеальна.
а) не знает
b) знает
c) ненавидит говорить
4. Кейт говорит, что она и Сью _ .
а) хорошие друзья
b) станут лучшими друзьями
c) могут стать друзьями
5. Кейт и Мэри говорят о _ девочках.
а) двух
b) трех
c) четырех
Аудио к заданию
− I don’t know why you spend so much time with Alice. I don’t like her.
− But I do. She is very honest and reliable, and a good friend too.
− Yes, but she is so boring. She has no hobbies. She thinks only about school, and lessons and homework. A real swot!
− She is just hard−working. What’s wrong about it?
− Nothing wrong but she is no fun to be with. No fun as a friend.
− I know what girls you like. Your new friend is Sue. I think she is really lazy.
− Sue may be lazy but she is never selfish. I think she is able to change and start working harder. She is not at all stupid.
− You may be right. She is not bad. I like that she is modest. You know what? I’ll invite her to my birthday party next week. Maybe when I know her better we will make friends.
− It’s a wonderful idea. Oh, I love you, Kate! You’ll be my best friend ever.
− Thank you! I love you too.
Перевод аудио
− Я не знаю, почему ты проводишь столько времени с Алисой. Она мне не нравится
− Но мне нравится. Она очень честная и надежная, и хороший друг тоже.
− Да, но она такая скучная. У нее нет хобби. Она думает только о школе, уроках и домашних заданиях. Настоящая зубрилка!
− Она просто трудолюбивая. Что в этом плохого?
− Ничего плохого, но с ней не весело. Не весело дружить.
− Я знаю, какие девушки тебе нравятся. Твоя новая подруга Сью. Я думаю, что она очень ленивая.
− Сью может быть ленивой, но она никогда не бывает эгоистичной. Я думаю, что она способна измениться и начать работать усерднее. Она совсем не глупа.
− Ты может быть и права. Она не плохая. Мне нравится, что она скромная. Знаешь что? Я приглашу ее на мой день рождения на следующей неделе. Может быть, когда я узнаю ее лучше, мы подружимся.
− Это прекрасная идея. О, я люблю тебя, Кейт! Ты будешь моим лучшим другом за все времена.
− Спасибо! Я тоже тебя люблю
Ответ
1 – c,
2 – a,
3 – b,
4 – c,
5 – a.
1. Mary and Kate are best friends.
2. Mary is not a friend to Alice.
3. Mary knows that Sue is not ideal.
4. Kate says she and Sue may become friends.
5. Kate and Mary are talking about two girls.
Перевод ответа
1. Мэри и Кейт − лучшие друзья.
2. Мэри не подруга Алисы.
3. Мэри знает, что Сью не идеальна.
4. Кейт говорит, что она и Сью могут стать друзьями.
5. Кейт и Мэри говорят о двух девушках.
Ответы к разделу II. Reading
Задание 5. Read these words in transcription.
1. [eɪbl]
2. ['fɪŋɡə]
3. [fʊt]
4. [maʊθ]
5. [ɪə]
6. [təʊz]
7. [pi:pl]
8. [jʌŋ]
9. ['leɪzi]
10. [dɑ:ns]
11. [heə]
12. [lɒŋ]
13. [rɪ'membə]
14. [baɪ]
15. ['ɡri:di]
Перевод задания
Прочитайте слова по транскрипции.
Ответ
1) able
2) finger
3) foot
4) mouth
5) ear
6) toes
7) people
8) young
9) lazy
10) dance
11) hair
12) long
13) remember
14) buy
15) greedy
Перевод ответа
1) способный
2) палец
3) ступня
4) рот
5) ухо
6) пальцы ног
7) люди
8) молодой
9) ленивый
10) танцевать
11) волосы
12) длинный
13) помнить
14) купить
15) жадный
Задание 6. Read the new words, word combinations and sentences.
A.
Should, may, could, shapely, curly, honest, reliable, stout, toes, quite.
B.
A slim body, a turned−up nose, a stupid thing, curly hair, a stout woman, an ugly face, an oval face, a selfish giant, a modest girl.
C.
What does he look like?
What is the new boy like?
John looks like his father.
My cousin is a hard−working pupil.
I think they are quite reliable.
Our niece is rather lazy.
You needn’t go there, we know everything.
Перевод задания
Прочитайте новые слова, словосочетания и предложения.
A.
Должен, может, мог, стройный, кудрявый, честный, надежный, крепкий, пальцы ног, весьма.
B.
Стройное тело, вздернутый нос, глупая штука, вьющиеся волосы, толстая женщина, уродливое лицо, овальное лицо, эгоистичный гигант, скромная девушка.
C.
Как он выглядит?
Как выглядит новый мальчик?
Джон выглядит как его отец.
Мой двоюродный брат − трудолюбивый ученик.
Я думаю, что они довольно надежны.
Наша племянница довольно ленивая.
Тебе не нужно идти туда, мы все знаем.
Задание 7. Read the texts (1−6) and match them with their titles (a−g). There is one title you don't have to use. Write the letters in the table.
a) A Veterinarian
b) A Famous Puppet
c) A Poet
d) A Puppeteer
e) A Famous Story−teller
f) A Linguist
g) A Children’s Writer
1. Paul Vincent Davis produces and performs unusual shows in his native town. People can’t see him on the stage, yet in the new show which is the old tale of Aladdin and His Wonderful Lamp Davis will play all the nine characters from a princess to an evil magician. But first he has to make the performers.
2. Lilian Moore often imagined that she was not a girl but something or somebody else, such as a mushroom or a bird, for example. She tried to put down the lifestyles of those things or creatures on paper. To do this she just put herself in a creature’s or an object’s place and rhymed the lines.
3. Peter Johnson was very much interested in animals. When his family moved to India, Peter had a chance to have lots of pets. They were two peacocks, two deer, a Siamese cat, a puppy, a parrot and a young leopard. Some time later Peter had to give the leopard to the zoo but his pets helped him to choose his career.
4. Archaeopteryx is the scientific name of an animal that doesn’t live on our planet any more. Scientists think it was one of the first birds. But Lucy is not interested in this kind of creature or any other. She studies the history of words and knows that the word archaeopteryx comes from two Greek words — archaeo meaning “ancient” or “primitive”, and pteryx meaning “wing”.
5. Pinocchio is the main character in Carlo Collodi’s story The Adventures of Pinocchio. In the story Pinocchio comes to life from a magical piece of wood. He goes through many adventures as he grows up. The book first appeared in 1883. Soon it became the most popular of children’s stories. You can read it now in many languages, but Collodi originally wrote it in Italian.
6. Scheherazade is the hero of the main story in the collection of tales known as Arabian Nights.These tales come from the Indian, Arabian and Persian tradition. Scheherazade’s husband is a cruel king who kills all his wives. But his last wife Scheherazade is very clever. Each night she tells the king a wonderful tale, but she keeps the ending secret until the next evening. She continues to tell a new and unfinished story for 1001 nights.
Перевод задания
Прочитайте тексты (1 − 6) и сопоставьте их с названиями (a − g). Есть одно название, которое вам не нужно использовать. Напишите буквы в таблице.
а) Ветеринар
b) Знаменитая марионетка
c) Поэт
d) Кукловод
e) Знаменитый рассказчик
f) Лингвист
g) Детский писатель
1. Пол Винсент Дэвис продюсирует и проводит необычные шоу в своем родном городе. Люди не могут видеть его на сцене, но в новом шоу, которое является старой сказкой об Аладдине и его чудесной лампе, Дэвис разыграет всех девяти персонажей от принцессы до злого мага. Но сначала он должен создать выступающих.
2. Лилиан Мур часто воображала, что она не девушка, а что−то или кто−то другой, например, гриб или птица. Она пыталась записать образ жизни этих вещей или существ на бумагу. Для этого она просто ставила себя на место существа или объекта и писала рифмы.
3. Питер Джонсон очень интересовался животными. Когда его семья переехала в Индию, у Питера была возможность иметь много домашних животных. Это были два павлина, два оленя, сиамский кот, щенок, попугай и молодой леопард. Некоторое время спустя Петру пришлось отдать леопарда в зоопарк, но его питомцы помогли ему выбрать профессию.
4. Археоптерикс − это научное название животного, которое больше не живет на нашей планете. Ученые считают, что это была одна из первых птиц. Но Люси не интересует ни это существо, ни какое−либо другое. Она изучает историю слов и знает, что слово археоптерикс происходит от двух греческих слов − архео, означающее «древний» или «примитивный», и птерикс, означающий «крыло».
5. Пиноккио − главный герой рассказа Карло Коллоди «Приключения Пиноккио». По сюжету Буратино оживает из волшебного куска дерева. По мере взросления он переживает много приключений. Книга впервые появилась в 1883 году. Вскоре она стала самой популярной из детских рассказов. Вы можете прочитать ее сейчас на многих языках, но Коллоди первоначально написал ее на итальянском языке.
6. Шехеразада является героем главной истории в сборнике сказок, известных как Арабские ночи. Эти рассказы происходят из индийской, арабской и персидской традиции. Муж Шахерезады − жестокий царь, который убивает всех своих жен. Но его последняя жена Шехеразада очень умна. Каждую ночь она рассказывает царю чудесную историю, но хранит окончание в тайне до следующего вечера. Она продолжает рассказывать новую и незаконченную историю за 1001 ночь.
