UNIT 4 Step 5
Задание №1
Read the following word combinations.
a friendly atmosphere
a family atmosphere
a cosy atmosphere
to transport goods
to transport people
to transport food
a family business
a growing business
a successful business
modern philosophy
ancient philosophy
his philosophy of life
a course of English
a course of German
a university course
rapid progress
slow progress
to make progress
Прочитайте следующие сочетания слов.
дружеская атмосфера
семейная атмосфера
уютная атмосфера
перевозить товары
перевозить людей
перевозить еду
семейный бизнес
растущий бизнес
успешный бизнес
современная философия
древняя философия
его философия жизни
курс английского языка
курс немецкого языка
университетский курс
быстрый прогресс
медленный прогресс
добиваться прогресса
Задание №2
A. Listen to three speakers, Audio (66), and match the statements (a−d) with what they say. There is one statement you don’t have to use.
a) The speaker says that all the traveller’s voyages were difficult.
b) The speaker says that the traveller was not loved by one nation but was admired by another.
c) The speaker says that the traveller was not born in England.
d) The speaker says that the traveller didn’t die in his native country.
B. Make up sentences of your own with some of these word combinations.
Captain James Cook
Vasco da Gama Landing at Calicut, India, 20 May 1498
Sir Francis Drake
A. Послушайте трех выступающих, Аудио (66), и сопоставьте утверждения (a−d) с тем, что они говорят. Есть одно утверждение, которое вам не нужно использовать.
a) Выступающий говорит, что все путешествия путешественника были трудными.
b) Выступающий говорит, что путешественник не был любим одним народом, но им восхищалась другая нация.
c) Выступающий говорит, что путешественник не родился в Англии.
d) Выступающий говорит, что путешественник не умер в своей родной стране.
B. Составьте предложения с некоторыми из этих словосочетаний.
Капитан Джеймс Кук
Высадка Васко да Гамы в Каликуте, Индия, 20 мая 1498 г.
Сэр Фрэнсис Дрейк
Аудио к заданию:
Speaker 1
James Cook was a famous English navigator, discoverer and mapmaker. He was born in a small village in the north of England. At the age of seventeen he was sent to learn to sail on ships. He became very interested in sea voyages and made a lot of them. He was at the head of the three expeditions around the world which made the knowledge about our planet deeper and wider. The maps he made were very good for those times. He discovered many islands in the Pacific Ocean and was killed on one of them by the native people.
Speaker 2
Vasco da Gamma was born in Portugal. He was a famous sea traveller and lived in the 15th century. He was the first to make a voyage from Europe to India which was very important for his country as it got new markets. The voyage was rather difficult and not very successful because the people in India were not very much interested in Portuguese goods and didn’t want to buy them. But the route to India by sea was discovered and that was great success.
Speaker 3
Francis Drake was born in 1540 in England. The Drake family was rather large. Francis’s parents had 12 children. Francis loved sea and left his native town fairly young. He got a ship as a gift from his friend, an old captain and made some distant voyages. In 1577 Queen Elizabeth I sent Drake on an expedition against the Spanish. He took part in the war between England and Spain in 1585 and destroyed the ships of the enemy. He died in 1596, at the age of 56, and was buried at sea. He was considered a hero by the English and just a pirate by the Spanish.
Выступающий 1
Джеймс Кук был известным английским навигатором, первооткрывателем и картографом. Он родился в маленькой деревушке на севере Англии. В возрасте семнадцати лет его отправили учиться управлять кораблями. Он очень заинтересовался морскими путешествиями и совершил много таких путешествий. Он возглавил три экспедиции вокруг света, которые сделали знания о нашей планете глубже и шире. Карты, которые он сделал, были очень хороши для тех времен. Он обнаружил много островов в Тихом океане и был убит на одном из них коренными народами.
Выступающий 2
Васко да Гамма родился в Португалии. Он был знаменитым морским путешественником и жил в 15 веке. Он первым совершил путешествие из Европы в Индию, что было очень важно для его страны, поскольку она получила новые рынки. Путешествие было довольно сложным и не очень успешным, потому что люди в Индии не очень интересовались португальскими товарами и не хотели их покупать. Но путь в Индию по морю был обнаружен, и это было большим успехом.
