PROGRESS CHECK
part I
1. Послушайте три рассказа детей о том, как они провели летние каникулы. Определите место, где прошли каникулы детей. Вы услышите запись дважды.
Tom spent his summer holidays _ .
a) at the seaside
b) in the city
c) at camp
Перевод задания
Послушайте три рассказа детей о том, как они провели летние каникулы. Определите место, где прошли каникулы детей. Вы услышите запись дважды.
Том провел летние каникулы _.
а) на берегу моря
b) в городе
c) в лагере
Аудио
Tom
I like the summer holidays best of all. Last July I spent them with my friends in the country. We lived in tents. Our days were very busy. We played football and basketball, swam in the lake and learnt how to find our way in the forest. In the evening we made a fire and sang songs. We also shot a film about the birds that live on the lake. We showed it to our parents and they loved it very much.
Перевод аудио
Том
Больше всего мне нравятся летние каникулы. В июле прошлого года я провел их с друзьями в деревне. Мы жили в палатках. Наши дни были очень загружены. Мы играли в футбол и баскетбол, купались в озере и научились ориентироваться в лесу. Вечером разводили костер и пели песни. Еще мы сняли фильм о птицах, обитающих на озере. Мы показали его нашим родителям, и им он очень понравился.
Ответ
с) Tom spent his summer holidays at camp.
Перевод ответа
с) Летние каникулы Том провел в лагере.
2. Послушайте три рассказа детей о том, как они провели летние каникулы. Определите место, где прошли каникулы детей. Вы услышите запись дважды.
Bess was _ last summer.
a) at camp
b) at the seaside
c) in the city
Перевод задания
Послушайте три рассказа детей о том, как они провели летние каникулы. Определите место, где прошли каникулы детей. Вы услышите запись дважды.
Бесс была _ прошлым летом.
а) в лагере
b) на берегу моря
c) в городе
Аудио
Bess
I enjoyed my last summer holidays very much. My parents, my brother and I went to a place far from our city. We travelled by plane. It was a wonderful place. It was bright and hot there. We swam a lot and sunbathed. My brother found eight unusual stones for his collection. My mother and I enjoyed the colourful flowers that grew near our hotel. My father took a lot of pictures.
Перевод аудио
Бесс
Мне очень понравились мои последние летние каникулы. Мои родители, мой брат и я ездили в далекое от нашего города место. Мы ехали на самолете. Это было чудесное место. Там было ярко и жарко. Мы много купались и загорали. Мой брат нашел восемь необычных камней для своей коллекции. Мы с мамой наслаждались яркими цветами, которые росли возле нашего отеля. Мой отец много фотографировал.
Ответ
b) Bess was at the seaside last summer.
Перевод ответа
b) Прошлым летом Бесс была на берегу моря.
3. Послушайте три рассказа детей о том, как они провели летние каникулы. Определите место, где прошли каникулы детей. Вы услышите запись дважды.
Ann enjoyed her summer holidays _ .
a) in the city
b) at camp
c) in the country
Перевод задания
Послушайте три рассказа детей о том, как они провели летние каникулы. Определите место, где прошли каникулы детей. Вы услышите запись дважды.
Энн наслаждалась летними каникулами _.
а) в городе
b) в лагере
c) в деревне
Аудио
Ann
I usually spend my summer holidays with my grandparents. They live not far from our city. It took us two hours to get to their place by car. There is a forest and a nice lake near their house. I have a lot of friends in the village. In summer we ride our bikes, play badminton and fly kites. Last summer I learnt to ride a horse. I’m looking forward to getting there again next summer.
Перевод аудио
Энн
Я обычно провожу летние каникулы с бабушкой и дедушкой. Они живут недалеко от нашего города. Мы добирались к ним на машине часа два. Рядом с их домом лес и красивое озеро. У меня в деревне много друзей. Летом мы катаемся на велосипедах, играем в бадминтон и запускаем воздушных змеев. Прошлым летом я научилась ездить на лошади. Я с нетерпением жду возможности снова попасть туда следующим летом.
Ответ
c) Ann enjoyed her summer holidays in the country.
Перевод ответа
c) Энн наслаждалась летними каникулами в деревне.
4. Послушайте разговор Дэна и Софи. Выберите картинки, которые соответствуют содержанию их разговора. Вы услышите запись дважды.
When did Sophie get up on her first day at school?
Перевод задания
Послушайте разговор Дэна и Софи. Выберите картинки, которые соответствуют содержанию их разговора. Вы услышите запись дважды.
Когда Софи встала в свой первый день в школе?
Аудио
− Sophie, do you remember your first day at school?
− Certainly, I do. That was five years ago. I didn’t sleep the whole night before my first day at school and I was very nerous in the morning.
− When did you get up?
− Very early, at 6 am, I think. When mum came to wake me up at 7 o’clock, I was already ready to go to school. I had cleaned my teeth and got dressed.
− Really? I think mum was very surprised, wasn’t she?
− She was surprised. I usually get up at 9 am.
Перевод аудио
− Софи, ты помнишь свой первый день в школе?