Ответ
1 2 3 4 5 6 extra (лишнее)
d c a f b e g
Задание 8. Read the text and put its parts (a−d) in the right order. Fill in the table after the text.
Heidi Is Going to Frankfurt
a) One day Heidi’s aunt from Frankfurt came to see them. She told Heidi it was time for her to go to school. Heidi became sad. She didn’t want to go so far from her home, she didn’t want to live in a big city, but she had to go. So off went Heidi to Frankfurt, far away.
b) Peter looked after a lot of goats and Heidi helped him. She made friends with all Peter’s goats and never forgot their names. They played different games. Heidi danced and sang beautiful songs. In winter she stayed at home with her grandfather. Sometimes Peter visited her and they walked down the mountains to see Peter’s granny who was nearly 80 years old, and Heidi read to her.
c) It took them long to arrive to Frankfurt. They went straight to the aunt’s house. Heidi’s aunt had a daughter, Clara by name. Clara was a good−looking slim girl. She had a little turned−up nose, lovely curly hair and beautiful eyes. Clara was modest and hard−working. Soon the girls made friends. Heidi loved her cousin very much.
d) Once upon a time there lived a sweet little girl – Heidi was her name. She lived in the mountains with her grandfather. Heidi was happy in the mountains. She loved to listen to the winds which spoke to her; she loved the trees that helped her to get home. She loved to speak to the flowers that grew in her garden. Every day in summer she went up the mountains to see her friend Peter.
Перевод задания
Прочитайте текст и поместите его части (a − d) в правильном порядке. Заполните таблицу после текста.
Хайди едет во Франкфурт
а) Однажды тетя Хайди из Франкфурта приехала навестить их. Она сказала Хайди, что ей пора идти в школу. Хайди стало грустно. Она не хотела уезжать так далеко от своего дома, она не хотела жить в большом городе, но ей нужно было ехать. Итак, Хайди уехала во Франкфурт, далеко.
b) Питер присматривал за множеством коз, и Хайди ему помогала. Она подружилась со всеми козами Питера и никогда не забывала их имен. Они играли в разные игры. Хайди танцевала и пела прекрасные песни. Зимой она оставалась дома с дедушкой. Иногда Питер навещал ее, и они шли по горам, чтобы увидеть бабушку Питера, которой было почти 80 лет, и Хайди читала ей.
c) Им потребовалось много времени, чтобы прибыть во Франкфурт. Они пошли прямо в дом тети. У тети Хайди была дочь, по имени Клара. Клара была красивой стройной девушкой. У нее был немного вздернутый нос, красивые вьющиеся волосы и красивые глаза. Клара была скромной и трудолюбивой. Вскоре девушки подружились. Хайди очень любила свою кузину.
d) Когда−то жила милая маленькая девочка − ее звали Хайди. Она жила в горах со своим дедушкой. Хайди была счастлива в горах. Она любила слушать ветры, которые говорили с ней; она любила деревья, которые помогали ей добираться до дома. Она любила говорить с цветами, которые росли в ее саду. Каждый день летом она поднималась в горы, чтобы повидаться со своим другом Питером.
Ответ
1 2 3 4
d b a c
Задание 9. Read the text and complete it with the phrases (a − e). Write them down. There is one phrase you don't have to use.
a) like a leaf
b) had a lot of money
c) didn’t have much money
d) once upon a time
e) looked at the people
Satchkin Patchkin and His Neighbours
(1) _ there was a little green magic man. His name was Satchkin Patchkin and he lived, (2) _ in an apple tree. Certainly he was very, very small. But he had a nice face with large green eyes. His hands, arms, legs and feet were tiny. He was very good−looking. All day long he sat in the tree and (3) _ who lived nearby.
One of them was Mother Farthing. She was an honest and hard−working woman. She was very reliable too, but she was rather poor. She had to work hard but she (4) _ . Mother Farthing lived in the farmer’s house. He was a selfish, lazy man, rather stupid, but he was rich.
Satchkin Patchkin wanted to help Mother Farthing, but he didn’t know how.
Перевод задания
Прочитайте текст и дополните его фразами (a − e). Запишите их. Есть одна фраза, которую вы не должны использовать.
а) как лист
b) было много денег
c) не было много денег
d) однажды
e) смотрел на людей
Сачкин Пачкин и его соседи
(1) _ был маленький зеленый волшебный человек. Его звали Сачкин Пачкин, и он жил (2) _ на яблоне. Конечно, он был очень, очень маленький. Но у него было красивое лицо с большими зелеными глазами. Его кисти рук, руки, ноги и ступни были крошечными. Он был очень красивым. Весь день он сидел на дереве и (3) _ кто жил поблизости.
Одной из них была мама Фартинг. Она была честной и трудолюбивой женщиной. Она была очень надежна, но она была довольно бедна. Ей приходилось много работать, но у нее (4) _ . Мама Фартинг жила в доме фермера. Он был эгоистичным, ленивым человеком, довольно глупым, но он был богатым.
Сачкин Пачкин хотел помочь маме Фартинг, но не знал как.
Ответ
1 – d,
2 – a,
3 – e,
4 – b,
extra (лишнее) – b.
Satchkin Patchkin and His Neighbours
(1) Once upon a time there was a little green magic man. His name was Satchkin Patchkin and he lived, (2) like a leaf in an apple tree. Certainly he was very, very small. But he had a nice face with large green eyes. His hands, arms, legs and feet were tiny. He was very good−looking. All day long he sat in the tree and (3) looked at the people who lived nearby.
One of them was Mother Farthing. She was an honest and hard−working woman. She was very reliable too, but she was rather poor. She had to work hard but she (4) didn’t have much money. Mother Farthing lived in the farmer’s house. He was a selfish, lazy man, rather stupid, but he was rich.
Satchkin Patchkin wanted to help Mother Farthing, but he didn’t know how.
Перевод ответа
Сачкин Пачкин и его соседи
(1) Однажды был маленький зеленый волшебный человек. Его звали Сачкин Пачкин, и он жил (2) как листочек на яблоне. Конечно, он был очень, очень маленький. Но у него было красивое лицо с большими зелеными глазами. Его кисти рук, руки, ноги и ступни были крошечными. Он был очень красивым. Весь день он сидел на дереве и (3) смотрел на людей, кто жил поблизости.
Одной из них была мама Фартинг. Она была честной и трудолюбивой женщиной. Она была очень надежна, но она была довольно бедна. Ей приходилось много работать, но у нее (4) не было много денег. Мама Фартинг жила в доме фермера. Он был эгоистичным, ленивым человеком, довольно глупым, но он был богатым.
Сачкин Пачкин хотел помочь маме Фартинг, но не знал как.
Задание 10. Read the text and decide which of the facts (1 − 5) are true, false or not stated in it. Write your answers on the blue lines.
Presents for the Family
London, one of the most interesting cities in the world, is big and noisy and full of people. It’s a historical city, a theatrical city and a working city. London is also a fashionable city − a place where you can enjoy shopping.
I often take my eight−year−old niece June to Regent Street in the West End of London. There you can find small shops and big stores. One of the stores is Hamleys, June’s favourite. Hamleys has seven floors. Here you can buy everything from pencils to PlayStations. In fact, Hamleys is one of the largest toy stores in Europe.
June thinks shopping at Hamleys is lots of fun. Here she forgets everything − me, the time, the people around.
June is a nice hard−working girl but when she comes to Hamleys, she stops being her usual self. June spends hours choosing presents. She tells me what she would like to have for her birthday, for Easter and for Christmas. I like giving her presents but I think it’s rather selfish and greedy of her. So I ask her, “What about your elder sister? And what about your brother? What shall we buy for them?” And we begin choosing presents fo r the whole family.
1. The aunt and her niece often go to the East End of London. _
2. In Hamleys shoppers can buy toys and some other things. _
3. June changes as soon as she finds herself at Hamleys. _
4. June’s favourite holidays are Easter and Christmas. _
5. June always thinks about her brother and sister. _
Перевод задания
Прочитайте текст и решите, какие из фактов (1 − 5) являются истинными, ложными или не указаны в нем. Напишите свои ответы на синих линиях.
Подарки для семьи
Лондон, один из самых интересных городов мира, большой, шумный и полон людей. Это исторический город, театральный город и рабочий город. Лондон еще и модный город − место, где вы можете насладиться покупками.
Я часто беру мою восьмилетнюю племянницу Джун на Риджент−стрит в Западной части Лондона. Там вы можете найти небольшие магазины и большие магазины. Один из магазинов − Hamleys, любимый магазин Джун. В Hamleys семь этажей. Здесь вы можете купить все, от карандашей до игровых приставок. На самом деле Hamleys является одним из крупнейших магазинов игрушек в Европе.
Джун думает, что шоппинг в Hamleys − это очень весело. Здесь она все забывает − меня, время, людей вокруг.