Выступающий 3
Фрэнсис Дрейк родился в 1540 году в Англии. Семья Дрейка была довольно большой. У родителей Фрэнсиса было 12 детей. Фрэнсис любил море и покинул свой родной город довольно молодым. Он получил корабль в подарок от своего друга, старого капитана и совершил несколько дальних плаваний. В 1577 году королева Елизавета I отправила Дрейка в экспедицию против испанских кораблей. Он участвовал в войне между Англией и Испанией в 1585 году и уничтожил корабли противника. Он умер в 1596 году в возрасте 56 лет и был похоронен в море. Он считался героем у англичан и пиратом у испанцев.
Ответ:
A.
1 − d, 2 − c, 3 − b, extra − a.
B.
1. Their family business has been growing up rapidly since 2020.
2. There is a friendly atmosphere in our school.
3. We still can use many genious ideas from ancient philosophy.
4. As soon as I make good progress in English I'll take a course of German.
Перевод:
A.
1 − d, 2 − c, 3 − b, лишнее − a.
B.
1. Их семейный бизнес быстро растет с 2020 года.
2. В нашей школе царит дружеская атмосфера.
3. Мы все еще можем использовать многие гениальные идеи античной философии.
4. Как только я добьюсь хороших результатов в английском языке, я возьму курс немецкого языка.
Задание №3
You know the words in column A. Read the sentences (1−9) and decide what the words in column B mean.
A.
brilliant
a contribution
to enter
to graduate
to improve
knowledge
respect
B.
brilliantly [ˈbrɪliəntli]
to contribute [kənˈtrɪbju:t]
an entrance [ˈentrəns]
a graduate [ˈɡræʤuət]
an improvement [ɪmˈpru:vmənt]
knowlegeable [ˈnɒlɪʤəbl]
respected [rɪˈspektɪd]
respectable [rɪˈspektəbl]
to respect [rɪˈspekt]
1) Joe is a very gifted actor. He plays each of his roles brilliantly. 2) Some businesses contributed money to rebuild the museum. 3) I’ll meet you at the central entrance to the theatre at six o’clock. 4) Mary’s elder brother is a graduate of Moscow State University. 5) There has been an improvement in the country’s economy. 6) My father is one of the most knowledgeable people I’ve ever met. I think he has answers to all questions. 7) Mr Jones was a respected member of his club. 8) Everyone knows that Elizabeth leads a perfectly respectable life. 9) We all respect him for his devotion to his children.
Вы знаете слова в столбце A. Прочитайте предложения (1−9) и решите, что означают слова в столбце B.
A.
блестящий
вклад
входить
окончить
улучшить
знание
уважать
B.
brilliantly [ˈbrɪliəntli]
to contribute [kənˈtrɪbju:t]
an entrance [ˈentrəns]
a graduate [ˈɡræʤuət]
an improvement [ɪmˈpru:vmənt]
knowlegeable [ˈnɒlɪʤəbl]
respected [rɪˈspektɪd]
respectable [rɪˈspektəbl]
to respect [rɪˈspekt]
1) Джо очень одаренный актер. Он играет каждую из своих ролей блестяще. 2) Некоторые предприятия пожертвовали деньги на восстановление музея. 3) Встретимся у центрального входа в театр в шесть часов. 4) Старший брат Мэри − выпускник МГУ. 5) В экономике страны произошло улучшение. 6) Мой отец − один из самых осведомленных людей, которых я когда−либо встречал. Думаю, у него есть ответы на все вопросы. 7) Мистер Джонс был уважаемым членом своего клуба. 8) Всем известно, что Элизабет ведет совершенно респектабельную жизнь. 9) Мы все уважаем его за его преданность своим детям.