− Конечно, помню. Это было пять лет назад. Я не спала всю ночь перед первым днем в школе, а утром очень нервничала.
− Когда ты встала?
− Думаю, очень рано, в 6 утра. Когда мама пришла меня разбудить в 7 часов, я уже была готова идти в школу. Я почистила зубы и оделась.
− В самом деле? Думаю, мама была очень удивлена, не так ли?
− Она была удивлена. Обычно я встаю в 9 утра.
Ответ
Picture 2.
Перевод ответа
Картинка 2.
5. Послушайте разговор Дэна и Софи. Выберите картинки, которые соответствуют содержанию их разговора. Вы услышите запись дважды.
What did Sophie wear on her first day at school?
Перевод задания
Послушайте разговор Дэна и Софи. Выберите картинки, которые соответствуют содержанию их разговора. Вы услышите запись дважды.
Что надела Софи в свой первый день в школе?
Аудио
− Did you wear a school uniform that day?
− Yes, of course. It was very nice – a blue suit and a white shirt.
− Did you like it?
− Yes, I did. I was proud of my school uniform.
− And now? What do you think of your uniform now?
− My school uniform hasn’t changed. It’s still a blue suit and a shirt. But I would like to wear jeans and a shirt to school. I think jeans are better than a suit but I have to observe school rules.
− I see. I just say that you look great in your school uniform.
− Thank you.
Перевод аудио
− В тот день ты была в школьной форме?
− Ну конечно, естественно. Она была очень красивая − синий костюм и белая рубашка.
− Тебе она понравилась?
− Да. Я гордилась своей школьной формой.
− А сейчас? Что ты думаешь о своей униформе сейчас?
− Моя школьная форма не изменилась. Это все еще синий костюм и рубашка. Но я бы хотела в школу носить джинсы и рубашку. Думаю, джинсы лучше костюма, но я должна соблюдать школьные правила.
− Понятно. Я просто говорю, что ты отлично выглядишь в школьной форме.
− Спасибо.
Ответ
Picture 2.
Перевод ответа
Картинка 2.
6. Послушайте разговор Дэна и Софи. Выберите картинки, которые соответствуют содержанию их разговора. Вы услышите запись дважды.
What did Sophie do after classes on her first day at school?
Перевод задания
Послушайте разговор Дэна и Софи. Выберите картинки, которые соответствуют содержанию их разговора. Вы услышите запись дважды.
Что Софи делала после уроков в свой первый день в школе?
Аудио
− How many lessons did you have on your first day?
− Well, I think three or four and we didn’t get any homework.
− I see. And what did you do after the lessons?
− I went for a walk with my new classmate Alice to the park.
− Alice? She is your best friend now, isn’t she?
− Yes, you’re right. Alice is coming to play computer games with me after lunch.
Перевод аудио
− Сколько уроков у вас было в первый день?
− Ну, я думаю, три или четыре, и мы не получили никаких домашних заданий.
− Понятно. А чем ты занималась после уроков?
− Я пошла гулять с моей новой одноклассницей Алисой в парк.
− Алиса? Она теперь твой лучший друг, не так ли?
− Да, ты прав. Алиса придет со мной поиграть в компьютерные игры после обеда.
Ответ
Picture 3.
Перевод ответа
Картинка 3.
7. Why didn’t George want to be a dancer anymore?
a) His father said that George danced badly.
b) His teacher told him interesting things about nature.
c) His mother wanted her son to be a scientist.
On Monday George said to his Mum and Dad, “I don’t know what to do in the future. I don’t know what job to choose.” His Mum answered, “You have a lot of interesting clubs at school. Find out about them and choose the one you like best! It will help you to choose your job.”
“OK, Mum!” answered George. “I like dancing, so maybe I will be a dancer. I’ll go to the Dancing Club tomorrow and find out!”
On Tuesday George and his friends went to the Dancing Club. George enjoyed dancing. He was happy. “I’m going to be a dancer, I’ve decided,” George told his parents that day. And they smiled.
On Wednesday Miss Rumble, their new Science teacher, came to class. She spoke about nature and told the children how to take care of animals and birds. In the evening George said to his parents, “I don’t want to be a dancer anymore. I want to join the Nature Studies Club now. I want to be a scientist!” And his parents smiled again.
On Thursday George went to the swimming pool. “I don’t want to be a scientist anymore. I like swimming, I like water and the swimming pool. I want to be a famous swimmer!” he told his parents. And his parents smiled again.
On Friday George went to the theatre. The actors were amazing and at that moment he decided to become an actor!
At the weekend George was very sad and he said to his parents, “It’s so difficult to choose! I like to dance, to swim, and to take care of animals. But yesterday I decided to become an actor. How can I choose the right job?”
“Don’t be in a hurry, son!” said his Dad. “You are too young to make this choice yet! Wait and you will find what you like best,” said his Mum.
“OK, I’ll think about it later!” said George.
Перевод задания
Почему Джордж больше не хотел быть танцором?