Джун − хорошая трудолюбивая девочка, но когда она приезжает в Hamleys, она перестает быть своей обычной личностью. Джун тратит часы на выбор подарков. Она рассказывает мне, что она хотела бы иметь на свой день рождения, на Пасху и на Рождество. Мне нравится дарить ей подарки, но я думаю, что это довольно эгоистично и жадно с ее стороны. Поэтому я спрашиваю ее: «А как же твоя старшая сестра? А как насчет твоего брата? Что мы купим для них? И мы начинаем выбирать подарки для всей семьи.
1. Тетя и ее племянница часто ездят в Восточную сторону Лондона. _
2. В Hamleys покупатели могут покупать игрушки и некоторые другие вещи. _
3. Джун меняется, как только она оказывается в Хэмли. _
4. Любимые праздники Джун − Пасха и Рождество. _
5. Джун всегда думает о своем брате и сестре. _
Ответ
1. False
2. True
3. True
4. Not stated
5. False
Перевод ответа
1. Ложно
2. Верно
3. Верно
4. Не указано
5. Ложно
Ответы к разделу III. Speaking
Задание 11. Use the words in the boxes and say what these actors are like.
Julia Roberts
a popular American actress, tall and slim, looks young for her age, stylish clothes, curly hair and great teeth, a big mouth, nice eyes, a good mother of three children, hard−working, appeared in more than 40 films
Sergey Bezrukov
a popular Russian actor, appears in films, plays in the theatre, looks younger than his age, slim, physically fit , light straight hair, grey eyes, likes informal clothes − jeans and sweaters, paints pictures, sings songs
Sean Connery
a popular British actor, born in 1930, good−looking at his age, physically fit, dark hair, big brown eyes, a loving father and grandfather, played James Bond and Robin Hood, likes elegant clothes – suits and ties, loves Scotland, very hard−working, interested in golf and football
Перевод задания
Используйте слова в в рамках и скажите, как выглядят эти актеры.
Джулия Робертс
популярная американская актриса, высокая и стройная, выглядит молодо для своего возраста, стильная одежда, вьющиеся волосы и отличные зубы, большой рот, красивые глаза, хорошая мать троих детей, трудолюбивая, снялась в более чем 40 фильмах
Сергей Безруков
популярный российский актер, снимается в кино, играет в театре, выглядит моложе своих лет, стройный, физически подтянутый, светлые прямые волосы, серые глаза, любит неформальную одежду − джинсы и свитера, рисует картины, поет песни
Шон Коннери
популярный британский актер, родился в 1930 году, хорошо выглядит для своего возраста, физически здоровый, темные волосы, большие карие глаза, любящий отец и дедушка, играл Джеймса Бонда и Робин Гуда, любит элегантную одежду − костюмы и галстуки, любит Шотландию, очень трудолюбивый, увлекается гольфом и футболом
Ответ
Julia Roberts is a popular American actress. She is tall and slim. She looks young for her age. She always wear stylish clothes. Julia has curly hair and great teeth. She has a big mouth and nice eyes. She is a good mother of three children. We can say that she is hard−working because she appeared in more than 40 films.
Sergey Bezrukov is a popular Russian actor. He appears in films and plays in the theatre. He looks younger than his age. He is slim and physically fit. He has light straight hair and grey eyes. He likes informal clothes − jeans and sweaters. He paints pictures and sings songs too.
Sean Connery is a popular British actor. He was born in 1930. He is good−looking at his age and physically fit. He has dark hair and big brown eyes. Sean is a loving father and grandfather. He played James Bond and Robin Hood. He likes elegant clothes – suits and ties. He loves Scotland. Sean is very hard−working. He is interested in golf and football.
Перевод ответа
Джулия Робертс − популярная американская актриса. Она высокая и худая. Она выглядит молодой для своего возраста. Она всегда носит стильную одежду. У Джулии вьющиеся волосы и отличные зубы. У нее большой рот и красивые глаза. Она хорошая мама троих детей. Можно сказать, что она трудолюбива, потому что снялась более чем в 40 фильмах.
Сергей Безруков − популярный российский актер. Он появляется в кино и играет в театре. Он выглядит моложе своего возраста. Он стройный и в хорошей физической форме. У него светлые прямые волосы и серые глаза. Он любит неформальную одежду − джинсы и свитера. Он еще рисует картины и поет песни.
Шон Коннери − популярный британский актер. Он родился в 1930 году. Он хорош в своем возрасте и в хорошей физической форме. У него темные волосы и большие карие глаза. Шон любящий отец и дедушка. Он играл Джеймса Бонда и Робина Гуда. Он любит элегантную одежду − костюмы и галстуки. Он любит Шотландию. Шон очень трудолюбивый. Он увлекается гольфом и футболом.
Задание 12. Speak about somebody you like a lot. Say:
how old he/she is;
what he/she is like;
what he/she looks like;
what his/her interests are;
why he/she is a special person for you
Перевод задания
Поговори о ком−то, кто тебе нравится. Скажи:
сколько ему / ей лет;
какой он / она;
как он выглядит;
каковы его / ее интересы;
почему он / она особенный человек для вас
Ответ
There is one person I'd like to tell you some words about. This is my elder sister Masha. She's 20. I admire her and would like to be like her. She's a very optimistic person: whatever the situation is. Masha has a long blond hair and she tall and so beautiful. She always keeps smiling. Masha is also very helpful and reliable. She is very polite, enthusiastic and hardworking. At the same time, my sister is a wonderful cook. I wish I could be the same person as my sister is.
Перевод ответа
Есть один человек, о котором я хотел бы сказать вам пару слов. Это моя старшая сестра Маша. Ей 20 лет. Я восхищаюсь ею и хотела бы быть похожей на нее. Она очень оптимистичный человек: какая бы ситуация ни была. У Маши длинные светлые волосы, она высокая и очень красивая. Она всегда продолжает улыбаться. Маша также очень отзывчивая и надежная. Она очень вежливая, полная энергии и трудолюбивая. В то же время моя сестра − замечательный повар. Я хотела бы быть таким же человеком, как моя сестра.
Задание 13. Look at the pictures and say what happened to James Maxwell in Mr Gordon's house.
1. Got a new job, came to work as Mr Gordon’s new driver.
2. The house helper, showed him his room, nice and cosy, was tired, went to bed.
3. Got up at night, the clock struck eleven, was thirsty, wanted a drink of water.
4. Opened the fridge, nothing to drink, decided to find the kitchen.
5. Walked downstairs, nobody to ask, saw a lot of doors.
6. Opened one of the doors, hoped to get to the kitchen.
7. Saw a party, a lot of people in nice fashionable clothes, was wearing his pyjamas, was in shock.
Перевод задания
Посмотрите на картинки и расскажите, что случилось с Джеймсом Максвеллом в доме мистера Гордона.
1. Получил новую работу, пришел работать новым водителем мистера Гордона.
2. Помощник по дому, показал ему свою комнату, красивую и уютную, устал, лег спать.
3. Встал ночью, часы пробили одиннадцать, захотелось пить, захотелось выпить воды.
4. Открыл холодильник, нечего пить, решил найти кухню.
5. Спустился вниз, никого не спрашивал, видел много дверей.
6. Открыл одну из дверей, надеялся попасть на кухню.
7. Увидел вечеринку, много людей в красивой модной одежде, был одет в пижаму, был в шоке.
Ответ
1. James Maxwell got a new job and came to work as Mr Gordon’s new driver.
2. The house helper showed him his room. The room was nice and cosy. James Maxwell was tired and went to bed.
3. He got up at night, when the clock struck eleven. James was thirsty and wanted a drink of water.
4. He opened the fridge in his room and found nothing to drink. James decided to find the kitchen.
5. He walked downstairs. James saw a lot of doors and found nobody to ask.
6. James opened one of the doors. He hoped to get to the kitchen.
7. There he saw a party. There were a lot of people in nice fashionable clothes and he was wearing his pyjamas. James was in shock.
Перевод ответа
1. Джеймс Максвелл получил новую работу и пришел работать новым водителем мистера Гордона.
2. Помощник по дому показал ему его комнату. В комнате было красиво и уютно. Джеймс Максвелл устал и пошел спать.
3. Он встал ночью, когда часы пробили одиннадцать. Джеймс чувствовал жажду и хотел выпить воды.
4. Он открыл холодильник в своей комнате и не нашел ничего пить. Джеймс решил найти кухню.
5. Он спустился вниз. Джеймс увидел много дверей и не нашел никого спросить.
6. Джеймс открыл одну из дверей. Он надеялся попасть на кухню.
7. Там он увидел вечеринку. Там было много людей в красивой модной одежде, а он был в пижаме. Джеймс был в шоке.
Задание 14. Work in pairs. Complete the dialogue and act it out.
A: You know what? My sister is getting married.
B: That’s wonderful! What is her husband−to−be like? Is he nice?
A: _
B: Do you think you can make friends with him? Do you know what he is interested in?
A: _
B: I’m really happy for your sister.
A: Thank you.
Перевод задания
Поработайте в парах. Завершите диалог и разыграйте его.
A: Вы знаете что? Моя сестра выходит замуж.
В: Это прекрасно! Какой ее будущий муж? Он красивый?
A: _
B: Как вы думаете, вы можете подружиться с ним? Вы знаете, чем он интересуется?
A: _
В: Я очень рад за твою сестру.
A: Спасибо.
