Ответы к контрольной работе №2. Unit 2. What we like

Unit 2. Вариант 1

1. Выбери и обведи подписи к этим картинкам.

Ответ:

Перевод:

a flower [э флауэ:] — цветок
a bear [э беэ:] — медведь
a chair [э чеэ:] — стул
parents [пэрэнтс] — родители
grandparents [грэндпэрэнтс] — бабушка с дедушкой
nurses [нё:сиз] — медсестры
a flowerbed [э флауэ:бэд] — клумба
a teddy bear [э тэдди беэ:] — плюшевый медведь
a tower [э тауэ:] — башня
eat [и:т] — есть, кушать
read [ри:д] — читать
teach [ти:ч] — учить

2. Напиши, что эти люди умеют делать очень хорошо, а что не очень. Если что-то у них получается очень хорошо, то им аплодируют.

Ответ:

Перевод:

Rick can ride a bike very well       [Рик кэн райд э байк вэри уэл] — Рик умеет ездить на велосипеде очень хорошо.
Mary can sing very well       [Мэри кэн син: вэри уэл] — Мария умеет петь очень хорошо.
Sally can jump but not very well       [Сэлли кэн джамп бат нот вэри уэл] — Салли умеет прыгать, но не очень хорошо.
Don can read very well       [Дон кэн ри:д вэри уэл] — Дон умеет читать очень хорошо.
Fred can speak but not very well       [Фрэд кэн спи:к бат нот вэри уэл] — Фред умеет говорить, но не очень хорошо.

3. Чтобы закончить предложения, впиши в них недостающие местоимения из рамки.

my, your, our, his, her, its, their

Ответ:

1. Granny has a pet. Her pet is a dog.
2. Rose and Tom have a car. Their car is blue. 
3. Mary and I have a teddy bear. Our teddy is cute.
4. William has a house. His house is by the lake.
5. I have a bike. My bike is old but good.
6. This cat has a mother. Its mother is my old cat Polly.
7. You have two chairs. Your chairs are very nice.

Перевод:

1. Granny has a pet. Her pet is a dog.       [Грэнни хэз э пэт. Хё пэт из э дог] — У бабушки есть питомец. Ее питомец — это собака.
2. Rose and Tom have a car. Their car is blue.       [Роуз энд Том хэв э ка:. З’еэ: ка: из блу:] — У Розы и Тома есть машина. Их машина синяя.
3. Mary and I have a teddy bear. Our teddy is cute.       [Мэри энд ай хэв э тэдди беэ:. Ауэ тэдди из къют] — У Марии и у меня есть плюшевый медведь. Наш мишка миленький.
4. William has a house. His house is by the lake.       [Уильям хэз э хаус. Хиз хаус из бай з'э лэйк] — У Уильяма есть дом. Его дом у озера
5. I have a bike. My bike is old but good.       [Ай хэв э байк. Май байк из оулд бат гу:д] — У меня есть велосипед. Мой велосипед старый, но хороший.
6. This cat has a mother. Its mother is my old cat Polly.       [З’ыс кэт хэз э маз’е:. Итс маз’е: из май оулд кэт Полли] — У этой кошки есть мама. Ее мама — моя старая кошка Полли.
7. You have two chairs. Your chairs are very nice.       [Ю хэв ту чеэ:з. Ё чеэ:з а: вэри найс] — У тебя есть два стула. Твои стулья очень красивые.

4. В следующих предложениях замени обозначения a.m. и p.m. соответствующими словосочетаниями из рамки.

in the morning, in the afternoon, in the evening

Ответ:

1. It’s seven o’clock (a.m.) in the morning. 
    Mary is in her bedroom. 
2. It’s eleven o’clock (a.m.) in the morning. 
    Mary is in her bank.  
3. It’s two o’clock (p.m.) in the afternoon. 
    Mary is in the park.
4. It’s eight o’clock (p.m.) in the evening. 
    Mary is in the shower room.

Перевод:

1. It’s seven o’clock (a.m.) in the morning.       [Итс сэвэн о клок ин з'э мо:нин:] — Семь часов утра.
    Mary is in her bedroom.       [Мэри из ин хё бэдру:м] — Мария в своей спальне.
2. It’s eleven o’clock (a.m.) in the morning.       [Итс илэвэн о клок ин з'э мо:нин:] — Одиннадцать часов утра.
    Mary is in her bank.       [Мэри из ин хё бэнк] — Мария в своем банке.
3. It’s two o’clock (p.m.) in the afternoon.       [Итс ту: о клок ин з’э афтэ:ну:н] — Два часа дня.
    Mary is in the park.       [Мэри из ин з'э па:к] — Мария в парке.
4. It’s eight o’clock (p.m.) in the evening.       [Итс эйт о клок ин з’э и:внин:] — Восемь часов вечера.
    Mary is in the shower room.       [Мэри из ин з'э шауэ: ру:м] — Мария в душе.

5. Чтобы закончить предложения, выбери и обведи соответствующие формы глаголов.

Ответ:

1. Ann and Pete (meet/ meets ) their grandfather in the park. 
2. Alex ( read /reads) very well.
3. Dogs (like/ likes ) to play. 
4. I (feed/ feeds ) my cats in the afternoon.
5. You (speak/ speaks ) English well.
6. Mark ( ride /rides) his bike in the park. 

Перевод:

1. Ann and Pete meet their grandfather in the park.       [Э’н энд Пи:т ми:т з’еэ: грэндфаз’е: ин з'э па:к] — Анна и Пит встречаются со своим дедушкой в парке.
2. Alex reads very well.       [Алекс ри:дз вэри уэл] — Алекс очень хорошо читает.
3. Dogs like to play.       [Догз лайк ту плэй] — Собакам нравится играть.
4. I feed my cats in the afternoon.       [Ай фи:д май кэтс ин з’э афтэ:ну:н] — Я кормлю своих кошек днем
5. You speak English well.       [Ю спи:к инглиш уэл] — Ты хорошо говоришь по-английски.
6. Mark rides his bike in the park.       [Ма:к райдз хиз байк ин з'э па:к] — Марк катается на своем велосипеде в парке.