Ответ:
brilliantly − блестяще
to contribute − внести свой вклад
an entrance − вход
a graduate − выпускник
an improvement − улучшение
knowlegeable − знающий
respected − уважаемый
respectable − респектабельный
to respect − уважать
Задание №4
A. How much do you know about Benjamin Franklin? Share the information you have with the others.
B. Read the text and match the paragraphs with their titles (a−f). There is one title you don’t have to use.
a) Brave and Gifted Scientist
b) Able Pupil
c) Teacher of Life Wisdom
d) Man of Many Interests
e) Politician and Educator
f) A Great Traveller
1. Benjamin Franklin (1706−1790) lived in America at about the same time as Mikhail Lomonosov in Russia. They both belonged to the Age of Enlightenment. Franklin was a writer, publisher, scientist, diplomat [ˈdɪpləmæt] and politician [ˌpɒlɪˈtɪʃn]. He was among the most famous and respected people of his time. He was, probably, the first self−made man in America.
2. Franklin’s family immigrated to America from England. His father was a candle−maker. Though Benjamin was self−educated, he was well−read and had learned a lot from Enlightenment writers. While he was still young, he taught himself languages. During his whole life, Franklin worked hard and carefully to improve his knowledge and character.
3. Never selfish, Franklin tried to help other people to become successful and wrote a self−help book, Poor Richard’s Almanack. The book became very popular and made Franklin quite rich and well−known in the American colonies. The Almanack is full of useful information and has a lot of clever sayings. Here are some examples: “God helps those who help themselves.” “Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise.”
4. Franklin believed in experimental science. He tried to explain the nature of electricity. Once he decided to show that lightning is a form of electricity with the help of an experiment. He flew a kite during a storm and showed that electricity went from the kite to the metal key on the other end of the cord.
5. Franklin understood early the power of words. He became one of the people who worked on the US Constitution [ˌkɒnstɪˈtju:ʃn], which played such an important role in the country’s history. In his later years, this truly great man did his best to prove that education must be given free to everybody in the country.
C. Find words and word combinations in the text which mean the same as the following:
1) people for whom others have respect;
2) a man who became successful without anybody’s help;
3) to come to a country to make your life and home there;
4) a book that comes out every year and gives some useful information;
5) bright light that you see in the sky during a storm;
6) the most important laws and rules of a country put together;
7) without paying any money.
Benjamin Franklin
A. Как много вы знаете о Бенджамине Франклине? Поделитесь имеющейся у вас информацией с другими.
B. Прочитайте текст и сопоставьте абзацы с их названиями (a − f). Есть одно название, которое вам не нужно использовать.
a) Храбрый и одаренный ученый
b) Способный ученик
c) Учитель Жизни Мудрости
d) Человек многих интересов
e) Политик и педагог
f) Великий путешественник
1. Бенджамин Франклин (1706−1790) жил в Америке примерно в то же время, что и Михаил Ломоносов в России. Оба они принадлежали к эпохе Просвещения. Франклин был писателем, издателем, ученым, дипломатом и политиком. Он был одним из самых известных и уважаемых людей своего времени. Он был, наверное, первым в Америке человеком, который сделал себя сам.
2. Семья Франклина иммигрировала в Америку из Англии. Его отец был свечником. Хотя Бенджамин был самоучкой, он был начитан и многому научился у писателей эпохи Просвещения. Еще будучи молодым, он самостоятельно выучил языки. Всю свою жизнь Франклин упорно и тщательно работал над совершенствованием своих знаний и характера.
3. Никогда не эгоистичный, Франклин пытался помочь другим людям добиться успеха и написал книгу о самопомощи «Альманах бедного Ричарда». Книга стала очень популярной и сделала Франклина довольно богатым и известным в американских колониях. Альманах полон полезной информации и содержит множество умных изречений. Вот несколько примеров: «Бог помогает тем, кто помогает себе сам». «Рано ложиться спать и рано вставать делает человека здоровым, богатым и мудрым».
4. Франклин верил в экспериментальную науку. Он пытался объяснить природу электричества. Однажды он решил с помощью эксперимента показать, что молния − это форма электричества. Он запустил воздушного змея во время шторма и показал, что электричество идет от воздушного змея к металлическому ключу на другом конце шнура.
5. Франклин рано понял силу слов. Он стал одним из тех, кто работал над Конституцией США, сыгравшей столь важную роль в истории страны. В последние годы жизни этот поистине великий человек всеми силами доказывал, что образование должно быть бесплатным для всех в стране.