Ответ
A: You know what? My sister is getting married.
B: That’s wonderful! What is her husband−to−be like? Is he nice?
A: Yes, he is. He is a young tall man. He has a dark curly hair, turned−up nose and blue eyes.
B: Do you think you can make friends with him? Do you know what he is interested in?
A: Yes, I do think I can make friends with him. He is interested in languages. He can speak English, Portuguese and Spanish. He is good at photography and he likes travelling.
B: I’m really happy for your sister.
A: Thank you.
Перевод ответа
A: Вы знаете что? Моя сестра выходит замуж.
B: Это прекрасно! Каков ее будущий муж? Он красивый?
A: Да. Это молодой высокий мужчина. У него темные вьющиеся волосы, вздернутый нос и голубые глаза.
B: Как вы думаете, вы можете подружиться с ним? Вы знаете, чем он интересуется?
A: Да, я думаю, что могу подружиться с ним. Он интересуется языками. Он может говорить на английском, португальском и испанском языках. Он хорош в фотографии и любит путешествовать.
B: Я очень рад за твою сестру.
A: Спасибо.
Задание 15. Comment on one of the proverbs. Work in groups and make up a short story to illustrate it.
He that has a great nose thinks that everybody is speaking of it.
Honesty is the best policy.
Two heads are better than one.
Перевод задания
Прокомментируйте одну из пословиц. Поработайте в группах и составьте небольшой рассказ, чтобы проиллюстрировать это.
Тот, у кого большой нос, думает, что все говорят об этом. (= На воре и шапка горит.)
Честность – лучшее правило.
Одна голова хорошо, а две − лучше.
Ответ
He that has a great nose thinks that everybody is speaking of it. – If you do something bad or wrong, you think that everyone is speaking about that.
Honesty is the best policy. – It is the best choice in the life to stay honest. In every situation and any business if you keep honesty, it will help you to make friends and bring more money.
Two heads are better than one. – When you try to solve any problem it is better to ask some of your friends about help. One time my friend had to prepare for a presentation. But he couldn’t figure out how to make it. He always liked to do everything himself, but this time he just couldn’t. So on the last day he finally decided to ask me for help. We had the presentation done together in the next few hours. From now on, my friend is not afraid to ask for help.
Перевод ответа
Тот, у кого большой нос, думает, что все говорят об этом. − Если вы делаете что−то плохое или неправильное, вы думаете, что все об этом говорят.
Честность − лучшее правило. − Это лучший выбор в жизни − оставаться честным. В любой ситуации и в любом деле, если вы будете честным, это поможет заводить друзей и приносить больше денег.
Одна голова хорошо, а две − лучше. − Когда вы пытаетесь решить любую проблему, лучше попросить некоторых из ваших друзей о помощи. Однажды мой друг должен был подготовиться к презентации. Но он не мог понять, как это делать. Он всегда любил все делать сам, но на этот раз он просто не мог. Поэтому в последний день он наконец решил попросить меня о помощи. Мы сделали презентацию вместе в течение следующих пару часов. Отныне мой друг не боится обращаться за помощью.
Ответы к разделу IV. Use of English
Задание 16. Spell these words.
1. ['ʌɡli] ugly
2. [slɪm]
3. ['selfɪʃ]
4. [rɪ'laɪəbl]
5. [əʊvl]
6. [staʊt]
7. [nəʊz]
8. ['fɪŋɡə]
9. ['ɒnɪst]
10. [hed]
Перевод задания
Напишите эти слова по транскрипции.
Ответ
1) ugly
2) slim
3) selfish
4) reliable
5) oval
6) stout
7) nose
8) finger
9) honest
10) head
Перевод ответа
1) некрасивый
2) стройный
3) эгоистичный
4) надежный
5) овал
6) толстый, крепкий
7) нос
8) палец
9) честный
10) голова
Задание 17. Put the words from the box under the right category.
neck, lazy, toes, mouth, modest, friendly, selfish, greedy, hard-working, curly, stout, teeth, body, shapely, pretty, kind, wise, ugly, honest, good-looking
Appearance
1. neck
2.
_
Character
1. _
2. _
_
Перевод задания
Поместите слова из рамки в нужную категорию.
шея, ленивый, пальцы ног, рот, скромный, дружелюбный, эгоистичный, жадный, трудолюбивый, кудрявый, крепкий, зубы, тело, стройный, красивый, добрый, мудрый, некрасивый, честный, красивый
Внешность
1. шея
2.
_
Характер
1. _
2. _
_
Ответ
Appearance
1. neck
2. toes
3. mouth
4. curly
5. stout
6. teeth
7. body
8. shapely
9. pretty
10. ugly
11. good−looking
Character
1. lazy
2. modest
3. friendly
4. selfish
5. greedy
6. hard−working
7. kind
8. wise
9. honest
Перевод ответа
Внешность
1. шея
2. пальцы
3. рот
4. вьющиеся
5. крепкий
6. зубы
7. тело
8. стройный
9. симпатичный
10. некрасивый
11. красивый
Характер
1. ленивый
2. скромный
3. дружелюбный
4. эгоистичный
5. жадный
6. трудолюбивый
7. добрый
8. мудрый
9. честный
Задание 18. Write their names.
Перевод задания
Напишите их названия.
Ответ
Перевод ответа
Задание 19. Use the words from the box to complete the sentences.
selfish, lazy, stupid, greedy, modest, hard-working, reliable, honest
1. Modest people don’t think too highly of themselves.
2. It is _ to drive in this rain. Let’s stop and wait till it finishes.
3. An _ person tells the truth and never steals.
4. The _ pupil finished the project work a week before his classmates.
5. A _ person is not interested in the wishes and feelings of other people.
6. Peter is a _ boy who finishes every job on time. We can trust him.
7. I asked Denis to help us clean the garage but the _ boy said he did not want to.
8. You are _ . You won’t be able to eat all this food.
Перевод задания
Используйте слова из рамки, чтобы завершить предложения.
эгоистичный, ленивый, глупый, жадный, скромный, трудолюбивый, надежный, честный
1. Скромные люди не думают о себе слишком высоко.
2. Это _ вести машину в этот дождь. Давайте остановимся и подождем, пока он не закончится.
3. _ человек говорит правду и никогда не крадет.
4. _ ученик закончил работу над проектом за неделю до своих одноклассников.
5. _ человек не интересуется желаниями и чувствами других людей.
6. Питер − _ мальчик, который заканчивает каждую работу вовремя. Мы можем доверять ему.
7. Я попросил Дениса помочь нам убрать гараж, но _ мальчик сказал, что не хочет.
8. Ты _ . Ты не сможешь съесть всю эту еду.
Ответ
1. Modest people don’t think too highly of themselves.
2. It is stupid to drive in this rain. Let’s stop and wait till it finishes.
3. An honest person tells the truth and never steals.
4. The hard−working pupil finished the project work a week before his classmates.
5. A selfish person is not interested in the wishes and feelings of other people.
6. Peter is a reliable boy who finishes every job on time. We can trust him.
7. I asked Denis to help us clean the garage but the lazy boy said he did not want to.
8. You are greedy. You won’t be able to eat all this food.
Перевод ответа
1. Скромные люди не думают о себе слишком высоко.
2. Глупо вести машину в этот дождь. Давайте остановимся и подождем, пока это не закончится.
3. Честный человек говорит правду и никогда не крадет.
4. Трудолюбивый ученик закончил проектную работу за неделю до своих одноклассников.
5. Эгоистичный человек не интересуется желаниями и чувствами других людей.
6. Питер − надежный мальчик, который заканчивает каждую работу вовремя. Мы можем доверять ему.
7. Я попросил Дениса помочь нам убрать гараж, но ленивый мальчик сказал, что не хочет.
8. Ты − жадный. Ты не сможешь съесть всю эту еду.
Задание 20. Complete the sentences using the words from the box.
in, to, of, for, like (2), at (3), on
1. They say that elephants are afraid of mice.
2. Do you know Mary’s brother? What is he _ ?
3. The Smiths left _ New York a year ago. Now they are living in the Big Apple.
4. The first place they visited when they arrived _ Moscow was the Kremlin.
5. My friend Anna is good _ drawing. Would you like to look _ some of her pictures?
6. I met James when he was a little boy. What does he look _ now?
7. We can meet _ six o’clock if it’s OK with you.
8. What do you usually put _ when you go _ school parties?
Перевод задания
Завершите предложения, используя слова из рамки.
in, to, of, for, like (2), at (3), on
1. Говорят, что слоны боятся мышей.
2. Ты знаешь брата Марии? Какой он _?
3. Смиты уехали _ Нью−Йорк год назад. Теперь они живут в Большом яблоке.
4. Первое место, которое они посетили, когда прибыли _ Москву, был Кремль.
5. Моя подруга Анна хорошо _ рисование. Хотите посмотреть _ некоторые ее картины?
6. Я встретил Джеймса, когда он был маленьким мальчиком. Как он смотрит _ сейчас?
7. Мы можем встретиться _ шесть часов, если тебе это подходит.
8. Что вы обычно кладете _ , когда ходите _ школьные вечеринки?
