SECTION 2. What is there in your room?

РАЗДЕЛ 2. Что есть в вашей комнате?

11. Look at the Browns’ living room. Listen and find the things in it. Say what things you have at home.


Посмотрите на гостиную семьи Браун. Послушайте и найдите в нем вещи. Скажите, что у вас есть дома.
камин
картина
диван
стул
пол
стол
ковер
огонь
полка
лампа
кресло
пианино
телевизор

Ответ:

I have got a picture at my home. / There is a picture at my home.
I have got a carpet at my home. / There is a carpet at my home.
I have got chairs at my home. / There are chairs at my home.
I have got a table at my home. / There is a table at my home.

Перевод:

У меня дома есть картина. / У меня дома есть картина.
У меня дома есть ковер. / У меня дома есть ковер.
У меня дома есть стулья. / У меня дома есть стулья.
У меня дома есть стол. / У меня дома есть стол.

12. Listen and read.

[ɑ:] bath, bathroom, carpet, arm, armchair
[æ] lamp, pantry, black, flat
[ɔ:] floor, door
[aɪə] fire, fireplace

Послушай и прочитай.
[ɑ:] ванна, ванная комната, ковер, рука, кресло
[æ] лампа, кладовая, черный, квартира
[ɔ:] пол, дверь
[aɪə] огонь, камин

13. Tiny didn’t visit the Browns. Tell him about their living room.

Example: There is a fireplace in the living room.

Тайни не был в гостях у Браунов. Расскажите ему об их гостиной.
Пример: В гостиной есть камин.

Ответ:

There is a picture in the living room.
There is a sofa in the living room.
There is a chair in the living room.
There is a table in the living room.
There is a carpet in the living room.
There is a fire in the living room.
There is a shelf in the living room.
There is a lamp in the living room.
There is an armchair in the living room.
There is a piano in the living room.
There is a TV in the living room.

Перевод:

В гостиной есть картина.
В гостиной есть диван.
В гостиной есть стул.
В гостиной есть стол.
В гостиной есть ковер.
В гостиной есть огонь.
В гостиной есть полка.
В гостиной есть лампа.
В гостиной есть кресло.
В гостиной есть пианино.
В гостиной есть телевизор.

14. Ask your classmate to close (закрыть) the textbook. Check if he / she remembers what the Browns have in their living room.

Example:
− Is there a chair in the living room? − Yes, there is.

Попросите одноклассника закрыть учебник. Проверьте, помнит ли он / она, что у семьи Браун в гостиной.
Пример:
− Есть ли в гостиной стул? − Да, есть.

Ответ:

− Is there a picture in the living room? − Yes, there is.
− Is there a sofa in the living room? − Yes, there is.
− Is there a chair in the living room? − Yes, there is.
− Is there a table in the living room? − Yes, there is.
− Is there a carpet in the living room? − Yes, there is.
− Is there a fire in the living room? − Yes, there is.
− Is there a shelf in the living room? − Yes, there is.
− Is there a lamp in the living room? − Yes, there is.
− Is there an armchair in the living room? − Yes, there is.
− Is there a piano in the living room? − Yes, there is.
− Is there a TV in the living room? − Yes, there is.

Перевод:

− В гостиной есть картина? − Да, есть.
− В гостиной есть диван? − Да, есть.
− В гостиной есть стул? − Да, есть.
− В гостиной есть стол? − Да, есть.
− В гостиной есть ли ковер? − Да, есть.
− В гостиной есть огонь? − Да, есть.
− В гостиной есть полка? − Да, есть.
− В гостиной есть лампа? − Да, есть.
− В гостиной есть кресло? − Да, есть.
− В гостиной есть пианино? − Да, есть.
− В гостиной есть телевизор? − Да, есть.

15. Imagine (представь себе) Tiny’s living room. What is there? Make a list. Ask your classmate to guess what’s on your list.

Example: − Is there a sofa in his living room? − Yes, there is.

Представьте себе гостиную Тайни. Что там есть? Сделай список. Попроси одноклассника угадать, что у тебя в списке.
Пример: − Есть ли в его гостиной диван? − Да, есть.

Ответ:

− Is there a picture in his living room? − No, there isn’t.
− Is there a fireplace in his living room? − Yes, there is.
− Is there a table in his living room? − Yes, there is.
− Is there a chair in his living room? − Yes, there is.
− Is there a carpet in his living room? − No, there isn’t.
− Is there a lamp in his living room? − Yes, there is.

Перевод:

− В его гостиной есть картина? − Нет.
− В его гостиной есть камин? − Да, есть.
− Есть ли в его гостиной стол? − Да, есть.
− В его гостиной есть стул? − Да, есть.
− В его гостиной ковер? − Нет.
− В его гостиной есть лампа? − Да, есть.