C. Найдите в тексте слова и словосочетания, которые означают то же самое, что и следующие:
1) люди, которых уважают другие;
2) человек, добившийся успеха без чьей−либо помощи;
3) приехать в страну, чтобы сделать там свою жизнь и дом;
4) книга, которая выходит каждый год и дает какую−то полезную информацию;
5) яркий свет, который вы видите на небе во время грозы;
6) самые важные законы и правила страны вместе взятые;
7) без выплаты денег.
Бенджамин Франклин
Ответ:
A. I know that Franklin’s family immigrated to America from England and he was one of the people who worked on the US Constitution.
B. 1 − d, 2 − b, 3 − c, 4 − a, 5 − e, extra − f.
C.
1) respected people;
2) a self−made man;
3) to immigrate;
4) an almanac (almanack);
5) lightning;
6) a constitution;
7) free.
Перевод:
A. Я знаю, что семья Франклина иммигрировала в Америку из Англии, и он был одним из тех, кто работал над Конституцией США.
B. 1 − d, 2 − b, 3 − c, 4 − a, 5 − e, лишнее − f.
C.
1) уважаемые люди;
2) человек, сделавший себя сам;
3) иммигрировать;
4) альманах (альманах);
5) молния;
6) конституция;
7) бесплатный.
Задание №5
Compare Lomonosov and Franklin.
Example: Like Lomonosov, Franklin didn’t come from a rich family. Unlike Lomonosov, Franklin didn’t have a university education.
Сравните Ломоносова и Франклина.
Пример: Как и Ломоносов, Франклин не происходил из богатой семьи. В отличие от Ломоносова, Франклин не имел университетского образования.
Ответ:
Lomonosov was born in Russia, whereas Franklin was born in England.
Just like Lomonosov, Franklin was mostly self−educated. He also worked hard to improve his knowledge.
Franklin was never selfish, he wrote a self−help book for others to improve themselves. Lomonosov also contributed to society by opening universities for anyone to attend.
Franklin and Lomonosov were both scientists and believed that everything had a reason in this world.
Перевод:
Ломоносов родился в России, тогда как Франклин родился в Англии.
Как и Ломоносов, Франклин был в основном самоучкой. Он также много работал над улучшением своих знаний.
Франклин никогда не был эгоистом, он написал книгу самопомощи, чтобы другие могли улучшить себя. Ломоносов также внес свой вклад в развитие общества, открыв университеты для всех желающих.
Франклин и Ломоносов оба были учеными и верили, что у всего в этом мире есть причина.
Задание №6
A. How can you say the same using the passive voice?
1) People speak much about this film. 2) They spoke to Mr Davidson. 3) My cousin looks after my pet. 4) People laughed at him. 5) They sent for my parents. 6) The boy is so unusual, everybody looks at him. 7) People often ask for such dictionaries. 8) Nobody spoke to me in such a way. 9) People just don’t talk about such things. 10) I’m sure that nobody listened to Harry.
B. Complete the sentences using by or with.
1) The show was enjoyed ... everyone. 2) The Christmas tree was decorated ... lights, flags and toys. 3) The town was destroyed ... the enemy. 4) Who is the story translated ... ? 5) The houses were built ... the help of the government. 6) The primary school was built ... the money that came from an unknown gentleman. 7) The wooden church was built ... axes. 8) The club was created ... the three brothers. 9) Love can’t be bought ... money. 10) The porridge was eaten ... little Polly. It was eaten ... a teaspoon.
А. Как вы можете сказать то же самое, используя страдательный залог?
1) Об этом фильме много говорят. 2) Они поговорили с мистером Дэвидсоном. 3) Мой двоюродный брат присматривает за моим питомцем. 4) Люди смеялись над ним. 5) Они послали за моими родителями. 6) Мальчик такой необычный, все смотрят на него. 7) Люди часто просят такие словари. 8) Никто так со мной не разговаривал. 9) Люди просто не говорят о таких вещах. 10) Я уверен, что никто не слушал Гарри.