а) Его отец сказал, что Джордж плохо танцевал.
b) Его учитель рассказал ему интересные вещи о природе.
c) Его мать хотела, чтобы ее сын стал ученым.
В понедельник Джордж сказал маме и папе: «Я не знаю, что делать в будущем. Я не знаю, какую работу выбрать ». Его мама ответила: «У вас в школе много интересных клубов. Узнай о них и выбери тот, который тебе больше нравится! Это поможет тебе выбрать работу».
«Хорошо, мама!» ответил Джордж. «Я люблю танцевать, так что, может быть, я буду танцором. Я пойду завтра в танцевальный клуб и узнаю!»
Во вторник Джордж и его друзья пошли в танцевальный клуб. Джордж любил танцевать. Он был счастлив. «Я собираюсь стать танцором, я решил», − сказал Джордж в тот день родителям. И они улыбнулись.
В среду на занятия пришла мисс Рамбл, их новый учитель естествознания. Она рассказала о природе и рассказала детям, как нужно заботиться о животных и птицах. Вечером Джордж сказал родителям: «Я больше не хочу быть танцором. Я хочу сейчас вступить в Клуб изучения природы. Я хочу быть ученым!» И его родители снова улыбнулись.
В четверг Джордж пошел в бассейн. «Я больше не хочу быть ученым. Я люблю плавать, люблю воду и бассейн. Я хочу стать известным пловцом!» он сказал своим родителям. И его родители снова улыбнулись.
В пятницу Джордж пошел в театр. Актеры были потрясающие, и в этот момент он решил стать актером!
На выходных Джорджу было очень грустно, и он сказал родителям: «Так сложно выбирать! Я люблю танцевать, плавать и заботиться о животных. Но вчера я решил стать актером. Как мне выбрать подходящую работу?»
«Не торопись, сынок!» сказал его папа. «Ты еще слишком молод, чтобы сделать этот выбор! Подожди, и ты найдешь то, что тебе больше нравится,» − сказала его мама.
«Хорошо, я подумаю об этом позже!», сказал Джордж.
Ответ
b) His teacher told him interesting things about nature.
Перевод ответа
b) Его учитель рассказал ему интересные вещи о природе.
8. Why did George want to become an actor?
a) He enjoyed the performance.
b) His father was an actor.
c) His friend decided to be an actor.
On Monday George said to his Mum and Dad, “I don’t know what to do in the future. I don’t know what job to choose.” His Mum answered, “You have a lot of interesting clubs at school. Find out about them and choose the one you like best! It will help you to choose your job.”
“OK, Mum!” answered George. “I like dancing, so maybe I will be a dancer. I’ll go to the Dancing Club tomorrow and find out!”
On Tuesday George and his friends went to the Dancing Club. George enjoyed dancing. He was happy. “I’m going to be a dancer, I’ve decided,” George told his parents that day. And they smiled.
On Wednesday Miss Rumble, their new Science teacher, came to class. She spoke about nature and told the children how to take care of animals and birds. In the evening George said to his parents, “I don’t want to be a dancer anymore. I want to join the Nature Studies Club now. I want to be a scientist!” And his parents smiled again.
On Thursday George went to the swimming pool. “I don’t want to be a scientist anymore. I like swimming, I like water and the swimming pool. I want to be a famous swimmer!” he told his parents. And his parents smiled again.
On Friday George went to the theatre. The actors were amazing and at that moment he decided to become an actor!
At the weekend George was very sad and he said to his parents, “It’s so difficult to choose! I like to dance, to swim, and to take care of animals. But yesterday I decided to become an actor. How can I choose the right job?”
“Don’t be in a hurry, son!” said his Dad. “You are too young to make this choice yet! Wait and you will find what you like best,” said his Mum.
“OK, I’ll think about it later!” said George.
Перевод задания
Почему Джордж захотел стать актером?
а) Ему понравилось представление.
b) Его отец был актером.
c) Его друг решил стать актером.
В понедельник Джордж сказал маме и папе: «Я не знаю, что делать в будущем. Я не знаю, какую работу выбрать ». Его мама ответила: «У вас в школе много интересных клубов. Узнай о них и выбери тот, который тебе больше нравится! Это поможет тебе выбрать работу».
«Хорошо, мама!» ответил Джордж. «Я люблю танцевать, так что, может быть, я буду танцором. Я пойду завтра в танцевальный клуб и узнаю!»
Во вторник Джордж и его друзья пошли в танцевальный клуб. Джордж любил танцевать. Он был счастлив. «Я собираюсь стать танцором, я решил», − сказал Джордж в тот день родителям. И они улыбнулись.
В среду на занятия пришла мисс Рамбл, их новый учитель естествознания. Она рассказала о природе и рассказала детям, как нужно заботиться о животных и птицах. Вечером Джордж сказал родителям: «Я больше не хочу быть танцором. Я хочу сейчас вступить в Клуб изучения природы. Я хочу быть ученым!» И его родители снова улыбнулись.