Ответ
1. They say that elephants are afraid of mice.
2. Do you know Mary’s brother? What is he like?
3. The Smiths left for New York a year ago. Now they are living in the Big Apple.
4. The first place they visited when they arrived in Moscow was the Kremlin.
5. My friend Anna is good at drawing. Would you like to look at some of her pictures?
6. I met James when he was a little boy. What does he look like now?
7. We can meet at six o’clock if it’s OK with you.
8. What do you usually put on when you go to school parties?
Перевод ответа
1. Говорят, что слоны боятся мышей.
2. Ты знаешь брата Марии? Какой он?
3. Смиты уехали в Нью−Йорк год назад. Теперь они живут в Большом яблоке.
4. Первое место, которое они посетили, когда прибыли в Москву, был Кремль.
5. Моя подруга Анна хорошо рисует. Хотите посмотреть на некоторые ее картины?
6. Я встретил Джеймса, когда он был маленьким мальчиком. Как он выглядит сейчас?
7. Мы можем встретиться в шесть часов, если тебе это подходит.
8. Что вы обычно надеваете, когда ходите на школьные вечеринки?
Задание 21. Choose the right words in brackets to complete the sentences and write them in the gaps.
1. June’s hair (is/are) is very beautiful. I like (it/them) _ very much.
2. I have a loving family and I’m (quite/quiet) _ happy.
3. Robert wants to have (much/many) _ money because he wants to travel around the world.
4. Sam’s clothes (is/are) _ always neat and clean.
5. Mr Sanders is rather old. He has (little/few) _ hair. When he was young, his hair (was/were) _ thick and curly.
6. I must say that Roger’s answer was (quite/rather) _ stupid. It really shocked us.
7. Last week Mary broke one of her (fingers/toes) _ and can’t walk.
8. The child put his (arms/hands) _ around my neck and kissed me.
9. If your (feet/legs) _ are cold, put on your warm socks.
10. (This/These) _ pyjamas (is/are) _ too big for Jimmy. He looks funny in (it/them) _ .
11. Tom is my good friend. He’s honest, kind and (quite/rather) _ reliable.
Перевод задания
Выберите правильные слова в скобках, чтобы завершить предложения и напишите их в пропусках.
1. Волосы Джун очень красивые. Мне нравится (it/them) _ очень.
2. У меня есть любящая семья, и я (вполне / тихий) _ счастлив.
3. Роберт хочет иметь (much/many) _ денег, потому что он хочет путешествовать по всему миру.
4. Одежда Сэма (is/are) _ всегда аккуратная и чистая.
5. Мистер Сандерс довольно стар. У него (little/few) _ волос. Когда он был молод, его волосы (was/were) _ густыми и вьющимися.
6. Я должен сказать, что ответ Роджера был (вполне / достаточно) _ глупым. Он действительно шокировал нас.
7. На прошлой неделе Мэри сломала один из ее (пальцы рук / пальцы ног) _ и не может ходить.
8. Ребенок положил свои (руки / кисти рук) _ на мою шею и поцеловал меня.
9. Если ваши (ступни / ноги) _ холодные, наденьте теплые носки.
10. (This/These) _ пижама (is/are) _ слишком большая для Джимми. Он выглядит смешно в (it/them) _.
11. Том мой хороший друг. Он честный, добрый и (вполне / достаточно) _ надежный.
Ответ
1. June’s hair (is/are) is very beautiful. I like (it/them) it very much.
2. I have a loving family and I’m (quite/quiet) quite happy.
3. Robert wants to have (much/many) much money because he wants to travel around the world.
4. Sam’s clothes (is/are) are always neat and clean.
5. Mr Sanders is rather old. He has (little/few) little hair. When he was young, his hair (was/were) was thick and curly.
6. I must say that Roger’s answer was (quite/rather) rather stupid. It really shocked us.
7. Last week Mary broke one of her (fingers/toes) toes and can’t walk.
8. The child put his (arms/hands) arms around my neck and kissed me.
9. If your (feet/legs) feet are cold, put on your warm socks.
10. (This/These) These pyjamas (is/are) are too big for Jimmy. He looks funny in (it/them) them.
11. Tom is my good friend. He’s honest, kind and (quite/rather) quite reliable.
Перевод ответа
1. Волосы Джун очень красивые. Мне они очень нравятся (it/them).
2. У меня есть любящая семья, и я (вполне / тихий) вполне счастлив.
3. Роберт хочет иметь (much/many) много денег, потому что он хочет путешествовать по всему миру.
4. Одежда Сэма (is/are) всегда аккуратная и чистая.
5. Мистер Сандерс довольно стар. У него (little/few) мало волос. Когда он был молод, его волосы (was/were) были густыми и вьющимися.
6. Я должен сказать, что ответ Роджера был (вполне / достаточно) достаточно глупым. Он действительно шокировал нас.
7. На прошлой неделе Мэри сломала один из ее (пальцы рук / пальцы ног) пальцев ног и не может ходить.
8. Ребенок положил свои (руки / кисти рук) руки на мою шею и поцеловал меня.
9. Если ваши (ступни / ноги) ступни ног холодные, наденьте теплые носки.
10. (This/These) Эта пижама (is/are) слишком большая для Джимми. Он выглядит смешно в (it/them) ней.
11. Том мой хороший друг. Он честный, добрый и (вполне / достаточно) вполне надежный.
Задание 22. Complete the text using the derivatives of the words on the right. (in the brackets)
One day Henry’s (1) teacher decided to take her class to Conway. (teach) “There is an (2) _ castle there,” she said. (usual) “Conway is rather far from our town. You must get up early.” Her pupils were (3) _ to hear that. (happy) They did not like getting up early in the morning but they were interested in the castle. The next day the weather was very (4) _ . (pleasant) It was cold and (5) _ . (wind) The sun was not shining in the sky because it was (6) _ . (cloud) The children and other (7) _ came up to the castle (8) _ . (visit, slow) It looks very (9) _ . (friendly)
When Henry came home, his mother asked what he thought of the castle. “I didn’t like it very much,” answered the boy (10) _ . (happily) “The stupid people put it too far away from where we live.”
Перевод задания
Дополните текст, используя производные от слов справа. (в скобках)
Однажды (1) учитель Генри решил взять ее класс в Конвей. (учить) «Там есть (2) _ замок», сказала она. (обычный) «Конвей довольно далеко от нашего города. Вы должны встать рано. Её ученики были (3) _ слышать это. (счастливый) Им не нравилось вставать рано утром, но они интересовались замком. На следующий день погода была очень (4) _ . (приятный) Было холодно и (5) _ . (ветер) Солнце не светило в небе, потому что оно было (6) _ . (облако) Дети и другие (7) _ подходили к замку (8) _ . (посещать, медленный) Он выглядит очень (9) _. (дружелюбный)
Когда Генри пришел домой, его мать спросила, что он думает о замке. «Мне не очень понравилось», − ответил мальчик (10) _ . (радостно) «Глупые люди поставили его слишком далеко от того места, где мы живем».
Ответ
One day Henry’s (1) teacher decided to take her class to Conway. (teach) “There is an (2) unusual castle there,” she said. (usual) “Conway is rather far from our town. You must get up early.” Her pupils were (3) unhappy to hear that. (happy) They did not like getting up early in the morning but they were interested in the castle. The next day the weather was very (4) unpleasant. (pleasant) It was cold and (5) windy. (wind) The sun was not shining in the sky because it was (6) cloudy. (cloud) The children and other (7) visitors came up to the castle (8) slowly. (visit, slow) It looks very (9) unfriendly. (friendly)
When Henry came home, his mother asked what he thought of the castle. “I didn’t like it very much,” answered the boy (10) unhappily. (happily) “The stupid people put it too far away from where we live.”
Перевод ответа
Однажды (1) учитель Генри решил взять ее класс в Конвей. (учить) «Там есть (2) необычный замок», сказала она. (обычный) «Конвей довольно далеко от нашего города. Вы должны встать рано. Её ученики были (3) не рады слышать это. (счастливый) Им не нравилось вставать рано утром, но они интересовались замком. На следующий день погода была очень (4) неприятной. (приятный) Было холодно и (5) ветренно. (ветер) Солнце не светило в небе, потому что оно было (6) облачным. (облако) Дети и другие (7) посетители подходили к замку (8) медленно. (посещать, медленный) Он выглядит очень (9) недружелюбным. (дружелюбный)
Когда Генри пришел домой, его мать спросила, что он думает о замке. «Мне не очень понравилось», − ответил мальчик (10) не радостно. (радостно) «Глупые люди поставили его слишком далеко от того места, где мы живем».
Задание 23. In which of the sentences is it possible to use can, could, could not? Write the verbs down.
1. Are you able to drive a bus, Mr Perry? Can
2. I ’m afraid I’ll never be able to visit New Zealand: it’s too far away. _
3. I listened to the song but was not able to understand the words. _
4. It was not easy, but finally the soldiers were able to get inside the castle. _
5. I think that soon children will be able to go to the best museums of our country free. _
6. At the age of four Max was already able to read quite well. _
7. Jane wasn’t able to join us for the dance because she was ill. _
8. The girl was so much afraid of the dog that she wasn’t able to move. _
9. When was he able to find the answer to his question? _
10. I’m very busy today, I’ll be able to phone you only late in the evening. _
Перевод задания
В каком из предложений можно использовать can, could, could not? Запишите глаголы.