B. Завершите предложения, используя by или with.
1) Шоу понравилось... всем. 2) Елку украсили... гирляндами, флажками и игрушками. 3) Город был разрушен... врагом. 4) Кем рассказ переведен... ? 5) Дома построены... с помощью правительства. 6) Начальная школа была построена... на деньги, пришедшие от неизвестного джентльмена. 7) Деревянная церковь построена... топорами. 8) Клуб создали... три брата. 9) Любовь нельзя купить... деньгами. 10) Каша была съедена... маленькой Полли. Было съедено... чайная ложка.
Ответ:
A.
1) This film is spoken much. 2) Mr Davidson was spoken to. 3) My pet is looked after by my cousin. 4) He was laughed at. 5) My parents were sent for. 6) The boy is so unusual, he is always looked at. 7) Such dictionaries are often asked. 8) I was never spoken to in such a way. 9) Such thing are not talked about. 10) I’m sure that Harry wasn't lestened.
B.
1) The show was enjoyed by everyone. 2) The Christmas tree was decorated with lights, flags and toys. 3) The town was destroyed by the enemy. 4) Who is the story translated by? 5) The houses were built with the help of the government. 6) The primary school was built with the money that came from an unknown gentleman. 7) The wooden church was built with axes. 8) The club was created by the three brothers. 9) Love can’t be bought with money. 10) The porridge was eaten by little Polly. It was eaten with a teaspoon.
Перевод:
A.
1) Об этом фильме много говорят. 2) С мистером Дэвидсоном поговорили. 3) Мой питомец под присмотром моего кузена. 4) Над ним смеялись. 5) За моими родителями послали. 6) Мальчик такой необычный, на него всегда смотрят. 7) Такие словари часто просят. 8) Со мной никогда так не разговаривали. 9) О таких вещах не говорят. 10) Я уверен, что Гарри не пострадал.
B.
1) Шоу понравилось всем. 2) Елку украсили огнями, флажками и игрушками. 3) Город был разрушен врагом. 4) Кто эту историю перевел? 5) Дома были построены с помощью правительства. 6) Начальная школа была построена на деньги, полученные от неизвестного джентльмена. 7) Деревянная церковь построена с помощью топоров. 8) Клуб был создан тремя братьями. 9) Любовь нельзя купить за деньги. 10) Овсянку съела маленькая Полли. Ее съели чайной ложкой.
Задание №7
A. Say what they are usually made of.
rings and earrings
bags and handbags
tables and chairs
exercise books
children’s toys
mobile phones
tennis balls
modern cars
scissors
windows
buildings
scarves
B. Remember your favourite dish or drink and say what it is made from.
Example: I like hot sandwiches. They are made from bread, cheese, ham and tomatoes.
A. Скажи, из чего они обычно сделаны.
кольца и серьги
сумки и сумочки
столы и стулья
Учебники
детские игрушки
мобильные телефоны
теннисные мячи
современные автомобили
ножницы
окна
здания
шарфы
B. Вспомните свое любимое блюдо или напиток и скажите, из чего он сделан.
Пример: Я люблю горячие бутерброды. Их готовят из хлеба, сыра, ветчины и помидоров.
Ответ:
A.
Rings and earrings are usually made of gold.
Bags and handbags are usually made of leather.
Tables and chairs are usually made of wood or plastic.
Exercise books are usually made of paper.
Children’s toys are usually made of plastic.
Mobile phones are usually made of metal and plastic.
Tennis balls are usually made of rubber.
Modern cars are usually made of metal.
Scissors are usually made of metal.
Windows are usually made of glass.
Buildings are usually made of bricks and cement.
Scarves are usually made of wool or silk.
B.
I like pizza. It is made from dough, cheese, ham and tomatoes.
I like Greek salad. It is made from lettuce, tomatoes, cucumbers, olives and Feta cheese.
Перевод:
A.
Кольца и серьги обычно изготавливаются из золота.
Сумки и сумочки обычно изготавливаются из кожи.
Столы и стулья обычно изготавливаются из дерева или пластика.
Тетради обычно изготавливаются из бумаги.
Детские игрушки обычно изготавливаются из пластика.
Мобильные телефоны обычно изготавливаются из металла и пластика.
Теннисные мячи обычно изготавливаются из резины.
Современные автомобили обычно изготавливаются из металла.