В четверг Джордж пошел в бассейн. «Я больше не хочу быть ученым. Я люблю плавать, люблю воду и бассейн. Я хочу стать известным пловцом!» он сказал своим родителям. И его родители снова улыбнулись.
В пятницу Джордж пошел в театр. Актеры были потрясающие, и в этот момент он решил стать актером!
На выходных Джорджу было очень грустно, и он сказал родителям: «Так сложно выбирать! Я люблю танцевать, плавать и заботиться о животных. Но вчера я решил стать актером. Как мне выбрать подходящую работу?»
«Не торопись, сынок!» сказал его папа. «Ты еще слишком молод, чтобы сделать этот выбор! Подожди, и ты найдешь то, что тебе больше нравится,» − сказала его мама.
«Хорошо, я подумаю об этом позже!», сказал Джордж.
Ответ
a) He enjoyed the performance.
Перевод ответа
а) Ему понравилось представление.
9. What was George’s final choice? − George decided to _
a) become a dancer.
b) take care of plants and animals.
c) make his choice later.
On Monday George said to his Mum and Dad, “I don’t know what to do in the future. I don’t know what job to choose.” His Mum answered, “You have a lot of interesting clubs at school. Find out about them and choose the one you like best! It will help you to choose your job.”
“OK, Mum!” answered George. “I like dancing, so maybe I will be a dancer. I’ll go to the Dancing Club tomorrow and find out!”
On Tuesday George and his friends went to the Dancing Club. George enjoyed dancing. He was happy. “I’m going to be a dancer, I’ve decided,” George told his parents that day. And they smiled.
On Wednesday Miss Rumble, their new Science teacher, came to class. She spoke about nature and told the children how to take care of animals and birds. In the evening George said to his parents, “I don’t want to be a dancer anymore. I want to join the Nature Studies Club now. I want to be a scientist!” And his parents smiled again.
On Thursday George went to the swimming pool. “I don’t want to be a scientist anymore. I like swimming, I like water and the swimming pool. I want to be a famous swimmer!” he told his parents. And his parents smiled again.
On Friday George went to the theatre. The actors were amazing and at that moment he decided to become an actor!
At the weekend George was very sad and he said to his parents, “It’s so difficult to choose! I like to dance, to swim, and to take care of animals. But yesterday I decided to become an actor. How can I choose the right job?”
“Don’t be in a hurry, son!” said his Dad. “You are too young to make this choice yet! Wait and you will find what you like best,” said his Mum.
“OK, I’ll think about it later!” said George.
Перевод задания
Каков был окончательный выбор Джорджа? − Джордж решил _
а) стать танцором.
b) заботиться о растениях и животных.
c) сделать свой выбор позже.
В понедельник Джордж сказал маме и папе: «Я не знаю, что делать в будущем. Я не знаю, какую работу выбрать ». Его мама ответила: «У вас в школе много интересных клубов. Узнай о них и выбери тот, который тебе больше нравится! Это поможет тебе выбрать работу».
«Хорошо, мама!» ответил Джордж. «Я люблю танцевать, так что, может быть, я буду танцором. Я пойду завтра в танцевальный клуб и узнаю!»
Во вторник Джордж и его друзья пошли в танцевальный клуб. Джордж любил танцевать. Он был счастлив. «Я собираюсь стать танцором, я решил», − сказал Джордж в тот день родителям. И они улыбнулись.
В среду на занятия пришла мисс Рамбл, их новый учитель естествознания. Она рассказала о природе и рассказала детям, как нужно заботиться о животных и птицах. Вечером Джордж сказал родителям: «Я больше не хочу быть танцором. Я хочу сейчас вступить в Клуб изучения природы. Я хочу быть ученым!» И его родители снова улыбнулись.
В четверг Джордж пошел в бассейн. «Я больше не хочу быть ученым. Я люблю плавать, люблю воду и бассейн. Я хочу стать известным пловцом!» он сказал своим родителям. И его родители снова улыбнулись.
В пятницу Джордж пошел в театр. Актеры были потрясающие, и в этот момент он решил стать актером!
На выходных Джорджу было очень грустно, и он сказал родителям: «Так сложно выбирать! Я люблю танцевать, плавать и заботиться о животных. Но вчера я решил стать актером. Как мне выбрать подходящую работу?»
«Не торопись, сынок!» сказал его папа. «Ты еще слишком молод, чтобы сделать этот выбор! Подожди, и ты найдешь то, что тебе больше нравится,» − сказала его мама.
«Хорошо, я подумаю об этом позже!», сказал Джордж.
Ответ
c) make his choice later.
What was George’s final choice? − George decided to make his choice later.
Перевод ответа
c) сделать свой выбор позже.
Каков был окончательный выбор Джорджа? − Джордж решил сделать свой выбор позже.
10. В заданиях 10 − 13 определите, какие из приведённых утверждений соответствуют содержанию текста (True), a какие не соответствуют (False).
One day George decided to choose his future job.
On Monday George said to his Mum and Dad, “I don’t know what to do in the future. I don’t know what job to choose.” His Mum answered, “You have a lot of interesting clubs at school. Find out about them and choose the one you like best! It will help you to choose your job.”