1. Вы умеете водить автобус, мистер Перри? Can (умеете)
2. Боюсь, я никогда не смогу посетить Новую Зеландию: это слишком далеко. _
3. Я слушал песню, но не мог понять слова. _
4. Это было непросто, но наконец солдаты смогли проникнуть внутрь замка. _
5. Я думаю, что скоро дети смогут бесплатно посещать лучшие музеи нашей страны. _
6. В четырехлетнем возрасте Макс уже умел хорошо читать. _
7. Джейн не смогла присоединиться к нам на танец, потому что она была больна. _
8. Девушка так боялась собаку, что не могла двигаться. _
9. Когда он смог найти ответ на его вопрос? _
10. Я сегодня очень занят, я смогу позвонить тебе только поздно вечером. _
Ответ
1. Are you able to drive a bus, Mr Perry? Can
2. I ’m afraid I’ll never be able to visit New Zealand: it’s too far away. −
3. I listened to the song but was not able to understand the words. Couldn’t
4. It was not easy, but finally the soldiers were able to get inside the castle. −
5. I think that soon children will be able to go to the best museums of our country free. −
6. At the age of four Max was already able to read quite well. Could
7. Jane wasn’t able to join us for the dance because she was ill. Couldn’t
8. The girl was so much afraid of the dog that she wasn’t able to move. Couldn’t
9. When was he able to find the answer to his question? −
10. I’m very busy today, I’ll be able to phone you only late in the evening. −
Перевод ответа
1. Вы умеете водить автобус, мистер Перри? Can (умеете)
2. Боюсь, я никогда не смогу посетить Новую Зеландию: это слишком далеко. −
3. Я слушал песню, но не мог понять слова. Couldn’t (не мог)
4. Это было непросто, но наконец солдаты смогли проникнуть внутрь замка. −
5. Я думаю, что скоро дети смогут бесплатно посещать лучшие музеи нашей страны. −
6. В четырехлетнем возрасте Макс уже умел хорошо читать. Could (умел)
7. Джейн не смогла присоединиться к нам на танец, потому что она была больна. Couldn’t (не могла)
8. Девушка так боялась собаку, что не могла двигаться. Couldn’t ( не могла)
9. Когда он смог найти ответ на его вопрос? −
10. Я сегодня очень занят, я смогу позвонить тебе только поздно вечером. −
Задание 24. Rewrite the sentences. Use have to/has to instead of must.
1. Must you help your parents in the garden?
Do you have to help your parents in the garden?
2. Helen must visit her aunt every week and help her aunt every week and help her about the house.
3. Must Bill wash his car every day?
4. We must help to clean our classroom and water the plants.
5. Must you go to school on Saturdays?
6. Jack must do a lot of hard work.
7. Must Don and Fred use computers at work?
8. Must Kate teach her little sister to read and write?
9. Sally must take the dog for a walk every morning.
Перевод задания
Перепишите предложения. Используйте have to/has to вместо must.
1. Вы должны помогать своим родителям в саду?
Вы должны помогать своим родителям в саду?
2. Елена должна посещать свою тетю каждую неделю, помогать своей тете каждую неделю и помогать ей по дому.
3. Должен ли Билл мыть свою машину каждый день?
4. Мы должны помочь убрать наш класс и полить растения.
5. Должны ли вы ходить в школу по субботам?
6. Джек должен сделать много тяжелой работы.
7. Должны ли Дон и Фред использовать компьютеры на работе?
8. Должна ли Кейт научить свою младшую сестру читать и писать?
9. Салли должна брать собаку на прогулку каждое утро.
Ответ
1. Do you have to help your parents in the garden?
2. Helen has to visit her aunt every week and help her aunt every week and help her about the house.
3. Does Bill have to wash his car every day?
4. We have to help to clean our classroom and water the plants.
5. Do you have to go to school on Saturdays?
6. Jack has to do a lot of hard work.
7. Do Don and Fred have to use computers at work?
8. Does Kate have to teach her little sister to read and write?
9. Sally has to take the dog for a walk every morning.
Перевод ответа
1. Вы должны помогать своим родителям в саду?
2. Елена должна посещать свою тетю каждую неделю, помогать своей тете каждую неделю и помогать ей по дому.
3. Должен ли Билл мыть свою машину каждый день?
4. Мы должны помочь убрать наш класс и полить растения.
5. Должны ли вы ходить в школу по субботам?
6. Джек должен сделать много тяжелой работы.
7. Должны ли Дон и Фред использовать компьютеры на работе?
8. Должна ли Кейт научить свою младшую сестру читать и писать?
9. Салли должна брать собаку на прогулку каждое утро.
Задание 25. Write 3 sentences about what:
a) your friends should/shouldn’t do;
b) your friends must/mustn’t do;
c) your friends have to/don’t have to do;
d) your friends can/can’t do.
Перевод задания
Напишите 3 предложения о чем:
а) ваши друзья не должны / не должны делать этого;
b) ваши друзья должны / не должны делать;
c) ваши друзья должны / не должны делать;
d) ваши друзья не могут / не могут делать.
Ответ
a) My friends should read a lot of books. My friends should eat healthy food. My friends shouldn’t play computer games a lot.
b) My friends must go to school. My friends must respect our teachers. My friends mustn’t drink cold water.
c) My friends have to help their parents. My friends have to feed their pets. My friends don’t have to come to the school late.
d) My friends can speak English. My friends can count very well. My friends can’t drive a car.
Перевод ответа
а) Мои друзья должны читать много книг. Мои друзья должны есть здоровую пищу. Мои друзья не должны много играть в компьютерные игры.
b) Мои друзья должны ходить в школу. Мои друзья должны уважать наших учителей. Мои друзья не должны пить холодную воду.
c) Мои друзья должны помогать своим родителям. Мои друзья должны кормить своих питомцев. Мои друзья не должны приходить в школу поздно.
d) Мои друзья могут говорить по−английски. Мои друзья могут очень хорошо считать. Мои друзья не умеют водить машину.
Задание 26. Write 6 questions to get permission to do certain things.
1. May I _
_
_
Перевод задания
Напишите 6 вопросов для получения разрешения на определенные действия.
1. Могу ли я _
_
_
Ответ
1. May I come in?
2. May I go to the cinema with my friends tomorrow?
3. May I buy this book?
4. May I go with you to the airport to meet our granny?
5. May I take your umbrella?
6. May I go to bed late on Saturday?
Перевод ответа
1. Могу ли я войти?
2. Могу ли я пойти в кино с друзьями завтра?
3. Могу ли я купить эту книгу?
4. Могу ли я поехать с вами в аэропорт, чтобы встретить нашу бабушку?
5. Могу ли я взять твой зонт?
6. Могу ли я пойти спать поздно в субботу?
Задание 27. Choose the right verb forms in brackets to complete the sentences. Write them in the gaps.
1. If I (leave/will leave) leave the house at 3 p.m., I (arrive/will arrive) _ at the airport on time.
2. Look! Ann (does/is doing) _ her hair.
3. We (don’t have/haven’t) _ to get up early in summer.
4. He (will/shall) _ be able to phone us when he (is/will be) _ at home.
5. While she (was reading/read) _ a book, her little brother (was playing/played) _ .
6. The brave people (defend/defended) _ their city against the enemy in 1812.
7. John (is/was) _ never late for his classes. He always comes on time.
8. When he (buys/will buy) _ a computer, John (is/will be) _ able to send e−mails to me.
9. Ask him if Mrs Morgan (joins/will join) _ us for lunch.
10. Peter the Great (found/founded) _ St Petersburg.
Перевод задания
Выберите правильные формы глагола в скобках, чтобы завершить предложения. Запишите их в пробелы.
1. Если я (leave/will leave) уеду из дома в 3 часа дня, я (arrive/will arrive) _ в аэропорт вовремя.
2. Смотри! Энн (does/is doing) _ ее волосы.
3. Мы (don’t have/haven’t) _ вставать рано летом.
4. Он (will/shall) _ сможет позвонить нам, когда он (is/will be) _ дома.
5. Пока она (was reading/read) _ книгу, ее младший брат (was playing/played) _.
6. Храбрый народ (defend/defended) _ свой город от врага в 1812 году.
7. Джон (is/was) _ никогда не опаздывает на свои занятия. Он всегда приходит вовремя.
8. Когда он (buys/will buy) _ компьютер, Джон (is/will be) _ сможет отправлять мне электронные письма.
9. Спросите его, миссис Морган (joins/will join) _ к нам на обед.
10. Петр Великий (found/founded) _ Санкт−Петербург.
Ответ
1. If I (leave/will leave) leave the house at 3 p.m., I (arrive/will arrive) will arrive at the airport on time.
2. Look! Ann (does/is doing) is doing her hair.
3. We (don’t have/haven’t) don’t have to get up early in summer.
4. He (will/shall) will be able to phone us when he (is/will be) is at home.
5. While she (was reading/read) was reading a book, her little brother (was playing/played) was playing.
6. The brave people (defend/defended) defended their city against the enemy in 1812.
7. John (is/was) is never late for his classes. He always comes on time.
8. When he (buys/will buy) buys a computer, John (is/will be) will be able to send e−mails to me.
9. Ask him if Mrs Morgan (joins/will join) will join us for lunch.
10. Peter the Great (found/founded) founded St Petersburg.
Перевод ответа
1. Если я выйду из дома в 3 часа дня, я прибуду в аэропорт вовремя.