Ножницы обычно изготавливаются из металла.
Окна обычно сделаны из стекла.
Здания обычно строятся из кирпича и цемента.
Шарфы обычно делают из шерсти или шелка.
B.
Я люблю пиццу. Она готовится из теста, сыра, ветчины и помидоров.
Мне нравится греческий салат. Он сделан из листьев салата, помидоров, огурцов, оливок и сыра Фета.
Задание №8
Complete the sentences with the missing prepositions.
1) Not all new books are spoken ... . 2) Nobody likes it when they are not listened ... . 3) The new toy was looked ... and forgotten. 4) The new museum is visited ... thousands of people. 5) This dish is eaten ... a tablespoon. 6) The game is played ... a ball and two rackets. 7) The Head Teacher was spoken ... and the decision was rapidly made. 8) Don’t take too long. Remember that you’re being waited ... . 9) These beautiful flowers are grown ... my younger sister. 10) The picture was coloured ... felttips. 11) The old castle was made ... stone. 12) I made the drink ... water, sugar and orange juice.
Дополните предложения недостающими предлогами.
1) Не всех новых книгах говорят ... . 2) Никто не любит, когда его не слушают ... . 3) Новую игрушку посмотрели ... и забыли. 4) Новый музей посещают ... тысячи человек. 5) Это блюдо надо есть ... столовой ложкой. 6) Игра ведется... мячом и двумя ракетками. 7) Завучу говорили ... и быстро приняли решение. 8) Не задерживайся слишком долго. Помните, что тебя ждут ... . 9) Эти красивые цветы выращивает ... моя младшая сестра. 10) Картинка была раскрашена ... фломастерами. 11) Старый замок был сделан ... камень. 12) Я сделал напиток ... вода, сахар и апельсиновый сок.
Ответ:
1) Not all new books are spoken about. 2) Nobody likes it when they are not listened to. 3) The new toy was looked at and forgotten. 4) The new museum is visited by thousands of people. 5) This dish is eaten with a tablespoon. 6) The game is played with a ball and two rackets. 7) The Head Teacher was spoken to and the decision was rapidly made. 8) Don’t take too long. Remember that you’re being waited for. 9) These beautiful flowers are grown by my younger sister. 10) The picture was coloured with felttips. 11) The old castle was made of stone. 12) I made the drink from water, sugar and orange juice.
Перевод:
1) Не обо всех новых книгах говорят. 2) Никто не любит, когда его не слушают. 3) На новую игрушку посмотрели и забыли. 4) Новый музей посещают тысячи человек. 5) Это блюдо надо есть столовой ложкой. 6) Игра ведется мячом и двумя ракетками. 7) С директором поговорили и быстро приняли решение. 8) Не задерживайся слишком долго. Помните, что тебя ждут. 9) Эти красивые цветы выращивает моя младшая сестра. 10) Картинка была раскрашена фломастерами. 11) Старый замок был сделан из камня. 12) Я сделал напиток из воды, сахара и апельсинового сока.
Задание №9
Use the appropriate forms of the verbs in brackets to complete the sentences.
1) The book (write) in the previous century. 2) Not long ago this story (tell) by a famous traveller. 3) We (just buy) her a pair of skates as a birthday present. 4) The child (look) for his toy everywhere but couldn’t find it. 5) The music (play) by a big orchestra tomorrow. 6) The other day, the team (win) the game quite easily. 7) Last week the dog (find) on the road not far from the village. 8) Such cakes (make) and (decorate) for Easter. 9) They (clean) the room very carefully two or three times a week. 10) What vegetables (grow) by these farmers?
Используйте соответствующие формы глаголов в скобках, чтобы закончить предложения.
1) Книга (писать) в предыдущем веке. 2) Не так давно эту историю (рассказать) известный путешественник. 3) Мы (только что купить) ей пару коньков в подарок на день рождения. 4) Ребенок (искать) свою игрушку везде, но не может ее найти. 5) Музыка (играть) в исполнении большого оркестра завтра. 6) На днях команда (выиграть) игру достаточно легко. 7) На прошлой неделе собака (найти) на дороге недалеко от села. 8) Такие куличи (сделать) и (украсить) на Пасху. 9) Они (чистить) комнату очень тщательно два или три раза в неделю. 10) Какие овощи (выращивать) эти фермеры?