16. Your friend visited (навестил) Tiny. Ask him questions about Tiny’s house.

Example:
− Is there a sofa in his living room?
− Are there any armchairs in his living room?

Ваш друг посетил Тайни. Задайте ему вопросы о доме Тайни.
Пример:
− В его гостиной есть диван?
− Есть ли у него в гостиной кресла?

Ответ:

− Is there a sofa in his living room?
− Are there any chairs in his living room?
− Is there a sofa in his living room?
− Are there any pictures in his living room?
− Is there a fireplace in his living room?
− Are there any lamps in his living room?

Перевод:

− В его гостиной есть диван?
− В его гостиной есть стулья?
− В его гостиной есть диван?
− В его гостиной есть картины?
− В его гостиной есть камин?
− Есть ли в его гостиной лампы?

17. Listen to what Simon says about his room. Look at the pictures. Guess where Simon’s room is.
Послушайте, что Саймон говорит о своей комнате. Посмотри на картинки. Угадай, где комната Саймона.

Аудио к заданию:

Hello! I’m Simon. I’ve got a room of my own. Look at the pictures and find my room. It’s small but nice. There is a bed, a table, two armchairs and a TV in the room. There are no pictures on the walls. But there is a clock on the wall. The walls are yellow. There is a bed and a there is a carpet on the floor. There are twelve books on the shelf. I love to read! Which is my room?

Здравствуйте! Я Саймон. У меня есть своя комната. Посмотри на картинки и найди мою комнату. Она маленькая, но красивая. В комнате есть кровать, стол, два кресла, телевизор. На стенах нет картин. Но на стене есть часы. Стены желтые. Есть кровать, и на полу лежит ковер. На полке двенадцать книг. Я люблю читать! Какая моя комната?

Ответ:

Картинка слева.

18. Compare your room to Simon’s room.

Example: There are two armchairs in Simon’s room. There are no armchairs in my room.

Сравните свою комнату с комнатой Саймона.
Пример: В комнате Саймона есть два кресла. В моей комнате нет кресел.

Ответ:

There are two armchairs in Simon’s room. There is only one armchair in my room.
Simon’s room is small. My room is small, too.
There is a bed and a table in Simon’s room. There is a bed and a table in my room, too.
There is a TV in Simon’s room. There is no TV in my room.
There are no pictures in Simon’s room. There are many pictures in my room.
The walls are yellow in Simon’s room. The walls are blue in my room.

Перевод:

В комнате Саймона два кресла. В моей комнате только одно кресло.
Комната Саймона маленькая. Моя комната тоже маленькая.
В комнате Саймона есть кровать и стол. В моей комнате тоже есть кровать и стол.
В комнате Саймона есть телевизор. В моей комнате нет телевизора.
В комнате Саймона нет картин. В моей комнате много картин.
Стены в комнате Саймона желтые. Стены в моей комнате голубые.

19. Read the story (Part 2). Answer the question: “Who is Simon’s new friend?”

The Big Secret
Part 2
“What’s this? Who’s saying ‘Mew!’?”
Simon is in the living room. The living room is nice. There is a round table in the middle of the room. There is a big armchair next to the fireplace. When it’s cold, Simon likes to read interesting books in the armchair. “Mew! Mew!”
Now he is looking for (ищет) the sound: under the table, behind the armchair, between the sofa and the armchair. “Nothing!”
Simon is in his room. He is still looking for the sound: on the floor, under the bed, above the shelf, under the carpet. “Nothing!”
Simon is in the pantry. And he is still looking for the sound: in the left corner, in the right corner. “Nothing!”
Simon is in the kitchen. In the middle of the room there is a box. Simon is surprised (удивлен).
“Mew! Mew!” comes from the box.
“What are you?” Simon says. “What is in the box?”
It’s a secret. Then he sees two black ears …, two big green eyes … and a small pink nose!
“Oh! It’s a kitten!” says Simon.
He is so happy! He has got a new friend. They will play hide−and−seek together.

Прочтите рассказ (часть 2). Ответьте на вопрос: «Кто новый друг Саймона?»
Большой секрет
Часть 2
«Что это? Кто говорит «Мяу!»? »
Саймон в гостиной. Гостиная хорошая. Посередине комнаты стоит круглый стол.Рядом с камином стоит большое кресло. В холодную погоду Саймон любит читать интересные книги в кресле. «Мяу! Мяу!»
Теперь он ищет звук: под столом, за креслом, между диваном и креслом. «Ничего!»
Саймон в своей комнате. Он все еще ищет звук: на полу, под кроватью, над полкой, под ковром. «Ничего!»
Саймон в кладовой. И он все еще ищет звук: в левом углу, в правом углу. «Ничего!»
Саймон на кухне. Посередине комнаты стоит коробка. Саймон удивлен.
«Мяу! Мяу!» идет из коробки.
«Что ты?» Саймон говорит. «Что в коробке?»
Это секрет. Потом он видит два черных уха…, два больших зеленых глаза… и маленький розовый нос!
«Ой! Это котенок!» говорит Саймон.
Он так счастлив! У него появился новый друг. Они вместе будут играть в прятки.