2. Смотри! Энн делает прическу.
3. Нам не нужно вставать рано летом.
4. Он сможет позвонить нам, когда будет дома.
5. Пока она читала книгу, ее младший брат играл.
6. Отважные люди защищали свой город от врага в 1812 году.
7. Джон никогда не опаздывает на занятия. Он всегда приходит вовремя.
8. Когда он купит компьютер, Джон сможет отправлять мне электронные письма.
9. Спросите его, присоединится ли миссис Морган к нам на обед.
10. Петр Великий основал Санкт−Петербург.
Задание 28. Complete the sentences using the right forms of the verbs on the right. (in the brackets)
1. James thinks children should _ their parents and grandparents. (think, help)
2. My pet _ a long body and a short tail. (have)
3. He came in and _ his coat on the hook. (hang)
4. George put on his coat and _ the house. He _ he could be late. (leave, understand)
5. Yesterday I _ shopping and _ a gift for my cousin. (go, buy)
6. They were sitting at the table when the clock _ ten. (strike)
7. We _ near our school at noon yesterday. (meet)
8. When we lived in the country, milkmen _ milk to us. (bring)
9. When Sarah _ eighteen, she will go to university. (be)
10. I don’t know when they _ for Moscow. But I know that they will come back in a week. (leave)
Перевод задания
Заполните предложения, используя правильные формы глаголов справа. (в скобках)
1. Джеймс считает, что дети должны _ их родители, бабушки и дедушки. (думать, помогать)
2. Мой питомец _ длинное тело и короткий хвост. (иметь)
3. Он вошел и _ его пальто на крючок. (вешать)
4. Джордж надел пальто и _ дом. Он может опоздать. (покинуть, понять)
5. Вчера я _ покупки и _ подарок для моего двоюродного брата. (идти, купить)
6. Они сидели за столом, когда часы _ десять. (ударять)
7. Вчера около полудня мы _ у нашей школы. (встречать)
8. Когда мы жили в деревне, молочники _ молоко для нас. (приносить)
9. Когда Сара _ восемнадцать, она пойдет в университет. (быть)
10. Я не знаю, когда они _ для Москвы. Но я знаю, что они вернутся через неделю. (покинуть)
Ответ
(в предложении 10 по смыслу может быть 2 варианта – прошлое время и будущее)
1. James thinks children should help their parents and grandparents.
2. My pet has a long body and a short tail.
3. He came in and hung his coat on the hook.
4. George put on his coat and left the house. He understood he could be late.
5. Yesterday I went shopping and bought a gift for my cousin.
6. They were sitting at the table when the clock struck ten.
7. We met near our school at noon yesterday.
8. When we lived in the country, milkmen brought milk to us.
9. When Sarah is eighteen, she will go to university.
10. I don’t know when they left/will leave for Moscow. But I know that they will come back in a week.
Перевод ответа
1. Джеймс считает, что дети должны помогать своим родителям, бабушке и дедушке.
2. У моего питомца длинное тело и короткий хвост.
3. Он вошел и повесил свое пальто на крючок.
4. Джордж надел пальто и вышел из дома. Он понял, что может опоздать.
5. Вчера я пошел по магазинам и купил подарок для моего двоюродного брата.
6. Они сидели за столом, когда часы пробили десять.
7. Вчера мы встретились возле нашей школы.
8. Когда мы жили в деревне, молочники приносили нам молоко.
9. Когда Саре будет восемнадцать, она пойдет в университет.
10. Я не знаю, когда они уехали / уедут в Москву. Но я знаю, что они вернутся через неделю.
Задание 29. Complete the story using the right forms of the verbs in brackets. Write them in the gaps.
How the Frog from Osaka Met the Frog from Kyoto
This is the tale about two Japanese frogs. One lived in a pond in the city of Osaka, the other (live) lived in a pond in the city of Kyoto. Each frog (have) _ a wish. The frog from Osaka (want) _ to know what Kyoto was like and the frog from Kyoto (want) _ to see Osaka. So, one day they (begin) _ their trips. They hopped on and on mile after mile. Finally the two frogs (meet) _ on the hill and (tell) _ each other about their wishes. “We are on top of a hill,” said the frog from Osaka. “We can try and see the cities from here.”
One frog looked at what he (think) _ was Osaka and the other − at what he (think) _ was Kyoto. Both (be) _ very unhappy. “I see Kyoto ,” (cry) _ the frog from Osaka. “But it’s the same as Osaka.” “I see Osaka,” said the frog from Kyoto. “But it’s the same as Kyoto .” After that each of the frogs (go) _ back home.
If you want to know why they were unhappy, I’ll tell you: frogs have eyes at the top of their heads. So when they stood on their back legs, they (look) _ in the wrong directions.
Перевод задания
Завершите историю, используя глаголы в правильных формах в скобках. Запишите их в пробелы.
Как лягушка из Осаки встретила лягушку из Киото
Это рассказ о двух японских лягушках. Один жил в пруду в городе Осака, другой (жить) жил в пруду в городе Киото. Каждая лягушка (иметь) _ желание. Лягушка из Осаки (хотеть) _ узнать, каким был Киото, и лягушка из Киото (хотеть) _ увидеть Осаку. Итак, однажды они (начать) _ свои поездки. Они прыгали милю за милей. Наконец две лягушки (встретиться) _ на холме и (рассказывать) _ друг другу об их пожеланиях. «Мы на вершине холма», − сказала лягушка из Осаки. «Мы можем попытаться увидеть города отсюда».
Одна лягушка посмотрела на то, что он (думать) _ был Осакой, а другая − на то, что он (думать) _ был Киото. Оба (быть) _ очень несчастны. «Я вижу Киото» (кричать) _ лягушка из Осаки. «Но это такой же, как Осака». «Я вижу Осаку», сказала лягушка из Киото. «Но он такой же, как Киото». После этого каждая из лягушек (идти) _ назад домой.
Если вы хотите узнать, почему они были несчастны, я скажу вам: у лягушек глаза на макушке. Поэтому, когда они стояли на задних ногах, они (смотреть) _ в неправильных направлениях.
Ответ
How the Frog from Osaka Met the Frog from Kyoto
This is the tale about two Japanese frogs. One lived in a pond in the city of Osaka, the other (live) lived in a pond in the city of Kyoto. Each frog (have) had a wish. The frog from Osaka (want) wanted to know what Kyoto was like and the frog from Kyoto (want) wanted to see Osaka. So, one day they (begin) began their trips. They hopped on and on mile after mile. Finally the two frogs (meet) met on the hill and (tell) told each other about their wishes. “We are on top of a hill,” said the frog from Osaka. “We can try and see the cities from here.”
One frog looked at what he (think) thought was Osaka and the other − at what he (think) thought was Kyoto. Both (be) were very unhappy. “I see Kyoto ,” (cry) cried the frog from Osaka. “But it’s the same as Osaka.” “I see Osaka,” said the frog from Kyoto. “But it’s the same as Kyoto .” After that each of the frogs (go) went back home.
If you want to know why they were unhappy, I’ll tell you: frogs have eyes at the top of their heads. So when they stood on their back legs, they (look) looked in the wrong directions.
Перевод ответа
Как лягушка из Осаки встретила лягушку из Киото
Это рассказ о двух японских лягушках. Один жил в пруду в городе Осака, другой (жить) жил в пруду в городе Киото. Каждая лягушка (иметь) имела желание. Лягушка из Осаки (хотеть) хотела узнать, каким был Киото, и лягушка из Киото (хотеть) хотела увидеть Осаку. Итак, однажды они (начать) начали свои поездки. Они прыгали милю за милей. Наконец две лягушки (встретиться) встретились на холме и (рассказывать) рассказали друг другу об их пожеланиях. «Мы на вершине холма», − сказала лягушка из Осаки. «Мы можем попытаться увидеть города отсюда».
Одна лягушка посмотрела на то, что он (думать) думал, был Осакой, а другая − на то, что он (думать) думал, был Киото. Оба (быть) были очень несчастны. «Я вижу Киото» (кричать) закричала лягушка из Осаки. «Но он такой же, как Осака». «Я вижу Осаку», сказала лягушка из Киото. «Но он такой же, как Киото». После этого каждая из лягушек (идти) пошли назад домой.
Если вы хотите узнать, почему они были несчастны, я скажу вам: у лягушек глаза на макушке. Поэтому, когда они стояли на задних ногах, они (смотреть) смотрели в неправильных направлениях.
Задание 30. Complete this verb chart.
Перевод задания
Заполните таблицу глаголов.
Ответ
Ответы к разделу V. Writing
31. Use the words below and write 5 questions.
1. have/evening/what/in/do/the/to do/you?
2. does/cousin/look/what/your/like?
3. what/speak/able/language/to/is/he?
4. she/go/where/must?
