Прочитайте текст и выполните задания.
Прочитайте текст и выполните задания 12–18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

Stress at college

Stress among college students can negatively affect academic performance, personal relationships, and overall well-being. However, stress can have positive effects if managed properly.

We all encounter the stresses of daily life, and college students in particular struggle with the adjustment to busy schedules and deadlines related to overwhelming courses and exams. The continuous pressure to achieve quick results during our early years of adulthood leads to college student stress, anxiety, and mental health challenges.

Many college students ignore signs of stress and as a result experience a range of physical, emotional, and behavioral symptoms. Increased heart rate or blood pressure, headaches, or fatigue, for example, commonly strain our physical states. The psychological perception of pressure, on the other hand, influences our emotional reactions to unexpected situations.

Significant life events often lead to increased stress levels. However, among college students the causes are often much more subtle. A heavy workload, public speaking, or long work or study hours can lead to hostile behavior and tense reactions to unexpected situations.

By understanding the individual causes of stress, students can better prepare themselves for the academic challenges that lay ahead. College students should consider these tips in effort to reduce stress.

Improve your time management. Instead of focusing on your to-do list each day, focus on the free hour you have before your next class, or the time you can gain from completing a task ahead of schedule. We often push things off until the last minute under the perception that our busy schedules don’t leave us enough time. However, what you can do to counter this procrastination is to make things bite size, break up tasks into more manageable sections. Make a designated space for work that isn’t your bed. Use a planner to block sections of time throughout your day, but make sure to leave time for yourself to socialize and relax.

Try to think positively. What if you actually scored an A on the exam you thought you failed? Just as easily as your mind imagines the worst-case scenario, it can be trained to imagine the positive. When we experience stress, we tend to interpret situations negatively. Pay attention to these reactions and avoid the unexpected by getting an early start to your day. If you still notice yourself thinking negatively, pause for a second, and try not to engage in those thoughts.

Daily or weekly exercise routines will help balance your mental and physical reactions to life’s stresses. According to one study, 85% of college students reported feeling overwhelmed at some point in the previous year by everything they had to do; and 41.6% stated anxiety as the most pressing concern among college students. Regular exercise can mitigate those concerns by promoting better sleep, improving your mood, and boosting your energy. Try 60 minutes of light walking, or 30 minutes of high intensity exercise. Sign up for yoga, join a gym, go climbing. Keep the routines interesting by combining different variations of cardio with muscle-building throughout the week. Take good care of your body each day. Eating right, exercising and getting enough sleep help your body handle stress much better.

By understanding the symptoms of stress we can learn to detect when the stress is a positive boost and when it is weighing us down. Managing your stress and your health will prepare you for the unknown situations and reward you with an exciting and engaging college experience!

Перевод:

Стресс в колледже

Стресс среди студентов колледжа может негативно влиять на успеваемость, личные отношения и общее благополучие. Однако стресс может иметь и положительные эффекты, если с ним правильно справляться.

Все мы сталкиваемся со стрессами повседневной жизни, и студенты колледжей, в частности, с трудом приспосабливаются к плотному графику и срокам, связанным с подавляющими курсами и экзаменами. Постоянное давление, направленное на достижение быстрых результатов в первые годы взрослой жизни, приводит к стрессу, тревожности и проблемам с психическим здоровьем у студентов колледжей.

Многие студенты колледжей игнорируют признаки стресса и в результате испытывают ряд физических, эмоциональных и поведенческих симптомов. Например, повышенная частота сердечных сокращений или артериальное давление, головные боли или усталость обычно напрягают наше физическое состояние. С другой стороны, психологическое восприятие давления влияет на наши эмоциональные реакции на неожиданные ситуации.

Значительные жизненные события часто приводят к повышению уровня стресса. Однако среди студентов колледжей причины часто гораздо более тонкие. Большая рабочая нагрузка, публичные выступления или долгие часы работы или учебы могут привести к враждебному поведению и напряженным реакциям на неожиданные ситуации.

Понимая индивидуальные причины стресса, студенты могут лучше подготовиться к предстоящим академическим задачам. Студентам колледжей стоит рассмотреть эти советы, чтобы снизить уровень стресса.