“OK, Mum!” answered George. “I like dancing, so maybe I will be a dancer. I’ll go to the Dancing Club tomorrow and find out!”
On Tuesday George and his friends went to the Dancing Club. George enjoyed dancing. He was happy. “I’m going to be a dancer, I’ve decided,” George told his parents that day. And they smiled.
On Wednesday Miss Rumble, their new Science teacher, came to class. She spoke about nature and told the children how to take care of animals and birds. In the evening George said to his parents, “I don’t want to be a dancer anymore. I want to join the Nature Studies Club now. I want to be a scientist!” And his parents smiled again.
On Thursday George went to the swimming pool. “I don’t want to be a scientist anymore. I like swimming, I like water and the swimming pool. I want to be a famous swimmer!” he told his parents. And his parents smiled again.
On Friday George went to the theatre. The actors were amazing and at that moment he decided to become an actor!
At the weekend George was very sad and he said to his parents, “It’s so difficult to choose! I like to dance, to swim, and to take care of animals. But yesterday I decided to become an actor. How can I choose the right job?”
“Don’t be in a hurry, son!” said his Dad. “You are too young to make this choice yet! Wait and you will find what you like best,” said his Mum.
“OK, I’ll think about it later!” said George.
Перевод задания
В заданиях 10 − 13 определите, какие из приведённых утверждений соответствуют содержанию текста (True), a какие не соответствуют (False).
Однажды Джордж решил выбрать свою будущую работу.
В понедельник Джордж сказал маме и папе: «Я не знаю, что делать в будущем. Я не знаю, какую работу выбрать ». Его мама ответила: «У вас в школе много интересных клубов. Узнай о них и выбери тот, который тебе больше нравится! Это поможет тебе выбрать работу».
«Хорошо, мама!» ответил Джордж. «Я люблю танцевать, так что, может быть, я буду танцором. Я пойду завтра в танцевальный клуб и узнаю!»
Во вторник Джордж и его друзья пошли в танцевальный клуб. Джордж любил танцевать. Он был счастлив. «Я собираюсь стать танцором, я решил», − сказал Джордж в тот день родителям. И они улыбнулись.
В среду на занятия пришла мисс Рамбл, их новый учитель естествознания. Она рассказала о природе и рассказала детям, как нужно заботиться о животных и птицах. Вечером Джордж сказал родителям: «Я больше не хочу быть танцором. Я хочу сейчас вступить в Клуб изучения природы. Я хочу быть ученым!» И его родители снова улыбнулись.
В четверг Джордж пошел в бассейн. «Я больше не хочу быть ученым. Я люблю плавать, люблю воду и бассейн. Я хочу стать известным пловцом!» он сказал своим родителям. И его родители снова улыбнулись.
В пятницу Джордж пошел в театр. Актеры были потрясающие, и в этот момент он решил стать актером!
На выходных Джорджу было очень грустно, и он сказал родителям: «Так сложно выбирать! Я люблю танцевать, плавать и заботиться о животных. Но вчера я решил стать актером. Как мне выбрать подходящую работу?»
«Не торопись, сынок!» сказал его папа. «Ты еще слишком молод, чтобы сделать этот выбор! Подожди, и ты найдешь то, что тебе больше нравится,» − сказала его мама.
«Хорошо, я подумаю об этом позже!», сказал Джордж.
Ответ
True.
Перевод ответа
Верно.
11. В заданиях 10 − 13 определите, какие из приведённых утверждений соответствуют содержанию текста (True), a какие не соответствуют (False).
George’s parents didn’t give him any advice (совет).
On Monday George said to his Mum and Dad, “I don’t know what to do in the future. I don’t know what job to choose.” His Mum answered, “You have a lot of interesting clubs at school. Find out about them and choose the one you like best! It will help you to choose your job.”
“OK, Mum!” answered George. “I like dancing, so maybe I will be a dancer. I’ll go to the Dancing Club tomorrow and find out!”
On Tuesday George and his friends went to the Dancing Club. George enjoyed dancing. He was happy. “I’m going to be a dancer, I’ve decided,” George told his parents that day. And they smiled.
On Wednesday Miss Rumble, their new Science teacher, came to class. She spoke about nature and told the children how to take care of animals and birds. In the evening George said to his parents, “I don’t want to be a dancer anymore. I want to join the Nature Studies Club now. I want to be a scientist!” And his parents smiled again.
On Thursday George went to the swimming pool. “I don’t want to be a scientist anymore. I like swimming, I like water and the swimming pool. I want to be a famous swimmer!” he told his parents. And his parents smiled again.
On Friday George went to the theatre. The actors were amazing and at that moment he decided to become an actor!
At the weekend George was very sad and he said to his parents, “It’s so difficult to choose! I like to dance, to swim, and to take care of animals. But yesterday I decided to become an actor. How can I choose the right job?”
“Don’t be in a hurry, son!” said his Dad. “You are too young to make this choice yet! Wait and you will find what you like best,” said his Mum.
“OK, I’ll think about it later!” said George.