Ответ:
1) The book was writen in the previous century. 2) Not long ago this story was told by a famous traveller. 3) We have just bought her a pair of skates as a birthday present. 4) The child looked for his toy everywhere but couldn’t find it. 5) The music will be played by a big orchestra tomorrow. 6) The other day, the team won the game quite easily. 7) Last week the dog was found on the road not far from the village. 8) Such cakes were made and decorated for Easter. 9) They clean the room very carefully two or three times a week. 10) What vegetables were grown by these farmers?
Перевод:
1) Книга была написана в прошлом веке. 2) Недавно эту историю рассказал известный путешественник. 3) Мы только что купили ей пару коньков в подарок на день рождения. 4) Ребенок искал свою игрушку везде, но не мог ее найти. 5) Завтра музыку будет играть большой оркестр. 6) На днях команда выиграла игру довольно легко. 7) На прошлой неделе собака была найдена на дороге недалеко от села. 8) Такие куличи были сделаны и украшены к Пасхе. 9) Они убирают комнату очень тщательно два или три раза в неделю. 10) Какие овощи вырастили эти фермеры?
Задание №10
Continue these sentences.
1) We all respect our friend because...
2) When Liza becomes a university graduate, she...
3) There’s some improvement in his English. He...
4) Everybody contributed one or two poems to...
5) He sang brilliantly and the audience...
6) You need to be quite knowledgeable to become...
7) His great−grandfather was a respected man in...
8) Excuse me, where is the entrance to the gallery? I...
Продолжите эти предложения.
1) Мы все уважаем нашего друга, потому что ...
2) Когда Лиза станет выпускницей университета, она ...
3) Его английский улучшился. Он ...
4) Каждый внес одно или два стихотворения в ...
5) Он блестяще пел, и публика ...
6) Вы должны быть достаточно хорошо осведомлены, чтобы стать ...
7) Его прадед был уважаемым человеком в ...
8) Простите, а где вход в галерею? Я ...
Ответ:
1) We all respect our friend because he is honest and reliable.
2) When Liza becomes a university graduate, she will work as a doctor.
3) There’s some improvement in his English. He speaks much more fluently.
4) Everybody contributed one or two poems to the performance for the Victory Day.
5) He sang brilliantly and the audience applauded loudly.
6) You need to be quite knowledgeable to become a high−level specialist.
7) His great−grandfather was a respected man in their town.
8) Excuse me, where is the entrance to the gallery? I am being waited for there.
Перевод:
1) Мы все уважаем нашего друга, потому что он честен и надежен.
2) Когда Лиза закончит университет, она будет работать врачом.
3) Его английский улучшился. Он говорит гораздо более бегло.
4) Каждый внес по одному−два стихотворения в спектакль ко Дню Победы.
5) Он пел блестяще, и зал громко аплодировал.
6) Чтобы стать специалистом высокого уровня, нужно обладать достаточными знаниями.
7) Его прадед был уважаемым человеком в их городе.
8) Простите, а где вход в галерею? Меня там ждут.
Задание №11
Spell these words.
1) [rɪ'spektɪd]
2) [kən'trɪbju:t]
3) ['ɡrӕʤuət]
4) ['nɒlɪʤəbl]
5) ['entrəns]
6) [ɪm'pru:vmənt]
7) ['brɪliəntli]
8) [rɪ'spektəbl]
Назовите эти слова.
1) [rɪ'spektɪd]
2) [kən'trɪbju:t]
3) ['ɡrӕʤuət]
4) ['nɒlɪʤəbl]
5) ['entrəns]
6) [ɪm'pru:vmənt]
7) ['brɪliəntli]
8) [rɪ'spektəbl]
Ответ:
1) respected
2) contribute
3) graduate
4) knowledgable
5) entrance
6) improvement
7) brilliantly
8) respectable
Перевод:
1) уважаемый
2) внести вклад
3) выпускник
4) знающий
5) вход
6) улучшение
7) блестяще
8) респектабельный