Ответ:

Simon’s new friend is a kitten.

Перевод:

Новый друг Саймона − котенок.

20. Find and read the sentences about Simon looking for the kitten.
Найдите и прочтите предложения о том, как Саймон ищет котенка.

Ответ:

Now he is looking for the sound: under the table, behind the armchair, between the sofa and the armchair. “Nothing!”
Simon is in his room. He is still looking for the sound: on the floor, under the bed, above the shelf, under the carpet. “Nothing!”
Simon is in the pantry. And he is still looking for the sound: in the left corner, in the right corner. “Nothing!”

Перевод:

Теперь он ищет звук: под столом, за креслом, между диваном и креслом. «Ничего!»
Саймон в своей комнате. Он все еще ищет звук: на полу, под кроватью, над полкой, под ковром. «Ничего!»
Саймон в кладовой. И он все еще ищет звук: в левом углу, в правом углу. «Ничего!»

21. The kitten likes to play his−and−seek with Simon. Say where the kitten is looking for Simon.

Example: The kitten thinks that Simon is in the box.
1. in the box
2. above the table
3. under the sofa
4. behind the armchair
5. between the fireplace and armchair
6. in the middle of the room
7. in the left corner
8. under the table

Котенок любит играть с Саймоном в прятки. Скажите, где котенок ищет Саймона.
Пример: Котенок думает, что Саймон находится в коробке.
1. в коробке
2. над столом
3. под диваном
4. за креслом
5. между камином и креслом
6. посреди комнаты
7. в левом углу
8. под столом

Ответ:

1. The kitten thinks that Simon is in the box.
2. The kitten thinks that Simon is above the table.
3. The kitten thinks that Simon is under the sofa.
4. The kitten thinks that Simon is behind the armchair.
5. The kitten thinks that Simon is between the fireplace and armchair.
6. The kitten thinks that Simon is in the middle of the room.
7. The kitten thinks that Simon is in the left corner.
8. The kitten thinks that Simon is under the table.

22. Let’s play “Hide−and−seek”!

1) Отвернитесь с одноклассником друг от друга. Возьмите по листку бумаги, нарисуйте одинаковые квадраты, которые будут вашими комнатами.
2) Расположите в комнате стол, софу, кресло, коврик, кровать, книжную полку. Обведите кружочком то место (предположим, за креслом), где вы спрятались.
3) Повернитесь друг к другу. Постарайся выяснить, где спрятался твой одноклассник.
Example:
A. Are you under the armchair?
В. No, I am not. (I’m not.)
A. Are you behind the sofa?
B. No, I am not.
A. ...

Давайте играть в прятки!
1) Отвернитесь с одноклассником друг от друга. Возьмите по листку бумаги, нарисуйте одинаковые квадраты, которые будут вашими комнатами.
2) Расположите в комнате стол, софу, кресло, коврик, кровать, книжную полку. Обведите кружочком то место (предположим, за креслом), где вы спрятались.
3) Повернитесь друг к другу. Постарайся выяснить, где спрятался твой одноклассник.
Пример:
А. Ты под креслом?
В. Нет.
А. Ты за диваном?
В. Нет.
А. ...

Ответ:

A. Are you under the table?
В. No, I am not.
A. Are you behind the armchair?
B. No, I am not.
A. Are you between the fireplace and the chair?
B: No, I’m not.
A: Are you under the carpet?
B: No, I’m not.
A: Are you in the box?
B: No, I’m not.

Перевод:

А. Ты под столом?
В. Нет.
А. Ты за креслом?
В. Нет.
А. Ты между камином и стулом?
В: Нет.
A: Ты под ковром?
В: Нет.
A: Ты в коробке?
В: Нет.

23. Tell Simon about your room.
Расскажите Саймону о своей комнате.

Ответ:

Hello! I’m Nika. I’ve got a room of my own. It’s small but nice. There is a bed, a table and two chairs in the room. There is no TV in my room. But there are many pictures on the walls. The walls are blue. There is a carpet on the floor. There are a lot of books on the shelf. I love to read.

Перевод:

Здравствуй! Я Ника. У меня есть своя комната. Она маленькая, но красивая. В комнате есть кровать, стол и два стула. В моей комнате нет телевизора. Но на стенах много картин. Стены голубые. На полу лежит ковер. На полке много книг. Я люблю читать.