Прочитайте текст и выполните задания.
Прочитайте текст и выполните задания 12–18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.
Will online education replace classroom education anytime soon?
Over the last decade, the number of people taking online courses and using technology as a tool to enhance their education has increased dramatically. You can now master a foreign language or complete a whole degree without leaving the comfort of your sofa. You can decide not only when you want to learn but also how you want to learn. Meanwhile, the range of technology used inside the classroom has also boomed, with the rise of smartboards, digital textbooks and, most notably, the tools offered on the Internet. But what does this mean for teachers? While many teachers are excited by technology, others are concerned by its rapid development. They wonder whether they themselves could be replaced.
Technology gives us abundant opportunities. In a geography lesson, we can now transport students to explore another country. In an English class, we can take them back in time to experience Shakespeare’s plays as they were performed during his lifetime. Students are able to watch videos at home that explain how to use algebra, or allow them to see first-hand the life cycle of a plant. Technology doesn’t discriminate based on a student’s ability or skill. It provides an opportunity to engage students using a medium that they recognise. Technology is growing not just within our classrooms but also in our everyday lives, so it is natural that we should increasingly incorporate it into classrooms.
Crucially, the use of technology in the classroom doesn’t lessen the need for great teachers. In fact, it is great teachers who make using technology so significant in students’ education. Whilst technology is able to take on a whole host of tasks, it does have its shortcomings. The most prominent drawback is its inability to interact with humans. Technology can facilitate the learning process. However, it cannot replace the role of the teacher. Computers do not teach children to question, to discriminate among sources of information, to weigh perspectives. They do not explain how to think about consequences, to bring contextual meaning to a situation, to be creative, or to make careful judgments. Without a great teacher, technology merely becomes an automated tool and stops inspiring and engaging students. Ultimately, it isn’t about teachers being replaced by technology but how teachers can adapt to incorporate technology in their lessons.
As much innovation as the iPad may bring to the classroom, it is not going to replace a teacher anytime soon. In fact, the influx of technology like iPads means there is a greater need for teachers. We need teachers who are part early adopter, part integrator, and part mad scientist. The modern teacher must be willing to take chances and able to figure out not just how technology works, but how it works for each student, and where its use is most appropriate.
The question of whether technology will replace teachers is an age-old debate and one that is likely to continue as technology evolves further. In the same way that the calculator didn’t displace maths teachers, technology will continue aiding teachers to educate well-rounded and engaged students. As our Hugo Wernhoff notes, “We’re not only in it to offer flexibility in time and place for students, or lower costs for providers. Our main ambition is instead to deliver better learning.” Technology can only assist in delivering better learning when it is used by a great teacher. Students will always benefit from the guidance and instruction of a teacher at the front of a classroom.
Перевод:
Заменит ли онлайн-образование обучение в классе в ближайшее время?
За последнее десятилетие число людей, проходящих онлайн-курсы и использующих технологии в качестве инструмента для улучшения своего образования, резко возросло. Теперь вы можете освоить иностранный язык или получить целую степень, не вставая с удобного дивана. Вы можете решать не только когда вы хотите учиться, но и как вы хотите учиться. Между тем, спектр технологий, используемых в классе, также резко возрос с появлением смарт-досок, цифровых учебников и, что наиболее заметно, инструментов, предлагаемых в Интернете. Но что это означает для учителей? В то время как многие учителя в восторге от технологий, другие обеспокоены их быстрым развитием. Они задаются вопросом, могут ли их самих заменить.
Технологии дают нам множество возможностей. На уроках географии мы теперь можем переносить учеников в другую страну. На уроках английского языка мы можем перенести их назад во времени, чтобы они увидели пьесы Шекспира, которые ставились при его жизни. Учащиеся могут смотреть дома видео, которые объясняют, как использовать алгебру, или позволяют им увидеть жизненный цикл растения своими глазами. Технология не делает различий на основе способностей или навыков ученика. Она дает возможность вовлекать учеников, используя среду, которую они знают. Технология развивается не только в наших классах, но и в нашей повседневной жизни, поэтому естественно, что мы должны все чаще включать ее в классы.