Улучшайте управление временем. Вместо того чтобы каждый день сосредотачиваться на списке дел, сосредоточьтесь на свободном часе перед следующим занятием или на времени, которое вы можете выиграть, выполнив задачу раньше срока. Мы часто откладываем дела на последнюю минуту, думая, что наш плотный график не оставляет нам достаточно времени. Однако, чтобы противостоять этой прокрастинации, вы можете сделать вещи более масштабными, разбить задачи на более управляемые части. Выделите для работы место, которое не будет вашей кроватью. Используйте планировщик, чтобы зарезервировать время в течение дня, но обязательно оставляйте время для общения и отдыха.

Постарайтесь мыслить позитивно. А что, если вы действительно получили оценку A на экзамене, который, как вы думали, провалили? Так же легко, как ваш разум представляет себе худший сценарий, его можно научить представлять и позитив. Когда мы испытываем стресс, мы склонны интерпретировать ситуации негативно. Обратите внимание на эти реакции и избегайте неожиданностей, вставая пораньше. Если вы все еще замечаете, что думаете негативно, остановитесь на секунду и постарайтесь не вовлекаться в эти мысли.

Ежедневные или еженедельные упражнения помогут сбалансировать ваши умственные и физические реакции на жизненные стрессы. Согласно одному исследованию, 85% студентов колледжей сообщили, что в какой-то момент предыдущего года чувствовали себя подавленными всем, что им приходилось делать; а 41,6% назвали тревогу самой насущной проблемой среди студентов колледжей. Регулярные упражнения могут смягчить эти проблемы, способствуя лучшему сну, улучшению настроения и повышению энергии. Попробуйте 60 минут легкой ходьбы или 30 минут высокоинтенсивных упражнений. Запишитесь на йогу, в тренажерный зал, займитесь скалолазанием. Поддерживайте интерес к тренировкам, сочетая различные варианты кардио с наращиванием мышечной массы в течение недели. Заботьтесь о своем теле каждый день. Правильное питание, физические упражнения и достаточный сон помогут вашему телу лучше справляться со стрессом.

Понимая симптомы стресса, мы можем научиться определять, когда стресс является положительным стимулом, а когда он тяготит нас. Управление стрессом и здоровьем подготовит вас к неизвестным ситуациям и вознаградит вас захватывающим и увлекательным опытом обучения в колледже!

Задание №1. Выберите правильный ответ.
According to the text, college students get particularly stressed because of …

1) personal relationships.
2) health problems.
3) pressure to succeed.
4) paying for courses.

Ответ:

3

Номер: 7B4CD2 1 (71FA96)

Задание №2. Выберите правильный ответ.
The author thinks that students suffer from stress physically because they …

1) fail to pay attention to stress signs.
2) are often too emotional.
3) have heart problems.
4) come across unexpected situations.

Ответ:

1

Номер: 10DE60 2 (71FA96)

Задание №3. Выберите правильный ответ.
It is implied that college students …

1) have heavier workloads than working adults.
2) can experience stress for various reasons.
3) speak in public more often while studying.
4) are more inclined to depression than graduates.

Ответ:

2

Номер: 1A5D90 3 (71FA96)

Задание №4. Выберите правильный ответ.
The phrasal verb push off in “We often push things off until the last minute” (paragraph 6) is closest in meaning to …

1) postpone.
2) cancel.
3) accumulate.
4) repeat.

Ответ:

1

Номер: B5DFF8 4 (71FA96)

Задание №5. Выберите правильный ответ.
Which of the following is NOT mentioned as the author’s advice to cope with stress?

1) Planning time for socializing and rest.
2) Dividing work into smaller parts.
3) Getting rid of pessimistic thoughts.
4) Giving somebody tasks you can’t do.

Ответ:

4

Номер: 064682 5 (71FA96)

Задание №6. Выберите правильный ответ.
According to the study mentioned in the article, the majority of students …

1) get better sleep after regular exercise.
2) think that feeling worried is a problem.
3) sign up for sports classes to deal with stress.
4) are tired because of having too much work to do.

Ответ:

4

Номер: 0B9369 6 (71FA96)

Задание №7. Выберите правильный ответ.
The main goal of the article is to …

1) differentiate positive and negative kinds of stress.
2) explain stress symptoms and ways to cope with them.
3) describe the unknown situations causing stress.
4) share the author’s experience of managing stress.

Ответ:

2

Номер: 1FEA4F 7 (71FA96)