Перевод задания
В заданиях 10 − 13 определите, какие из приведённых утверждений соответствуют содержанию текста (True), a какие не соответствуют (False).
Родители Джорджа не давали ему никаких советов (совет).
В понедельник Джордж сказал маме и папе: «Я не знаю, что делать в будущем. Я не знаю, какую работу выбрать ». Его мама ответила: «У вас в школе много интересных клубов. Узнай о них и выбери тот, который тебе больше нравится! Это поможет тебе выбрать работу».
«Хорошо, мама!» ответил Джордж. «Я люблю танцевать, так что, может быть, я буду танцором. Я пойду завтра в танцевальный клуб и узнаю!»
Во вторник Джордж и его друзья пошли в танцевальный клуб. Джордж любил танцевать. Он был счастлив. «Я собираюсь стать танцором, я решил», − сказал Джордж в тот день родителям. И они улыбнулись.
В среду на занятия пришла мисс Рамбл, их новый учитель естествознания. Она рассказала о природе и рассказала детям, как нужно заботиться о животных и птицах. Вечером Джордж сказал родителям: «Я больше не хочу быть танцором. Я хочу сейчас вступить в Клуб изучения природы. Я хочу быть ученым!» И его родители снова улыбнулись.
В четверг Джордж пошел в бассейн. «Я больше не хочу быть ученым. Я люблю плавать, люблю воду и бассейн. Я хочу стать известным пловцом!» он сказал своим родителям. И его родители снова улыбнулись.
В пятницу Джордж пошел в театр. Актеры были потрясающие, и в этот момент он решил стать актером!
На выходных Джорджу было очень грустно, и он сказал родителям: «Так сложно выбирать! Я люблю танцевать, плавать и заботиться о животных. Но вчера я решил стать актером. Как мне выбрать подходящую работу?»
«Не торопись, сынок!» сказал его папа. «Ты еще слишком молод, чтобы сделать этот выбор! Подожди, и ты найдешь то, что тебе больше нравится,» − сказала его мама.
«Хорошо, я подумаю об этом позже!», сказал Джордж.
Ответ
False.
Перевод ответа
Неверно.
12. В заданиях 10 − 13 определите, какие из приведённых утверждений соответствуют содержанию текста (True), a какие не соответствуют (False).
George thought that the swimming pool was the worst thing in the world.
On Monday George said to his Mum and Dad, “I don’t know what to do in the future. I don’t know what job to choose.” His Mum answered, “You have a lot of interesting clubs at school. Find out about them and choose the one you like best! It will help you to choose your job.”
“OK, Mum!” answered George. “I like dancing, so maybe I will be a dancer. I’ll go to the Dancing Club tomorrow and find out!”
On Tuesday George and his friends went to the Dancing Club. George enjoyed dancing. He was happy. “I’m going to be a dancer, I’ve decided,” George told his parents that day. And they smiled.
On Wednesday Miss Rumble, their new Science teacher, came to class. She spoke about nature and told the children how to take care of animals and birds. In the evening George said to his parents, “I don’t want to be a dancer anymore. I want to join the Nature Studies Club now. I want to be a scientist!” And his parents smiled again.
On Thursday George went to the swimming pool. “I don’t want to be a scientist anymore. I like swimming, I like water and the swimming pool. I want to be a famous swimmer!” he told his parents. And his parents smiled again.
On Friday George went to the theatre. The actors were amazing and at that moment he decided to become an actor!
At the weekend George was very sad and he said to his parents, “It’s so difficult to choose! I like to dance, to swim, and to take care of animals. But yesterday I decided to become an actor. How can I choose the right job?”
“Don’t be in a hurry, son!” said his Dad. “You are too young to make this choice yet! Wait and you will find what you like best,” said his Mum.
“OK, I’ll think about it later!” said George.
Перевод задания
В заданиях 10 − 13 определите, какие из приведённых утверждений соответствуют содержанию текста (True), a какие не соответствуют (False).
Джордж думал, что бассейн − худшее в мире.
В понедельник Джордж сказал маме и папе: «Я не знаю, что делать в будущем. Я не знаю, какую работу выбрать ». Его мама ответила: «У вас в школе много интересных клубов. Узнай о них и выбери тот, который тебе больше нравится! Это поможет тебе выбрать работу».
«Хорошо, мама!» ответил Джордж. «Я люблю танцевать, так что, может быть, я буду танцором. Я пойду завтра в танцевальный клуб и узнаю!»
Во вторник Джордж и его друзья пошли в танцевальный клуб. Джордж любил танцевать. Он был счастлив. «Я собираюсь стать танцором, я решил», − сказал Джордж в тот день родителям. И они улыбнулись.
В среду на занятия пришла мисс Рамбл, их новый учитель естествознания. Она рассказала о природе и рассказала детям, как нужно заботиться о животных и птицах. Вечером Джордж сказал родителям: «Я больше не хочу быть танцором. Я хочу сейчас вступить в Клуб изучения природы. Я хочу быть ученым!» И его родители снова улыбнулись.