Важно то, что использование технологий в классе не уменьшает потребность в хороших учителях. Фактически, именно хорошие учителя делают использование технологий столь значимым в образовании учеников. Хотя технология способна взять на себя целый ряд задач, у нее есть свои недостатки. Самым заметным недостатком является ее неспособность взаимодействовать с людьми. Технология может облегчить процесс обучения. Однако она не может заменить роль учителя. Компьютеры не учат детей задавать вопросы, различать источники информации, взвешивать точки зрения. Они не объясняют, как думать о последствиях, придавать контекстуальный смысл ситуации, быть креативным или выносить осторожные суждения. Без хорошего учителя технология просто становится автоматизированным инструментом и перестает вдохновлять и увлекать учеников. В конечном счете, речь идет не о том, что учителя будут заменены технологиями, а о том, как учителя могут адаптироваться, чтобы включить технологии в свои уроки.
Сколько бы инноваций iPad ни привнес в класс, он не заменит учителя в ближайшее время. Фактически, приток технологий, таких как iPad, означает, что существует большая потребность в учителях. Нам нужны учителя, которые являются отчасти ранними последователями, отчасти интеграторами и отчасти безумными учеными. Современный учитель должен быть готов рисковать и уметь не только понимать, как работают технологии, но и как они работают для каждого ученика, и где их использование наиболее целесообразно.
Вопрос о том, заменят ли технологии учителей, — это давний спор, который, вероятно, будет продолжаться по мере дальнейшего развития технологий. Точно так же, как калькулятор не вытеснил учителей математики, технологии продолжат помогать учителям обучать всесторонне развитых и увлеченных учеников. Как отмечает наш Хьюго Вернхофф: «Мы не только предлагаем гибкость во времени и месте для учеников или более низкие затраты для поставщиков. Наша главная цель — обеспечить лучшее обучение». Технология может помочь в предоставлении лучшего обучения только тогда, когда ее использует отличный учитель. Учащиеся всегда получат пользу от руководства и инструкций учителя перед классом.
Задание №1. Выберите правильный ответ.
According to the text, online education is becoming more popular because of its …
1) teachers.
2) ease.
3) flexibility.
4) cost.
Ответ:
3
Номер: 245D8E 1 (C0E724)
Задание №2. Выберите правильный ответ.
This in Paragraph 1 (“But what does this mean for teachers?”) refers to …
1) the continuing growth in education technology.
2) the opportunity to take university courses online.
3) more people turning to online education.
4) the freedom technology gives to people.
Ответ:
1
Номер: 9812FA 2 (C0E724)
Задание №3. Выберите правильный ответ.
Which statement about the use of technology is FALSE, according to the text?
1) Technology gives everyone equal chances.
2) It provides the environment students are used to.
3) We cannot avoid technology, so we should use it.
4) Students should use technology at home.
Ответ:
4
Номер: 838E2F 3 (C0E724)
Задание №4. Выберите правильный ответ.
Discriminate in Paragraph 3 (“Computers do not teach children to question, to discriminate among sources of information ...”) most probably means …
1) favour.
2) distinguish.
3) judge.
4) characterise.
Ответ:
2
Номер: 541A78 4 (C0E724)
Задание №5. Выберите правильный ответ.
Which advantage of human teachers over technology is NOT mentioned in Paragraph 3?
1) Development of critical thinking skills.
2) Awareness of students’ personal characteristics.
3) Student involvement and motivation.
4) Communication and interaction.
Ответ:
2
Номер: DB7F16 5 (C0E724)
Задание №6. Выберите правильный ответ.
Before using technology, a teacher has to find out if it is …
1) modern.
2) safe.
3) suitable.
4) enjoyable.
Ответ:
3
Номер: 623F4B 6 (C0E724)
Задание №7. Выберите правильный ответ.
The author draws the conclusion that technology …
1) will substitute teachers in the distant future.
2) can help teachers but cannot replace them.
3) will never be as effective as human teachers.
4) cannot be trusted as human teachers are.
Ответ:
2
Номер: C73279 7 (C0E724)