5. I/buy/this/may/computer?
Перевод задания
Используйте слова ниже и напишите 5 вопросов.
1. должен / вечер / что / в / do / the / делать / ты?
2. does / двоюродный брат / выглядеть / какой / ваш / как?
3. что / говорить / умеет / язык / кому / is / он?
4. она / идти / куда / должна?
5. Я / купить / это / может / компьютер?
Ответ
1. What do you have to do in the evening?
2. What does you cousin look like?
3. What language is he able to speak?
4. Where must she go?
5. May I buy this computer?
Перевод ответа
1. Что ты должен делать вечером?
2. Как выглядит твой двоюродный брат?
3. На каком языке он может говорить?
4. Куда она должна идти?
5. Могу ли я купить этот компьютер?
Задание 32. May Fox lives in the USA. She is thirteen years old. Write 8 − 10 questions that you could ask her about her classmates (their characters and appearances).
Перевод задания
Мэй Фокс живет в США. Ей тринадцать лет. Напишите 8 − 10 вопросов, которые вы могли бы ей задать о ее одноклассниках (их характерах и внешности).
Ответ
1) What are your classmates like?
2) What does your best friend look like?
3) Is she/he selfish? Do you like selfish people?
4) Is she/he helpful and reliable?
5) Is she/he hard−working?
6) Does she/he have light hair or dark hair?
7) Is her/his nose turned−up or straight?
8) Is she/he tall or short?
9) Is she/he funny to spend time with?
10) What is she/he interested in?
Перевод ответа
1) Какие у тебя одноклассники?
2) Как выглядит твой лучший друг?
3) Она/он эгоистичная (ый)? Тебе нравятся эгоистичные люди?
4) Является ли она / он отзывчивым и надежным?
5) Она/он трудолюбивая (ый)?
6) У нее/него светлые волосы или темные волосы?
7) У нее/у него нос вздернутый или прямой?
8) Она/он высокого роста или низкого?
9) Весело ли с ней/ним проводить время?
10) Чем она/он интересуется?
Задание 33. Write an e−mail to your English−speaking pen friend and tell him/her about your cousin (aunt, uncle) who is coming to your place. Use 100 words.
Перевод задания
Напишите электронное письмо своему англоязычному другу по переписке и расскажите ему / ей о вашем двоюродном брате (тете, дяде), который приезжает к вам. Используйте 100 слов.
Ответ
Dear Bob,
I am writing to tell you that next month my aunt is coming to visit us. She will stay with us for two weeks. Here are some words about my aunt. She is a very beautiful and friendly person. She is a young tall woman, her hair is dark and eyes are brown. She likes to wear jeans, T−shirts and sweaters. She always bring many presents for me. She is very kind and I love her. We spend a lot of time together. She is interested in travelling and visited many places. Her stories are wonderful; I like to listen to her.
With love,
Kirill.
Перевод ответа
Дорогой Боб,
Я пишу, чтобы сообщить вам, что в следующем месяце моя тетя приедет к нам в гости. Она останется с нами на две недели. Вот несколько слов о моей тете. Она очень красивый и дружелюбный человек. Это молодая высокая женщина, у нее темные волосы и карие глаза. Она любит носить джинсы, футболки и свитера. Она всегда привозит много подарков для меня. Она очень добрая, и я люблю ее. Мы проводим много времени вместе. Она увлекается путешествиями и побывала во многих местах. Ее истории прекрасны; Мне нравится ее слушать.
С любовью,
Кирилл.
Задание 34. Write the story again making it more colourful.
He Never Told a Lie
One day an old gentleman was walking through the park. He saw a group of children standing near a tree. There was a cat in the tree. The gentleman came to the tree and asked what they were doing. One of the boys told him that they were having a competition. “We are telling lies,” said the boy. “And the one who tells the biggest lie will keep a cat.”
The gentleman thought it was a good chance to teach the children a lesson. He told them that their competition was unusual. And then he said: “You know, I never told a lie in my life.” All at once the children began to laugh and they shouted, “The cat is yours, sir.”
Перевод задания
Напишите историю еще раз, сделав ее более красочной.
Он никогда не говорил неправду
Однажды старый джентльмен шел по парку. Он увидел группу детей, стоящих возле дерева. На дереве была кошка. Джентльмен подошел к дереву и спросил, что они делают. Один из мальчиков сказал ему, что у них есть соревнование. «Мы лжем», − сказал мальчик. «А тот, кто расскажет самую большую ложь, возьмет эту кошку».
Джентльмен подумал, что это хороший шанс преподать детям урок. Он сказал им, что их соревнование было необычным. А потом он сказал: «Вы знаете, я никогда не говорил ложь в моей жизни». Внезапно дети начали смеяться и закричали: «Кошка Ваша, сэр».
Ответ
He Never Told a Lie
One day an old gentleman was walking through the park. The weather was warm and sunny, the old gentleman had a wonderful mood. He saw a group of children standing near a tree. They were laughing. There was a cat in the tree. The cat was sitting there and couldn’t jump down. The gentleman came to the tree and asked what they were doing. He was quite curious. One of the boys told him that they were having a competition. “We are telling lies,” said the boy. “And the one who tells the biggest lie will keep a cat.” This competition looked very interesting.
The gentleman thought it was a good chance to teach the children a lesson. He told them that their competition was unusual. And really he never took part in such competition. And then he said: “You know, I never told a lie in my life.” All at once the children began to laugh and they shouted, “The cat is yours, sir.” They didn’t believe that it could be the truth.
Перевод ответа
Он никогда не говорил неправду
Однажды старый джентльмен шел по парку. Погода была теплая и солнечная, у старого джентльмена было прекрасное настроение. Он увидел группу детей, стоящих возле дерева. Они смеялись. На дереве была кошка. Кот сидел там и не мог спрыгнуть. Джентльмен подошел к дереву и спросил, что они делают. Ему было весьма любопытно. Один из мальчиков сказал ему, что у них есть соревнование. «Мы лжем», − сказал мальчик. «А тот, кто говорит самую большую ложь, возьмет эту кошку». Этот конкурс выглядел очень интересным.
Джентльмен подумал, что это хороший шанс преподать детям урок. Он сказал им, что их соревнование было необычным. И действительно, он никогда не принимал участия в таких соревнованиях. А потом он сказал: «Вы знаете, я никогда не говорил неправду в моей жизни». Внезапно дети начали смеяться и кричали: «Кошка ваша, сэр». Они не поверили, что это может быть правдой.
Ответы к разделу VI. Just for Fun
Задание 35. Find and circle the odd word out in each line.
1. arm, body, finger, toe, stout
2. ugly, lazy, stupid, shapely, curly
3. good−looking, hard−working, turned−up, blue−eyed, modest
4. selfish, slim, shapely, should, stout
5. leg, arm, ear, hair, eye
Перевод задания
Найдите и обведите лишнее слово в каждой строке.
1. рука, тело, палец, палец ноги, крепкий
2. уродливый, ленивый, глупый, стройный, кудрявый
3. красивый, трудолюбивый, вздернутый, голубоглазый, скромный
4. эгоистичный, стройный, подтянутый, следует, крепкий
5. нога, рука, ухо, волосы, глаз
Ответ
1) stout (все остальное – названия частей тела)
2) stupid (все остальное – слова, оканчиваются на букву “y”)
3) modest (все остальное – составные слова из двух частей)
4) should (все остальное – прилагательные о человеке)
5) hair (все остальное – слова из трех букв)
Перевод ответа
1) крепкий
2) глупый
3) скромный
4) следует
5) волосы
Задание 36. Choose the right answers (a−c) and circle them.
1. What does she look like?
a) Very hard−working.
b) Look like?
c) Slim and good−looking.
2. Must Wendy help in the kitchen?
a) She will.
b) No, she needn’t.
c) Yes, he must.
3. Shall I write it for you?
a) Yes, thanks.
b) Do, please.
c) No, you mustn’t.
4. May I swim in the river?
a) No, you can’t.
b) No, you mustn’t.
c) No, you needn’t.
5. Can you help me?
a) I’m positive about it.
b) I’m sure of it.
c) Certainly.
Перевод задания
Выберите правильные ответы (a−c) и обведите их.
1. Как она выглядит?
а) Очень трудолюбивый.
b) Как выглядит?
c) Стройная и красивая.
2. Должна ли Венди помогать на кухне?
а) Она поможет.
b) Нет, ей не нужно.
c) Да, он должен.
3. Хочешь, я напишу это для тебя?
а) Да, спасибо.
b) Сделай, пожалуйста.
c) Нет, ты не должен.
4. Могу ли я поплавать в реке?
а) Нет, ты не можешь.
b) Нет, ты не должен.
c) Нет, тебе не нужно.
5. Можете ли вы помочь мне?
а) Я в этом уверен.
b) Я в этом уверен.
c) Конечно.
Ответ
1 – c,
2 – b,
3 – a,
4 – b,
5 – c.
Задание 37. Write the letters of the alphabet that come before the letters you can see and read one of the popular English sayings.
u j n f j t n p o f z
Перевод задания
Напишите буквы алфавита перед буквами, которые вы видите, и прочитайте одно из популярных английских поговорок.
Ответ
Time is money.
Перевод ответа
Время – деньги.