В четверг Джордж пошел в бассейн. «Я больше не хочу быть ученым. Я люблю плавать, люблю воду и бассейн. Я хочу стать известным пловцом!» он сказал своим родителям. И его родители снова улыбнулись.
В пятницу Джордж пошел в театр. Актеры были потрясающие, и в этот момент он решил стать актером!
На выходных Джорджу было очень грустно, и он сказал родителям: «Так сложно выбирать! Я люблю танцевать, плавать и заботиться о животных. Но вчера я решил стать актером. Как мне выбрать подходящую работу?»
«Не торопись, сынок!» сказал его папа. «Ты еще слишком молод, чтобы сделать этот выбор! Подожди, и ты найдешь то, что тебе больше нравится,» − сказала его мама.
«Хорошо, я подумаю об этом позже!», сказал Джордж.
Ответ
False.
Перевод ответа
Неверно.
13. В заданиях 10 − 13 определите, какие из приведённых утверждений соответствуют содержанию текста (True), a какие не соответствуют (False).
George decided to choose his job later.
On Monday George said to his Mum and Dad, “I don’t know what to do in the future. I don’t know what job to choose.” His Mum answered, “You have a lot of interesting clubs at school. Find out about them and choose the one you like best! It will help you to choose your job.”
“OK, Mum!” answered George. “I like dancing, so maybe I will be a dancer. I’ll go to the Dancing Club tomorrow and find out!”
On Tuesday George and his friends went to the Dancing Club. George enjoyed dancing. He was happy. “I’m going to be a dancer, I’ve decided,” George told his parents that day. And they smiled.
On Wednesday Miss Rumble, their new Science teacher, came to class. She spoke about nature and told the children how to take care of animals and birds. In the evening George said to his parents, “I don’t want to be a dancer anymore. I want to join the Nature Studies Club now. I want to be a scientist!” And his parents smiled again.
On Thursday George went to the swimming pool. “I don’t want to be a scientist anymore. I like swimming, I like water and the swimming pool. I want to be a famous swimmer!” he told his parents. And his parents smiled again.
On Friday George went to the theatre. The actors were amazing and at that moment he decided to become an actor!
At the weekend George was very sad and he said to his parents, “It’s so difficult to choose! I like to dance, to swim, and to take care of animals. But yesterday I decided to become an actor. How can I choose the right job?”
“Don’t be in a hurry, son!” said his Dad. “You are too young to make this choice yet! Wait and you will find what you like best,” said his Mum.
“OK, I’ll think about it later!” said George.
Перевод задания
В заданиях 10 − 13 определите, какие из приведённых утверждений соответствуют содержанию текста (True), a какие не соответствуют (False).
Джордж решил выбрать себе работу позже.
В понедельник Джордж сказал маме и папе: «Я не знаю, что делать в будущем. Я не знаю, какую работу выбрать ». Его мама ответила: «У вас в школе много интересных клубов. Узнай о них и выбери тот, который тебе больше нравится! Это поможет тебе выбрать работу».
«Хорошо, мама!» ответил Джордж. «Я люблю танцевать, так что, может быть, я буду танцором. Я пойду завтра в танцевальный клуб и узнаю!»
Во вторник Джордж и его друзья пошли в танцевальный клуб. Джордж любил танцевать. Он был счастлив. «Я собираюсь стать танцором, я решил», − сказал Джордж в тот день родителям. И они улыбнулись.
В среду на занятия пришла мисс Рамбл, их новый учитель естествознания. Она рассказала о природе и рассказала детям, как нужно заботиться о животных и птицах. Вечером Джордж сказал родителям: «Я больше не хочу быть танцором. Я хочу сейчас вступить в Клуб изучения природы. Я хочу быть ученым!» И его родители снова улыбнулись.
В четверг Джордж пошел в бассейн. «Я больше не хочу быть ученым. Я люблю плавать, люблю воду и бассейн. Я хочу стать известным пловцом!» он сказал своим родителям. И его родители снова улыбнулись.
В пятницу Джордж пошел в театр. Актеры были потрясающие, и в этот момент он решил стать актером!
На выходных Джорджу было очень грустно, и он сказал родителям: «Так сложно выбирать! Я люблю танцевать, плавать и заботиться о животных. Но вчера я решил стать актером. Как мне выбрать подходящую работу?»
«Не торопись, сынок!» сказал его папа. «Ты еще слишком молод, чтобы сделать этот выбор! Подожди, и ты найдешь то, что тебе больше нравится,» − сказала его мама.
«Хорошо, я подумаю об этом позже!», сказал Джордж.
Ответ
True.
Перевод ответа
Верно.
14. Заполните анкету для поступления в школьный кружок.
Name _ .
Surname _ .
Grade (Class) _ .
What is your favourite subject? _ .
What do you like to do? − I like to _ .
On what day of the week would you like to go to a club? _ .
What clubs did you join last year? _ .
Перевод задания
Заполните анкету для поступления в школьный кружок.
Имя _ .
Фамилия _.
Уровень (Класс) _.
Какой твой любимый предмет? _.
Чем тебе нравится заниматься? − Мне нравится _ .
В какой день недели вы хотели бы ходить в клуб? _.
В какие клубы вы вступали в прошлом году? _.
Ответ
Name – Marina.
Surname – Lebedeva.
Grade (Class) – 5th grade.
What is your favourite subject? – Nature Studies, Art.
What do you like to do? − I like to take pictures, to draw and dance.
On what day of the week would you like to go to a club? − Tuesday, Wednesday, Thursday.
What clubs did you join last year? − Dance Club, Art Club.
Перевод ответа
Имя − Марина.
Фамилия − Лебедева.
Уровень (класс) − 5 класс.
Какой твой любимый предмет? − Природоведение, рисование.
Чем тебе нравится заниматься? − Я люблю фотографировать, рисовать и танцевать.
В какой день недели вы хотели бы пойти в клуб? − Вторник, среда, четверг.
В какие клубы вы вступили в прошлом году? − Танцевальный клуб, Кружок живописи.
part II.
15. Выберите одну из карточек. Дайте устный совет.
Card 1
Talk about your last summer holidays.
Say:
where you spent your last summer holidays;
what you did during your last summer holidays.
Card 2
Talk about your favourite school club.
Say:
what clubs you have got in your school;
what club(s) you have joined and what you do in your club.
Перевод задания
Выберите одну из карточек. Дайте устный совет.
Карточка 1
Расскажите о ваших последних летних каникулах.
Скажите:
где вы провели последние летние каникулы;
что вы делали во время последних летних каникул.
Карточка 2
Расскажите о своем любимом школьном клубе.
Скажите:
какие клубы у вас есть в вашей школе;
в какой клуб (ы) вы вступили и чем занимаетесь в своем клубе.
Ответ
Card 1:
I spent my last holidays at the seaside. I enjoyed flying in a plane. I liked to swim in the sea all day long and I found many beautiful seashells. I saw a lot of exotic animals and trees. My mother liked to do sunbathing and smell the beautiful flowers. My family enjoyed visiting new islands and going sightseeing.
Card 2:
There are many interesting clubs in our school. I go to the Dancing Club and Young Naturalists’ Club.
We grow exotic plants and beautiful flowers, and even save wild animals in Young Naturalists’ Club. We learn how to take care of pets too.
In Dance Club we learn classical, modern, folk dances, aerobics and even breakdancing.
I am very happy in my school clubs.
Перевод ответа
Карточка 1:
Последние каникулы я провел на море. Я в восторге от полета на самолете. Я любил плавать в море целый день и я нашел много красивых ракушек. Я видел много экзотических животных и деревьев. Моя мама любила загорать и нюхать красивые цветы. Моей семье нравилось посещать новые острова и осматривать достопримечательности.
Карточка 2:
В нашей школе много интересных клубов. Я хожу в Танцевальный клуб и Клуб юных натуралистов.
Мы выращиваем экзотические растения и красивые цветы, и даже спасаем диких животных в Клубе юных натуралистов. Мы также учимся заботиться о домашних животных.
В танцевальном кружке мы изучаем классические, современные, народные танцы, аэробику и даже брейк−данс.
Я очень счастлив в своих школьных клубах.
16. Выберите один из диалогов и разыграйте его со своим одноклассником.
Перевод задания
Выберите один из диалогов и разыграйте его со своим одноклассником.
Ответ
Dialogue 1:
− Hello! What’s your name?
− My name is Ann. And what’s your name?
− I’m Max. What are your favourite subjects, Ann?
− I like Art and Literature. What do you like to do, Max?
− I like playing football. Let’s go for a walk in the park after the lessons, Ann.
− OK, Let’s go.
Dialogue 2:
− Hello, how are you? Where did you spend your summer holidays?
− Hi! I am fine, thank you. My parents and I went to Krasnodar in July.
− What did you do there?
− I played volleyball, swam in the see and sunbathed. And what about you?
− I went to my grandparents and spent my summer holidays in the country.
− I am sure you had a lot of fun.
− Yes, I did. I have many friends in the village. We rode our bicycles, swam in the lake and walked in the forest.
Перевод ответа
Диалог 1:
− Привет! Как тебя зовут?
− Меня зовут Энн. А как тебя зовут?
− Я Макс. Какие твои любимые предметы, Энн?
− Мне нравится рисование и литература. Что ты любишь делать, Макс?
− Я люблю играть в футбол. Пойдем погуляем в парк после уроков, Энн.
− Хорошо пойдем.
Диалог 2:
− Привет, как ты? Где ты провел летние каникулы?
− Здравствуй! Со мной все хорошо, спасибо. В июле мы с родителями ездили в Краснодар.
− Что ты там делал?
− Я играл в волейбол, плавал на море и загорал. А что насчет тебя?
− Я ездил к бабушке и дедушке, летние каникулы провел за городом.
− Я уверен, что тебе было очень весело.
− Да. У меня в деревне много друзей. Мы катались на велосипедах, купались в озере и гуляли по лесу.